• Lewaize

Vi som är på femte försöket till första barnet

Mensen började idag så nu tillhör jag också 5 månaders gruppen (Y)

Plockade ut kopparspiralen i november -16 för att lära känna min kropp bättre innan vi drog igång verkstaden i maj-17.

Vi är nyss fyllda 26 respektive 30 år, inga barn sedan innan.

Har inte testat några direkta knep månaderna innan förutom ägglossningstester. Men denna månaden ska vi testa med munkpeppar och bisolvon :)

ÄL 14/8 och BIM 29/8.

Har en cykel på 25-29 dagar :)

d{ ~.~ }b
  • Lewaize
    33villbligravid skrev 2017-08-03 20:53:22 följande:

Välkommen! Vi har ungefär samma dagar ÄL och BIM - och typ lika lång cykel också :) 

Vad är det munkpepparn ska göra?

Såhär står det på graviditetskollen.nu :)

"Agnus Castus Vitex Munkpeppar för att bli gravid I en studie med 48 kvinnor som diagnostiseras med infertilitet, gavs Agnus Castus dagligen under tre månader. 7 av dem blev gravida under den tiden och 25 av dem återfick normala progesteron-nivåer. Munkpeppar är också känt för att kunna lindra PMS-symptom. Detta visades bland annat i en tysk studie Munkpeppar används även av vissa kvinnor för Klimakteriebesvär. Lamberts Vitex Agnus Castus munkpeppar är ett kryddbaserat antioxidant kosttillskott. Kosttillskottet utvinns från växten Vitex agnus-castus, munkpeppar, välkänd aromatisk buske som växer i Medelhavsområdet och Mellersta Östern. Munkpeppar används traditionellt i matlagning och för att smaksätta olika livsmedel. Hur ska jag äta Munkpeppar om jag vill bli gravid? Du ska alltid följa doseringsråden som tillverkaren ger. Ett bra sätt att använda Munkpeppar, (om du vill bli gravid), är att äta de enligt doseringsråden fram tills din ägglossning, och därefter upphöra tills din eventuella mens kommer. Därefter kan du påbörja på nytt. Detta eftersom du inte ska äta Munkpeppar om du är gravid."
    d{ ~.~ }b
  • Lewaize

Jag har typ samma svar som alla föregående :) Jag och sambon har samma app (Flo) och där står det när de fertila dagarna är så han vet precis :) Vi kör varannan dag sex under de dagarna typ cd 7-16. De första gångerna under den fertila perioden är det hur gött som helst att ligga på! Men senare blir det som rent och skärt produktionssex xD haha mindre kul men känns som det "måste bara göras" :P

Min sambo har inga problem med prestationsångest och vi har pratat om det väldigt mycket. Frågat typ om han verkligen kommer orka hålla på såhär även när vi är inne på försök 22 och han sa att han nog inte skulle ha några problem med det :) men vi får väl se :P!

d{ ~.~ }b
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2017-08-04 17:47:28 följande:

Haha ! Ja blir typ maraton. Hade sex nyss men han drog ut o kom utanför?! Ja bara vad gör du??? Vi ska bort snart till stan så han trodde att ja tyckte d var jobbigt om det skulle rinna ut senare (har sagt det förr) men men fertila fönstret börjar imorn så gör inte så mycket ..

Hahaha nooooo!!! Men läste ett tips någonstans att man kan använda menskopp för att fånga upp de små rackarna så att de inte simmar åt fel håll :P det kanske är något att testa ^^
    d{ ~.~ }b
  • Lewaize
    Bellebella skrev 2017-08-05 13:46:12 följande:

Någon som kan hjälpa mig tyda dessa testerna?

Är på bim-5 och testade med eftermiddagsurin. Kände av mild halsbränna och ytterst lite molvärk dem senaste dagarna. Detta är försök nr 8 för oss.... vågar inte hoppas! Vad tror ni??

