• trisan13

BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen

Men vad spännande :) förstår att du är nervös!! vilken vecka är du i? Har du känt några rörelser än?

Krusbärskompott skrev 2017-10-03 19:09:23 följande:

Guuu vi har RUL imorgon och NU blev jag sjukt nervös. Tänk om den inte lever? Kommer ju typ inte kunna sova i natt? Och har tid sent på em efter jobbet...

• trisan13
    FruGast skrev 2017-10-03 15:44:40 följande:

Hej allihop! Kub har vi varit på o fick fina siffror. Fin liten sprallig bebis. Jag mår bättre, illamåendet borta och tröttheten är bara där vissa dagar. Hur mår ni?

Vi har RUL 30 oktober. Känns som en evighet dit!!

Vad skönt att du mår bättre :) här är de si sådär, går lite från dag till dag. Dock är illamåendet bättre (kan må lite dåligt då jag börjar bli hungrig) men är fortfarande fruktansvärt yr och trött.. Snark. Tro när de ska vända
  • trisan13
    HannaA11 skrev 2017-10-03 19:17:02 följande:

Läskigt med blödning, men skönt att det gick bra :). Jag har varit på vul i v 11 och sen kub i v 13 så har sett vårt pyre två gånger :). Jag är i v 17 (16+4) nu, vilken vecka är du i?

Ja de va lite otäckt då jag haft missfall tidigare. Men allt såg bra ut, så jag kunde pusta ut. :)

Jag är i v 18(17+2) nu
  • trisan13
    Krusbärskompott skrev 2017-10-03 19:44:27 följande:

18+3 idag. Första barnet så jäkligt osäker på om jag känt nåt eller om det bara är gaser. Dessutom moderkakan i framvägg (sa de på KUB iaf) som tydligen kan göra det ännu svårare....

Gnnngg om tjugo timmar vet jag!

Nää ibland vet man inte vad som är vad. Även fast de här är andra graviditeten så blir man ändå osäker :) könns som de va så längesen sist (han fyller snart 5år) så man har som "glömt" hur de va alldeles i början.

Men nu är jag säker på att jag känner iaf. Förra gången hade jag moderkakan i framvägg men nu vet jag inte. Får se vad som sägs på ul :) lycka till imorgon och uppdatera gärna hur det gått ;)
  • trisan13
    Krusbärskompott skrev 2017-10-04 16:21:15 följande:

Allt ua på RUL! Tror mina axlar sjönk en halvmeter.

Flyttad en dag till 4/3. =)

Gud vad härligt :)

Tog ni reda på kön? :)
  • trisan13
    Krusbärskompott skrev 2017-10-04 21:02:24 följande:

Tack!

Nix. Har gjort nipt så hade kunnat kolla redan i v12 men vi har valt att inte kolla. =)

Okey :) vi tänker inte heller kika, känns lite mer "spännande" då ;)
  • trisan13

Nu har jag varit på rul. Så himla häftigt att få se sin lila knärt, de var en väldigt livlig en så lite svårt att få med bra bilder :) men allt såg bra ut som hon kunde se. Vart flyttad två dagar så nya bf är den 12mars

• trisan13

Är det någon av er som har eller ska söka graviditetspenning?

Jag har skickat in min ansökan i veckan och hoppas verkligen den blir beviljad.

Börjar få riktigt besvärligt med foglossning ?redan? nu :/

• trisan13
    Starlights skrev 2017-11-17 12:49:11 följande:

Jag har inga besvär än så länge i min graviditet, så har väl inte riktigt anledning att ansöka än. Men hade gärna varit hemma i alla fall februari månad, lär ju bli tungt som höggravid och jag har ett ganska fysiskt aktivt jobb.

Vad krävs för att man ska få godkänt för graviditetspenning? Vad är kraven liksom? Och hur mycket förlorar man i inkomst på det, jämfört med att jobba så länge som möjligt?

Om man Har ett tungt fysiskt arbete o inte kan bli omplacerad av arbetsgivaren har man ?rätt? att söka o man kan tidigast söka 60 dagar innan bf.. jag tror man får 80% av lönen, Har faktiskt inte sån stor koll på de ;)

jag jobbar som uska på ett äldreboende så det är väldigt påfrestande för kroppen, mycke tunga lyft, hukar mig mycke osv och står o går väldigt mycket . Jag har sökt from 11/1 så hoppas de blir godkänt. Men om det blir godkänt Tänkte jag ta ut lite semester osv så jag inte ?behöver? jobba mer från juldagarna :)
  • trisan13

Hej hej. Nu kanske den här gruppen dött ut helt. Men de kanske är nån kvar. Hur går det för er?? Nu är det inte länge kvar till bf för många här :) själv har jag ca 40 dagar kvar till bf... börjar bli lite nervös, men oj vad man längtar för att få se vem det är som har sparkat runt där inne sålänge :)

• trisan13
    Vargen070918 skrev 2018-01-31 13:18:32 följande:

Hej!!

Jag har 29 dagar kvar idag men har varit uppe sen strax innan 4 med förvärkar. Att gå med sån här känsla i 29 dagar till känns outhärdligt :-/ Vågar heller inte hoppas då det känns för tidigt. Men spännande är det

Åå vad lite de låter, hoppas på färre och du inte behöver gå över. Håller tummarna. Va det ditt första barn?
  • trisan13
    tomten12 skrev 2018-01-31 14:07:12 följande:

Hej

Jag har lite mer än 40 dgr kvar ( blir igångsatt v 37+) så har just börjat nedräkningen. Idag har jag haft sjuka mängder sammandragningar som jag inte vet vart de kommer ifrån. De gör inte ont eller så, men så många. jaja, det kan ju vara tvärtom i morgon.. vem vet.

Spännande :) får man vara nyfiken och fråga varför du ska bli igångsatt? :)
  • trisan13
    Krusbärskompott skrev 2018-01-31 21:53:55 följande:

31 dagar kvar här! Och nu börjar det bli lite tungt. På många fronter. Allt tar emot. Klä på sig, ta sig in i bilen, tömma diskmaskinen, allt!

Har fått en härlig halsbränna också, så fort jag lägger mig ner. Novalucol är ett måste.

Men jag, som var då sanslöst hispig i början av grav känner mig faktiskt lugn inför förlossningen, konstigt nog. Försöker njuta i allt det tunga. :)

Åå jag känner exakt samma. Och sen har jag foglossning som inte är så skön :( men snart är det ?över?. Känns overkligt och konstigt på något vis, Att man är på slutspurten nu :) jag har också haft hemsk halsbränna men nu *peppar peppar* har det varit bättre nu sista veckan. Dock så känns de som allt trycks uppåt å man känn sig spyfärdig titt som tätt.

Har du fler barn?
  • trisan13
    Krusbärskompott skrev 2018-02-01 13:16:23 följande:

Nix, första barnet i magen nu. Så har ju möjlighet att vila iaf. Känns som om det vore betydligt tuffare med en 2-3åring hemma.

Okey. Spännande med första barnet :) vet ni vad det är för kön?

Jag har en 5åring hemma som kräver sitt men är ändå duktig och ?klarar? sig själv så man kan vila på soffan en stund om man skulle behöva. Hade som sagt varit betydligt ?jobbigare? att ha yngre barn då man mår som man gör och är trött konstant :(
  • trisan13
    tomten12 skrev 2018-02-01 10:31:15 följande:

Absolut! Jag hade en väldigt snabb första förlossning, så blev igångsatt 37+6 med andra barnet och det gick snabbt det med. SÅ med risk för att annars behöva föda hemma så blir jag igångsatt så fort kroppen börjar visa minsta tecken.

Okey :) vad ?skönt? med snabba förlossningar. Har en kille på 5 år och med han tog förlossningen typ 16h från förta värken, men hoppas på betydligt färre timmar nu :o
  • trisan13

Är det någon här som fått bebis än??

Jag har bf imorgon 12/3... jag vill att den Ska komma nuuuuu :o

Min son som är 5 år är född på bf-datumet men jag tror jag kommer få gå över xantal dagar med den här... Zzzz

• trisan13
    Vargen070918 skrev 2018-03-12 06:33:44 följande:

BF+11 här. Psykiskt och fysiskt jobbigt. Kan knappt gå vanligt då det ilar varje steg. Mina andra är födda innan BF så det här är ngt nytt.

42+0 på fredag och längre än så får man inte gå här så det finns ju ett slut iaf.

Ååå men fyyyy!!! Jag förstår dig verkligen. Tycker det är nog jobbigt att det är bf idag och ingen unge än. Har också ont, kan inte röra en ordentligt, kan inte sova osv.. hopppas vi har våra bebisar snart..mycke snart!!
Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen