egalité skrev 2017-08-11 23:08:56 följande:
Välkommen in!! Har många vänner som försökt flera månader o sedan lyckats, så det verkar vara helt normalt. Men jag känner precis som du fast jag teoretiskt vet att det är helt normalt. Jag fick mitt första barn på andra försöket, men nu går det betydligt trögare! Använder du ägglossningstest? Sedan jag började använda det har jag förstått att jag prickat in min äl helt fel så nu använder jag det slaviskt!
Fick blinkande gubbe på cb ältest idag och lyckades ha sex. Så nu hoppas jag det snart blir fast gubbe!
Tack! Jo, jag vet också teoretiskt att det är normalt, men känslomässigt är en annan sak uppenbarligen. Ja, jag har använt ÄL-test sen andra försöket, tycker det känns skönt att ha lite koll. Men hittills har mina test alltid verifierat det jag själv trott (baserat på flytningar osv) och jag har alltid fått mensen exakt 14 dygn efter ÄL, så jag "vet" att vi prickat rätt varje gång och att det ändå inte har blivit nåt. Men det är väl positivt att jag verkar ha ÄL iaf osv. Och ändå tryggt för dig att veta att du kan bli gravid och få barn (även om jag fattar att känslan är oro/hopplöshet ändå)! :)