Hur har det gått :) ? Tagit något mer test?
    d{ ~.~ }b
  • Lewaize
    33villbligravid skrev 2017-08-09 07:07:30 följande:

Jag är avundsjuk på er som redan haft ÄL. Känner mig helt i osync i den här tråden :D

Är inne på CD 8, och tror jag har beräknad ÄL till veckoslutet. På fredag har jag gyn för att kolla upp hur letrozolet funkat för mig. Hoppas verkligen att hon ser något fint ägg på G.

Ska på festival i helgen. Känner mig kluven - är det ok att festa loss lite trots att man ligger i babytillverkning, eller får man skylla sig själv då om det inte tar sig??

Jag är också offsync här i gruppen :D! Cd 7 idag lixom och beräknad äl 15/8 (Y).

Lev som vanligt! Tror inte det tar någon skada så tidigt. Men som andra har skrivit kommer jag nog också sluta med snus och dra ner på alkoholen runt försök 10 typ. Men är ju bara halvvägs dit så "lev life" ;) det är ju sommar!
    d{ ^ . ^ }b
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2017-08-09 19:22:55 följande:

Jaså oxå en snusare! Snusar du lika mycket som innan ?

Yepp! Om till och med lite mer :P men det varierar väldigt mycket från dag till dag :) funderar på att sluta. Slutade röka för snart 2 år sedan så hoppas kunna göra samma sak med snuset en dag! Snusar epok melon (vitt snus) som sägs vara mindre nikotin i än vanligt men tror fan inte att det är mycket bättre i giftsynvinkeln förutom det :P
    d{ ^ . ^ }b
  • Lewaize
    33villbligravid skrev 2017-08-11 08:24:30 följande:

Nåja! Var precis hos gyn. Cd 10 och äggblåsa på 14 mm på höger sida. Hon gissade på äl i början av nästa vecka. Hon förklarade ännu på nytt att Letrozol för mig ska hjälpa äggblåsan mogna ordentligt. Har ju ägglossning av mig själv men tydligen kan det vara så att de inte alltid är tillräckligt mogna trots äl ... Håller tummarna för att det gör det :)

Hur visste du att du behövde gå till gyn? Var det rutinbesök eller bara för att du ville kolla att allt var okej :) ?
    d{ ^ . ^ }b
  • Lewaize

Äl + 2 idag. Jag småkänner mest hela tiden men ändå ingenting jag lägger vikt vid. Även om vi försöker aktivt med allt från sex varannan dag nära ägglossning, sex på fertila dagar (6st enligt flo), vitaminer för kvinna/man, bisolvonkur under fertilitetsdagar, munkpeppar från mens till ägglossning, ja typ allt man kan, så går jag ändå med känslan att blir det så blir det.

Kanske mer efter att jag fick av en slump reda på att min killes pappa hade slöa spermier (mycket roligt kan komma ur en full svärmor ;) ) och antar att detta kan ha nedärvts till min sambo.

Klart man blir besviken när mensen kommer men det är så det är. Ingen av oss kan mer än att försöka :)

d{ ^ . ^ }b
  • Lewaize
    egalité skrev 2017-08-18 00:27:02 följande:

Låter sunt och avslappnat! Är ni nyfikna finns ju sånt där spermieprov på Apoteket :)

Vi har testat ett liknande där de mäts spermienas simkunnighet och inte bara att det finns spermier. Testet var bra men man vet ju aldrig om det stämmer med verkligehten :)
    d{ ^ . ^ }b
  • Lewaize
    LillaAw skrev 2017-08-19 20:20:25 följande:

Är det clearblues test eller ett annat? Ska köpa snart och prova men vet inte vilket :)

www.billiga-tester.se/mobile_product_info.php

Vi testade denna efter att vi sökt igenom internet lite snabbt! Känns ändå väldigt pålitlig :) men, som med allt annat så kan det visa fel :)

Lycka till!
    d{ ^ . ^ }b
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet