Sofiamy skrev 2017-09-08 10:30:58 följande:
Hej alla! hur mår ni?
jag går in i vecka 16(15+0) idag, känns overkligt egentligen d jag mår väldigt bra. Men har byt till gravidbyxor då jag inte gillar när byxorna trycker på min mage. Har fått en liten kula som nu även syns direkt på morgonen, har tidigare endast synts på kvällen. Vågen visar dock fortfarande -2kg men jag tror att det är ok vikt till min längd ändå (158 cm och 50 kilo) gick in i graviditeten på lite mer än 52 kilo. Hur går det för er andra? hur mår ni?
Jag går in i 15+0 imorgon. =)
Ligger på exakt samma vikt som före graviditeten. Har några par byxor som fortfarande funkar så håller mig till dem eftersom jag inte är officiell på jobbet än. Jag hade lite magfluff innan graviditeten så jag tycker inte att det syns nåt än om jag inte trycker ut magen.
Däremot kan jag känna livmodern om jag trycker på magen, den är väldigt fast och jag kan tydligt känna var den tar slut.
Tror inte jag känner fosterrörelser än (svårt att veta m första barnet) och har så klart moderkakan i framkant så det dröjer säkert ett tag till.
Jag mår bra om jag inte glömmer bort att äta, och jag sover mera än innan. Och! Jag blir yr om jag reser mig snabbt och det gör jag flera ggr varje dag... Jag verkar ha helt omöjligt att lära mig att ta det lugnt...