• Tottie

Vi som är på femte försöket till första barnet

Jooosen skrev 2017-08-17 13:57:27 följande:

Uppdatering: ömma pms bröst i vanlig ordning äl +6 :(

Jag får också jätteömma bröst inför mens och brukade bli ledsen när det kom för att jag tänkte att det betydde början på mensen. Men (obs det här kan vara helt fel) men läste att smärtan beror på något hormon som kroppen alltid producerar efter ägglossning utifall det blir befruktning (typ för att göra det enklare för ägget att fästa eller liknande??) Blir det inte befruktning avstannar produktionen av hormonet och man får mens, blir det befruktning fortsätter det och blir mer. Alltså betyder ömma bröst varken mens eller befruktning. 
  • Tottie

Hittade till denna tråd bara för några dagar sedan men vill gärna ändå hoppa in. Jag är 32 och min sambo 36 och vi har försökt på första barnet sedan i januari men eftersom vi båda reser mycket så är vi bara på typ försök 4-5 denna månad (4 enligt min kille minst 5 enligt mig)
    Är på BIM-2 idag men har tyvärr fått spottings i morse som jag ofta får innan mens. Inte helt kört ännu men känns ändå så :(

Hoppas på några plus i denna tråd i alla fall!

• Tottie
    Jooosen skrev 2017-08-19 13:56:28 följande:
    Välkommen. Ja visst är det en besvikelse varje månad.. är på bim-5. Känner precis som vanligt några dagar innan mens så är helt säker på att vi inte lyckats denna gång heller:( trots att vi prickat in väldigt bra denna ägglossning..
    Tack! De här par dagarna innan mensen är så jobbiga tycker jag. Är helt ofokuserad, ledsen ena stunden och hoppfull nästa. Men det händer ju trots allt att folk har varit helt säkra på att de ska få mens och sen var de gravida i alla fall. Det är inte helt kört för någon av oss ännu. 
  • Tottie

Fick mens i morse men känner mig okej och inte allt för ledsen. Nu hoppas jag få se några plus här i tråden istället! 

• Tottie
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 05:59:34 följande:

Godmorgon tjejer! Måste meddela er att jag kan "tyvärr" inte följa med er till bästa tråd ;)

Stort grattis!!! <3 Åh så glad jag blev av att se detta! 
  • Tottie

Godmorgon tjejer! Måste meddela er att jag kan "tyvärr" inte följa med er till bästa tråd ;)

• Tottie

• Tottie
    33villbligravid skrev 2017-08-27 21:02:07 följande:

Äsch! Inget digitalt ännu men det här skall väl tala klarspråk? :)

Grattis va roligt!! Jag har verkligen blivit upplyft att se två plus i denna tråd. Känns lite lite troligare på något sätt att det att det kommer gå för oss också snart :)
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet