• FruGast

BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen

Krusbärskompott skrev 2017-07-26 09:36:22 följande:

Åååå Ååå! VUL idag och fick se ett litet hjärta slå. Flyttad ett par dagar så nu BF 1/3.

GRATTIS :)
  • FruGast
    Blivandemamma2018 skrev 2017-07-26 18:44:10 följande:

Hej :) 

Första gången på ett forum. 

Först Grattis till er alla för graviditeten. 

Kul att vi kan följas åt under vår graviditet. Själv fick jag reda på min graviditet bara för någon dag sen mitt på natten. Pappan försvann lika snabbt. 

Gravid i vecka 6 (5+4) BF beräknad 23/03 enligt appen preglife. 

Mitt första barn. symptomen är följande : har sjukt ont i brösten, illamående, och trötthet. 

Någon som har upplevt en liknande situation där pappan försvann när han fick reda på att han skulle få barn ? Känner mig ganska orolig om hur graviditeten kommer funka. 

Bor i Skåne. Någon skåning här inne med bf i mars ? :)

Jag är skåning :)

Vart försvann pappan?
  • FruGast
    Blivandemamma2018 skrev 2017-07-27 00:09:12 följande:

Oj oj oj där ser man :) Varifrån ?

Pappan kände sig inte beredd att bli pappa eller att ta sin roll på allvar alltså att fortsätta ha ett förhållande med mig och att jag är gravid. Så från den dagen jag berättade det gick han hem till sin pappa och slutade prata med mig. Han bad mig välja mellan honom och att bli mamma. 

Fy va tråkigt. Bor utanför Lund. Var bor du?
  • FruGast
    Krusbärskompott skrev 2017-07-29 11:30:09 följande:

För mig kommer det och går väldigt mycket. Det enda som känns som att det håller i sig är att jag har fått svårt för kaffe. Eller alltså, jag vill ha, häller upp, smakar o bara nä fy... Vilket är spännande eftersom jag är en riktig kaffemoster i vanliga fall.

Men det är skitjobbigt när man inte känner något?!? Tyckte allt satt tight i midjan ett tag men det har också lagt sig nu.

Och man kan inte påverka ett skit vilket nog är det värsta för mig. Jag har kub om 24 dagar och fram tills dess känns allt osäkert.

Jag önskar man hade en lucka så man kunde kika så bebis växer som den ska :P

Jag har tidigt vul om en o en halv vecka typ. Känns som evigheter dit.

Mitt humör är dock katastrof. Och jag har svårt för lukter. Vill bara äta grönsaker o jordgubbar o dricka apelsinjuice el citronvatten :)
  • FruGast
    101218 skrev 2017-07-29 12:10:30 följande:

Jag har heller inga symtom alls. Ska göra vul på måndag och är så nervös, känns inte som om de kommer hitta något.

Håller tummarna :)
  • FruGast

Kan inte alla svara på

- BF

- Antal barn sen innan

- Var i Sverige Ni bor

• FruGast

B ) = barn nr kommande.

8/3 Cizzi86, B3, Dalsland

13/3 FrökenLa, B2, Strängnäs

14/3 jess06, B2, Skåne

18/3 101218, B3, Halland

19/3 emelita86, B2 strängnäs

22/3 Eleot, B4, Stockholm

25/3 4pågång, B4 Östergötland

27/3 Fral, B2, Uppsala

28/3 FruGast, B5, Skåne

30/3 lilaemma, B4, Örebro

• FruGast

Ena sekunden mår jag sjukt illa. Nästa är jag vrålhungrig. Sen äter jag som en häst. För att få ont i magen o må illa igen. Vaknar på nätterna av hungern med. Nån annan som oxå är absurt hungrig??

• FruGast
    Noanda skrev 2017-08-06 16:31:40 följande:

Jag är så lycklig! Kan inte tro att det är sant! Efter att ha försökt bli gravid sen i januari pausade vi de planerade försöken över sommaren. Min mens har varit oregelbunden sedan jag tog ut spiralen men igår insåg jag att den var väääääldigt sen.

Testade idag och fick "gravid 3+". Jag vill bara skrika av glädje!

Om jag räknar från sista mensen så är jag i vecka 6+5 idag så jag tror det här är min tråd.

Vad sjutton gör jag nu? Det här är min första graviditet.

Grattis!

Börja käka vitaminer och kontakta fin mvc :)
  • FruGast
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-12 11:29:10 följande:

Vul visade inget foster alls.... åker tillbaka till uppsala imorgon. De rekommenderade piller å ligga kvar på sjukhuset för smärtstillande och observation.

Beklagar :(
  • FruGast
    Nautical skrev 2017-08-18 20:33:09 följande:

Jag är med i massor av gravidgrupper. En på FB för marsmammor, en för februarimammor och denna Jag har BF 28 feb eller 1 mars beroende om man räknar på stl på bebisen eller sista mens.

Vilka är ni med förutom denna?

Jag är med här och i två andra trådar. Inte vågat gå med i fb än. Vill inte det ska läcka ut att jag är gravid. :)
  • FruGast

Hej allihop! Kub har vi varit på o fick fina siffror. Fin liten sprallig bebis. Jag mår bättre, illamåendet borta och tröttheten är bara där vissa dagar. Hur mår ni?

Vi har RUL 30 oktober. Känns som en evighet dit!!

• FruGast

Skönt med bra resultat på RUL. Jag räknar minuterna.

Såg första sparkarna utanpå magen i vecka 16+1

Känner rörelser varje dag nu i vecka 16+6

Så det är himla skönt :)

Hur mår ni?

Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen