• kaleidoskop88

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej alla! Håller tummarna för alla i tråden! Själv ska jag börja med mina sprutor ikväll - första gången, har inga barn. Jag och min man har försökt själva i fyra år utan plus... Är galet nervös!

• kaleidoskop88

Hej igen! Har varit så mycket senaste veckan att jag glömde bort att jag börjat skriva i tråden! Allt är så nytt med sprutor o skit, jag är helt slut. Jag gjorde mitt VUL igår och är lite besviken då det bara fanns typ 8 blåsor totalt. Jag är inte så gammal så jag hade hoppats på fler... Har äggplock på torsdag. Är så nervös.

Har tagit Bemfola och Orgalutran och ikväll ska jag ta ägglossningssprutan. Har inte känt av några bieffekter iaf, så det är skönt.

Hoppas det går bra för alla!! <3

• kaleidoskop88
    Mm79 skrev 2017-08-29 08:40:08 följande:

jag fick också 8 st (igår på UL), fast jag är inte jätteung då... håller tummarna att dem blir fina och mogna ist, av bra kvalitè :) Har ÄP på fredag och återföring på måndag. 

Det kommer säkert gå jättebra!

Åh, då ligger jag typ en dag före dig bara Spännande!! Man får hoppas på guldägg av dom man får ^^
  • kaleidoskop88

Vad bra med en uppdaterad lista! Så många som kämpar!! Önskar alla massa lycka till... Det är ju en helt nu värld detta, skönt att veta att det är fler som är mitt i det. Jag jobbar själv inom sjukvården, men det här är bara så... Annorlunda. Hade en läkare som frågade om mitt slidsekret igår medan han VUL-undersökte mig. ^^ Blir man van? Haha.

• kaleidoskop88

Ligger i soffan helt slut efter mitt första äggplock. Har Lichen Sclerosus som krånglar till allt lite, så det var mycket smärta o tårar. Men det blev 8 ägg och det får jag vara nöjd med, när det var så få blåsor. Får veta i morgon hur många som blivit befruktade :)

• kaleidoskop88
    Söndag skrev 2017-08-31 15:51:12 följande:

Ja de är så lätt att fastna i bubbland och bara köra på! Vi hade sagt 100 000 sen får de räck dessutom... så ja!

Mej som sagt då har vi ju haft turen med oss en gång så jag ska inte klaga!

Ja de är med skräckblandad förtjusning man väntar på bilen

Hoppas att det ordnar sig för er! Jag är så imponerad av de som kör på och kör på, fastän det kostar både pengar och ork. Jag är bara på mitt första försök och har redan bestämt mig för en paus om det inte tar sig nu.... Måste samla ny kraft. Kämpa på!
  • kaleidoskop88
    soofa skrev 2017-09-02 11:11:30 följande:

Här blev det ingen insättning. Inget av de 6 äggen har delat sig i så många celler att det var aktuellt att återinföra något. De ska avvakta och se till i morgon, har de utvecklat sig bättre då så fryser de in dem men om inte så kasserar de dem och så får vi börja om helt och hållet om två månader.

Dessutom var mina äggstockar fortfarande förstorade, så det hade inte blivit aktuellt med något återinförande ändå.

Sitter i bilen på väg hem och gråter nu. Åkt 3 timmar enkel resa hit och nu lika långt tillbaka.

Men åh neeeeeeej, vad ledsen jag blir för din skull.... Ännu värre att du har så långt att åka. Fan, vad allt är orättvist. Allt man går igenom... Hoppas verkligen att de som är kvar lyckas dela sig lite till så de kan frysa! Ta hand om dig och försök läka och ladda om.
  • kaleidoskop88

Jag hade återföring idag (mitt första någonsin). Ett ägg som delat sig bra, de andra tre var inte så imponerande kände jag undertonen av på sköterskan. Blir nog inget till frysen. Äggplocket var tufft och jag har så sjukt ont i magen fortfarande. Har svårt att förstå att jag ska kunna jobba när jag har så ont? Läkaren hittade ingen blödning idag på införandet och äggstockarna var inte förstorade heller... Men det kanske är normalt? Känns som nån stoppat in en stavmixer i min vagina :-/ Har ju Lichen S., men ändå?

Jag har inställningen att det inte kommer gå, känner mig väldigt negativ just nu. Kan man må så av hormonerna?

Kämpa på alla krigare, jag ska ta citodon och sova o hoppas att jag har nytt go i morgon. <3

• kaleidoskop88
    Titikaka skrev 2017-09-03 10:58:07 följande:

Hej jag hade återföringen igår och jag förstår hur du mår. Igår var första dagen efter ÄP när började känna mig lite mer normal, annars var det 5 tunga dagar. Jag fortfarande har lite ont då och då, kanske inte så mycket som dig, men kämpa på. Borde vara bättre snart :)

Tack. Jag tror jag får stanna hemma från jobbet i morgon också, men det ger mig massa ångest så det är pest eller kolera! Skönt att höra att det kan vara såhär iaf... När ska du testa? Jag ska testa 18/9!
  • kaleidoskop88
    soofa skrev 2017-09-03 11:36:05 följande:

Nu fick vi ett mail från kliniken med info att de kunnat frysförvara FYRA embryon! Så chockad men SÅ GLAD! <3

Åh, grattis!! Vilket underbart besked
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017