• Saga92

BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen

Går nu med i denna grupp då jag har fått omräknat BF från 26 februari till 1 mars.
    Var på KUB-test idag. Fick en risksiffra på 1:277 på downs syndrom. Det är inte tillräckligt hög risk för att gå vidare med fostervattenprov eller moderkaksprov. Dock tillräckligt för att jag ska bli orolig... Överväger just nu att betala 5000kr för ett NIPT-test..

• Saga92
    lilaemma skrev 2017-08-21 19:21:23 följande:
    99,6% chans att barnet inte har downs. Skulle du göra abort om det visar sig att det har det?
    Ja och sambon har pratat om det och vi skulle göra abort. Jag är ung och blev gravid på absolut första försöket så vi har tid att försöka igen. Klart att abort aldrig är roligt men det hoppas vi på att vi slipper. Imorgon skall jag ta en resa till Göteborg för att lämna NIPT-provet. Känner att jag behöver göra provet för att lugna mig alternativt få upptäcka om något är fel.
  • Saga92

Äntligen kom svaret på NIPT och allt såg bra ut. Känner mig så lättad. Jag och sambon valde att gå vidare och själva bekosta NIPT-testet då KUB visade 1:277 vilket är precis utanför gränsen till vidare provtagning.
    Vi fick dessutom reda på att det är en liten tjej inne i magen :)

• Saga92

Jag var på RUL igår och allt såg bra ut. Vi ska få en liten tjej som är beräknad 1 mars. Jag mår bra och har precis börjat känna små fosterrörelser. Ibland är det dock svårt att känna vad som är vad för jag känner liksom min puls nere i magen också, speciellt när jag lagt mig i sängen för att sova. Jag är i v. 18+4 nu.

Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen