• egalité

Vi som är på femte försöket till första barnet

Jag hänger med i denna grupp. Bim vilken minut som helst och har inte lyckats på drygt fem månader. Har ett barn sedan tidigare där jag blev gravid direkt, därför känns det extra drygt då jag räknade med att det skulle gå lika lätt.

Jag använder cb ägglossningstest, min cykel är lite hoppig sedan slut på p-piller. Ska bli skönt att hänga med fler i samma sits! Har nästa äl runt 14-15/8.

• egalité

Vilken gyn gick ni till som tog emot efter att "bara" försökt fem månader? Min erfarenhet från andra verkar vara att man i princip måste försökt en evighet för att få hjälp, men jag hoppas jag har fel! Är det privat då eller? Skulle gärna vilja ta en titt på mina äggstockar...

• egalité
    bebis2018 skrev 2017-07-29 19:11:43 följande:
    Jag funderar på samma som du. Försökt bli gravid flera gånger nu men inget händer... Är 32 men fyller 33. Så oroar med mig för åldern... :(
    De flesta av mina vänner är över 33 och har fått barn i den åldern utan större problem (några månader plus/minus). Tror verkligen inte du ska tänka på åldern, där jag bor är 33 ungt för barnafödande ????
  • egalité
    egalité skrev 2017-07-29 23:54:16 följande:
    De flesta av mina vänner är över 33 och har fått barn i den åldern utan större problem (några månader plus/minus). Tror verkligen inte du ska tänka på åldern, där jag bor är 33 ungt för barnafödande ????
    :) skulle det vara, inte frågetecken.. Jag är också 32 på väg mot 33!
  • egalité

Nu hoppar jag in igen, ägglossning på måndag. Snusar också alldeles för mycket, fixar dock inte att sluta om jag inte vet att det finns något som gror därinne.. men borde dra ner ifall det nu skulle påverka. En vän till mig blev gravid nu på första försöket, så nu blev jag plötsligt stressad! Men ska försöka ta det lugnt. Jag håller tummarna för er alla <3

• egalité

Löste förresten någonstans att nikotinet är sämst om mannen använder det, de blir slöare på något vis

• egalité
    Jooosen skrev 2017-08-10 20:07:01 följande:
    Samma här. Snusar din kille? Min gör det rätt mycket. Men han skulle aldrig gå med på att sluta just nu ... kanske om man försökt ännu längre. Då får man nog ta till dom knepen som finns!! Ja. Min vän fick barn imorse! De tog sig på första försöket. Tyvärr hör man ju så mkt om när d tar sig fort men inte för dom som faktiskt får kämpa länge ... lycka till!
    Ja han snusar också rätt mycket, kan tyvärr glömma att han slutar :) men jag försöker tänka att mängder av människor snusar, röker och äter märklig mat så jag hoppas det funkar ändå. Verkar det kört får jag muta honom :)
  • egalité
    inez898 skrev 2017-08-11 17:28:59 följande:

Jag vill också vara med i tråden. Är på 5e försöket, 1a barnet, båda 28 år. ÄL troligtvis på måndag. Blev jätteledsen när mensen kom sist, grät typ 5 ggr första dygnet. Nu känner jag mig inte ledsen, men helt utan hopp. Typ "jahapp vi får uppenbarligen leva barnlösa". Även om jag vet att statistiken säger 7 mån osv så känner jag på riktigt INGEN som försökt såhär länge, och då har de flesta av mina vänner ändå barn. Men vi fortsätter trots att jag förlorat hoppet hehe, tur att det inte krävs bebishopp för att kunna ligga ;)

Välkommen in!! Har många vänner som försökt flera månader o sedan lyckats, så det verkar vara helt normalt. Men jag känner precis som du fast jag teoretiskt vet att det är helt normalt. Jag fick mitt första barn på andra försöket, men nu går det betydligt trögare! Använder du ägglossningstest? Sedan jag började använda det har jag förstått att jag prickat in min äl helt fel så nu använder jag det slaviskt!

Fick blinkande gubbe på cb ältest idag och lyckades ha sex. Så nu hoppas jag det snart blir fast gubbe!
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-12 11:45:47 följande:

Hej!

Har ni förresten tankar om det här med känslan av "att det aldrig kommer att ta sig", tror ni det spelar någon roll om man är hoppfull eller "ger upp"? Jag nojar ibland på sådan där metanivå att det kanske inte tar sig för att jag inte är tillräckligt positivt inställd - men inte kan väl sådant spela in??

Jag är helt sjukt nojig, blir ibland helt insjunken och kan bara tänka på sannolikheten att det tagit sig. Sjukt - ja, men jag tror inte det påverkar. Tror bara att man har otur och att det är mycket som ska klaffa, försöker hänga mig fast vid det iaf..:)
  • egalité
    LillaAw skrev 2017-08-12 21:08:54 följande:

Har sån sjuk stickande smärta i magen vid livmodern. Undra om det kan kännas något om ett ägg fäster?! Kan ju va något annat nu men rent tidsmässigt så kan det stämma om det fäste nu. Hoppas vi alla plussar den här gången!

Så kändes det för mig med mitt första (och enda) barn! Så hoppas! Fick ett djupt stick i ena sidan, några dagar senare fick jag plus!

Jag har fortfarande blinkande gubbe men har haft sex varje dag i fyra dagar. Så jag hoppas gubben blir fast innan jag går hjulbent :)
    Vi gör detta tillsammans så vi båda har full koll på det mesta. Jag är dock betydligt mer drivande, min man är rätt laid back (vilket iofs är väldigt tur)
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet