HannaA11 skrev 2017-11-09 10:48:46 följande:
Härligt att RUL såg bra ut! Jag är i vecka 22 nu och har börjat få en liten mage (som du beskrev det så har magen liksom hårdnat).
Jag har gått upp 2kg från inskrivningsvikten, men att du skulle gått upp för mycket med dina fem tror jag inte - alla graviditeter är ju olika och man har ju olika förutsättningar. Min syster var t.ex väldigt smal när hon blev gravid och gick sammanlagt upp över 20kg, hennes barnmorska sa inget negativt om det utan konstaterade att det nog behövdes.
Skönt med två kilo, tränar du?
Jag kan ju inte heller skylla på att jag var extremt smal innan jag blev gravid heller dock inte överviktigt men hade inte skadat med något kilo mindre. ;)
Dock slutade jag rida helt för ett tag sen så rör mig inte mer än på jobbet i princip.. Dock står och går jag hela dagarna på jobbet, har ofta ont i fötter och ben eller ryggen efter en dag på jobbet och då är det svårt att motivera sig för träning.
Jag kan ju inte heller skylla på att jag äter mycket heller. Får tvinga i mg frukost och sen äter jag lunch, middag och ibland någon frukt till mellis.. Dock måste jag erkänna att jag har lite dille på daim just nu så det blir lite daim efter middagen..