• Sofiamy

BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen

Moorii skrev 2017-08-10 16:30:28 följande:

Oj, vad mycket som är lika med oss! Har också en son på ett år, mitt enda symtom är också tröttheten. Jag var också med i en studie förra gången, totalt fem ultraljud tror jag det blev (medräknat tidsbestämnings-ul, kub och rul). Blir nog "bara" tre ultraljud denna gång.

Jag var på inskrivning del 1 igår, del 2 blir 22/8. Så svårt att komma iväg på alla möten, speciellt då jag har nytt jobb och inte vill berätta om graviditeten förrän efter kub.. Allt är ju på dagtid :S undrar hur alla andra gör! Att säga att man ska till tandläkaren funkar ju inte hur många gånger som helst.

Jag har mina möten tidigt 07:15 så lite flex på morgonen och ingen som undrar något...
  • Sofiamy
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-11 12:07:10 följande:

Har EXAKT samma! 3de dagen för mig med rosa på pappret. Igår blodklumpar. Så nojjig...fast på gotland till o med söndag så känner mig väldigt maktlös. Ska träffa bm för blodprov och fortsatt inskrivning på måndag så ska berätta allt då.

Men, gotland har ett jättefint sjukhus, du är ju inte ute i ödemarken :) åk dit om du är orolig.
  • Sofiamy
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-12 10:04:11 följande:

Påväg mot förlossningen i Visby nu efter samråd med BM där. Blödit i fyra dagar nu och haft stora blodklumpar i 2dagar ???? sry för beskrivande text!

Inte såhär man hade tänkt sig sin semester...

Det gör du rätt i, de är väldigt duktiga på den kliniken och du kommer vara i goda händer! Tänker på dig! Jag är helt symptomfri just nu, så pass att jag inte alls ens känner mig gravid, känns lite skrämmande men jag har läst att det kan hända när kroppen anpassar dig efter hormonerna... kub om en vecka så dö får vi se om allt står rätt till!

Håll oss uppdaterade stooor kram!
  • Sofiamy

Usch, har en riktigt dålig dag= orolig dag. Ska på kub imorgon, så blandade känslor, är mesteädd för att bm ska säga att bebis är död. Och såklart har jag spenderat morgonen med det förbjudna, googla på hur vanligt det är och läst massor med hemska inlägg andras upplevelse av just detta. Varför är internet så tillgängligt? Just nu borde det vara hänglås på mitt internet, jag kan liksom inte låta bli.....

• Sofiamy

Hej alla! hur mår ni?

jag går in i vecka 16(15+0) idag, känns overkligt egentligen d jag mår väldigt bra. Men har byt till gravidbyxor då jag inte gillar när byxorna trycker på min mage. Har fått en liten kula som nu även syns direkt på morgonen, har tidigare endast synts på kvällen. Vågen visar dock fortfarande -2kg men jag tror att det är ok vikt till min längd ändå (158 cm och 50 kilo) gick in i graviditeten på lite mer än 52 kilo. Hur går det för er andra? hur mår ni?

• Sofiamy
    HannaA11 skrev 2017-09-08 11:11:58 följande:
    Hej!

Kul att du mår bra och roligt att du fått en liten kula! Jag är i vecka 14 nu och mår fortfarande jätteilla och kräks (blivit sjukskriven för det) men vi var på KUB och fick både fina siffror (risk 1:20 000) och fina bilder på bebisen så jag försöker titta på bilderna och tänka att det är värt illamåendet i slutändan :).
    Så härligt med så bra siffror på kub! jag kan inte klaga jag har mått lite illa till och från men inte kräkts en enda gång så jag är mycket lycklig över detta och känner med dig att behöva må så dåligt, jag hoppas att det avtar framöver!! kram!
  • Sofiamy
    Krusbärskompott skrev 2017-09-08 11:26:50 följande:
    Jag går in i 15+0 imorgon. =)

Ligger på exakt samma vikt som före graviditeten. Har några par byxor som fortfarande funkar så håller mig till dem eftersom jag inte är officiell på jobbet än. Jag hade lite magfluff innan graviditeten så jag tycker inte att det syns nåt än om jag inte trycker ut magen.

Däremot kan jag känna livmodern om jag trycker på magen, den är väldigt fast och jag kan tydligt känna var den tar slut.

Tror inte jag känner fosterrörelser än (svårt att veta m första barnet) och har så klart moderkakan i framkant så det dröjer säkert ett tag till.

Jag mår bra om jag inte glömmer bort att äta, och jag sover mera än innan. Och! Jag blir yr om jag reser mig snabbt och det gör jag flera ggr varje dag... Jag verkar ha helt omöjligt att lära mig att ta det lugnt...
    jag har min moderkaka i bakvägg men kan inte identifiera några fosterrörelser, det är första barnet så vet inte hur det ska känna heller :) men hoppas att det kommer snart. har försökt känna efter livmodern men kan inte känna den.... jag har sån tur att jag har arbetskläder (sjukhus) så jag kan lätt dölja min lilla bula i de kläderna :)
  • Sofiamy
    Krusbärskompott skrev 2017-10-03 19:09:23 följande:

Guuu vi har RUL imorgon och NU blev jag sjukt nervös. Tänk om den inte lever? Kommer ju typ inte kunna sova i natt? Och har tid sent på em efter jobbet...

Åh jag känner med dig och känner likadant! Rul på torsdag 16:30 är idag på 18+4. Inbillar mig flera gånger dagligen att bm ska säga att det inte finns nån bebis därinne. Har inte kunnat säga att jag länt nåt från bebis har känts som gaser hels tiden! Lycka till!!!!!
  • Sofiamy
    FruGast skrev 2017-10-18 21:32:46 följande:

Skönt med bra resultat på RUL. Jag räknar minuterna.

Såg första sparkarna utanpå magen i vecka 16+1

Känner rörelser varje dag nu i vecka 16+6

Så det är himla skönt :)

Hur mår ni?

Jag mår jättebra men är otroligt trött har börjat äta järntabletter precis då jag hade HB på 98 så det hade en naturlig förklaring. Benis rör på sig när han tycker att jag suttit stilla för länge och allt så bra ut på RUL, så himlans skönt. Magen går inte längre att dölja om jag inte skjuter fram axlarna i mina sjukhuskläder.
  • Sofiamy
    Starlights skrev 2017-11-17 12:49:11 följande:
    Jag har inga besvär än så länge i min graviditet, så har väl inte riktigt anledning att ansöka än. Men hade gärna varit hemma i alla fall februari månad, lär ju bli tungt som höggravid och jag har ett ganska fysiskt aktivt jobb.

Vad krävs för att man ska få godkänt för graviditetspenning? Vad är kraven liksom? Och hur mycket förlorar man i inkomst på det, jämfört med att jobba så länge som möjligt?
     tänk på att det tar upp till 30 dagar att få en ansökan godkänd och att gravpenning inte betalas ut retroaktivt. Så fort man vet/tror att man kan få svårt för sitt arbete ska man meddela sin chef som sedan ska fylla i blankett om man kan/kan inte förflyttas och skicka in den. Jag har skickat in min ansökan för två veckor sen, ansöker om gravpenning 50% för mitt arbete på akutavdelning. Kan fortsätta arbeta mina 50% på mottagnigne men mi chef har inte möjlighet att sätta mig hela min tjänst där. Ansöker om gravpeng från 6/1 alltså 60 dagar innan bf...
  • Sofiamy

[quote=78542969][quote-nick]trisan13 skrev 2018-03-11 21:22:36 följande:[/quote-nick]Är det någon här som fått bebis än??

Jag har bf imorgon 12/3... jag vill att den Ska komma nuuuuu :o

Min son som är 5 år är född på bf-datumet men jag tror jag kommer få gå över xantal dagar med den här... Zzzz[/quote

Jadå, min lilla goding är ute,1/3 tittade han ut fem dagar innan BF och blir alltså snart två veckor! Stort lycka till till er alla när det är dags!

Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen