Inlägg från: Hormonkarusellen |Visa alla inlägg
  • Hormonkarusellen

Vi som är på femte försöket till första barnet

Hej igen, här är en till från förra tråden... femte månaden för mig, däremot bara en äl , och det verkar inte bli någon nu heller men hoppas än, den kan ju komma senare... så vi övar

Läkarbesök 9/8 då jag får veta om jag haft äl eller om jah får hjälp till nytt försök med letrozol.

Äter Apotekets vitaminer och tempar, tempen är dock svår att tolka för den som inte har äl, min temp är konstant mellan 36,3-36,6 ungefär, sist var den något lägre efter äl, fast det borde varit tvärt om.. nu är jag mellan 36,6 och 36,1, ännu knäppare, men hoppas det dippar inför äl nu, så man kanske får en chans ändå

• Hormonkarusellen
    33villbligravid skrev 2017-07-29 10:57:41 följande:

Hejhej!

Tänkte hänga på här. Har följt med både denna och föregående tråd, men inte skrivit hittills. 

Har beräknad BIM på må, men känner att mensen antagligen kommer tidigare, typ imorgon. Räknar inte med ngt denna månad i och med missade ÄL och hade sex typ 5-6 dagar före så räknar med att det inte duger...

Före det försök i 4 månader utan resultat och då har ÄL prickats perfekt med hjälp av Clearblues ÄL-test. Har fått glad gubbe varje månad. Dagen för ÄL kan variera men lutealfasen är alltid 14 dagar. Cykeln 26-28 dagar.

Borde alltså vara skolboksexemplet för att bli gravid lätt, men icke :/ 

Har dock redan fått Letrozol utskrivet för nästa cykel, vilket tydligen ska hjälpa ÄL, men fattar inte riktigt vad det gör om man redan har Ägglossning? Kanske den blir starkare eller fler ägg mognar? Någon som vet?

Är rädd att jag helt enkelt har dålig kvalitet på äggen och det därför inte tar sig.. mannen har barn sedan tidigare och jag har själv blivit gravid i misstag som 20-åring men gjorde då abort.

Nu 33 och orolig att åldern spelar in ... 

Men ja när mensen nu kommer blir beräknad ÄL 13.8 och BIM 26.8.

Jag hsr sett att fler fått det, som har äl. Ingen aning vad det ska göra dock, jag fick det för att Jag inte får äl själv.

33 är ju ändå ingen ålder, tycker inte du ska oroa dig för just det
  • Hormonkarusellen

Behöver er hjälp tjejer; fick äl med letrozol förra månaden, hade mens för två veckor sedan. Testade innan, negativt.Minsta tänkbara blödning, vi pratar spottings dag ett, något mer Dag två, och spottings dag tre. Fick inte börja med letrozol för att mottagningen har sommarstängt, så jag går och hoppas på egen äl.. dag 13 nu. Haft lite känningar men inga typiska flytningar, och så nu kommer en blödning :-O skulle nog påstå att den är större än den jag hade för två veckor sedan. Vad i helsike är detta?! Fattar absolut ingenting... mens igen? Missfall? Nidblödning? Inget stämmer in... ska ma. Bara rycka på axlarna eller vad ska man tro?

• Hormonkarusellen
    33villbligravid skrev 2017-07-29 11:58:51 följande:

Ta ett nytt graviditetstest! Blödningen du hade två veckor sedan kan ju också vara en genombrottsblödning.

Får kanske testa, men får göra det imorgon bitti då, för det ska man väl göra på morgonen tänker jag skumt.. läste nu att man kan få blödning vid äl, aldrig hört förut! Men det skulle ju stämma bättre i så fall
  • Hormonkarusellen
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-29 15:32:02 följande:

Får kanske testa, men får göra det imorgon bitti då, för det ska man väl göra på morgonen tänker jag skumt.. läste nu att man kan få blödning vid äl, aldrig hört förut! Men det skulle ju stämma bättre i så fall

Nu blöder jag mer... mycket mer än när jag hade mens. Syns det på ett test fortfarande om detta skulle vara ett missfall?? Det här är i alla fall inte en liten mellanblödning, utan något annat...
  • Hormonkarusellen

Testet visar inget. Tempen sätter ut ägglossning. Jag förstår ingenting! Blöder än. Inga mängder men mer än när jag hade min minimala mens, och bara färskt blod...

Jag har gått på letrozol så jag var inne på undersökning två veckor innan förra blödningen, och vet därför att jag hade äl då - och enligt min matte skulle äl betyda mens efter ca två veckor. Det här känns bara så konstigt, och mottagningen är ju stängd över sommaren (annars hade jag fått letrozol nu med)

För att besvara den andra frågan i tråden, jag hade gått i två år för min uteblivna mens/äl så jag fick hjälp direkt. Annars kan man säkert gå privat och bara få en besiktning, det är ju inte samma sak som en utredning då man ska ha försökt ett år

33villbligravid skrev 2017-07-29 23:38:51 följande:

Jag tror att det skulle synas på grav-test ifall det är ett missfall..

Hoppas det ordnar sig!

• Hormonkarusellen
    33villbligravid skrev 2017-07-30 09:31:27 följande:

Hej! Kom att tänka på en sak. Som givetvis inte behöver gälla dig men tänkte ändå berätta ..

Jag fick en gång mens med två veckors mellanrum och när jag gick till gyn och kollade så sa hen att där fanns en vätskefylld cysta på äggstocken som var en äggblåsa som mognat men aldrig släppt och att det antagligen var den som gav extramensen. Den gick sedan bort av sig själv, och var inte farlig på ngt sätt.

Mycket skumt kan hända i kvinnokroppen ...

Jag tror nästan det är någon sån variant... gått på så mycket hormoner av olika slag senaste året så nåt måste väl hända med kroppen. Tror inte det är något farligt, för jag har inte ont ingen mensvärk eller så, men något knadigt är det ju

Tack för ditt svar, känns lite skönt ändå att fler haft samma upplevelse
  • Hormonkarusellen
    Jooosen skrev 2017-08-04 09:58:45 följande:

Hallå alla! Är ju några nya så tänkte kolla med er alla hur ni gör med sexandet? Säger ni att "nu borde vi ligga" eller hur gör ni haha. Min sambo har sagt att ja ska säga till men känns så himla krystat på något sätt. Typ nu måste vi ligga i!!!! Vi ligger liksom ibland 4 ggr per vecka o andra inget alls. Så

Känns ändå som man måste säga något. Men ör rädd att han ska få prestationsproblem då dock! Hur gör ni??

Har tänkt samma sak, vi har inte bestämt något alls, och jag har inget sagt. En trevlig effekt av att vi börjat försöka på allvar är att vi ligger mer rent allmänt, men visst ser jag till att det blir en extra gång om jag har äl så länge han inte frågar säger jag inte till, jag tror helt klart det kan leda till presationsproblem när man kommer in på fjärde, femte, tionde, tjugonde försöket..... onödigt tänket jag
  • Hormonkarusellen

Kommer just från läkaren, ytterligare tråkiga besked. Har ingen slemhinna att tala om, och fortfarande ingen ägglossning. Ny primolut kur och sen letrozol. Men det verkar alltså som att även om jag kan få en ägglossning så finns det inget för ägget att fästa i... bryter ihop....

Hur går det för er andra?

• Hormonkarusellen
    33villbligravid skrev 2017-08-09 11:59:57 följande:

Oj äsch ändå :/ Vad trist - men du ge inte upp! Det ska nog ordna sig på ngt vänster .. Kan de inte ge ngt för att få slemhinnan att växa till sig?

Jag känner mig äntligen "normalare" efter att ha avslutat letrozolkuren denna cykel. Hoppas på ÄL i helgen ..

Jag tror man kan få piller för det också. Känns bara så tröstlöst, tänk om jag hade lyckats klämma ur mig en ägglossning här under semestern på egen hand, nej då fanns ingen slemhinna som kunnat ta emot ändå.

Skönt att du mår bättre! Jag mådde superbra med letrozol , det blev mer ett lyckopiller för mig. Däremot primolut som jag börjar med idag, det har varit en riktig plåga, som koncentrerad pms i pillerform. Usch!

Hoppas vi snart kan få lite angenäma krämpor istället, vad jag önskar att jag fick gå runt och må illa eller så istället. Det hade varit en krämpa som ändå leder någon vart...

Nu kämpar vi på! Hoppas du har tur med ägglossningen!
  • Hormonkarusellen
    Jooosen skrev 2017-08-09 16:35:19 följande:

Tråkigt att höra men nu kan det förhoppningsvis bara bli bättre! Vad ska primolut göra med kroppen? Kram!!

Den ska fixa en mens, eftersom jag inte har någon vidare slemhinna blöder jag inte ut något heller. Så nu ska jag få mens och sen letrozol
  • Hormonkarusellen

Jag har just ätit sista primolut nor, hoppas mensen kommer snabbt som sjutton nu - har redan missat ett försök pga att mottagningen var stängd i somras ( eller ja, problemet är ju att jag inte får äl, men ni fattar..) hoppas på äl så snabbt som möjligt nu!!!

• Hormonkarusellen

Vad roligt att någon plussat själv tog jag första letrozol idag och håller tummarna att de ska ge ägglossning om två veckor ! Fet blir andra ägglossning och 6 månaden vi försöker i så fall.... har äntligen hittat en bra mottagning som hjälper mig med mer än att få en blödning några gånger per år... håll tummarna för ägglossning!!

Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet