• Bli3ifamiljen

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Jag och min sambo 38 resp. 40 år har försökt bli gravida sen hösten 2011. Inga konstaterade fel förutom ett litet myom som de tog bort. Bra AMH-värde. Vi har precis genomfört vår första IVF. 4 mogna ägg, 2 delade sig, fick ett tillbaks efter 3 dagar. Det hade då 16 celler. Går nu och väntar på att få testa om det blivit något.

• Bli3ifamiljen
    Nube skrev 2017-09-21 14:00:41 följande:
    Välkommen! Hade embryot alltså 16 celler dag 3? Är inte det ganska mycket, har för mig att idealet är 8 celler på dag 3? När ska du testa? Kan lägga dig i listan under ruvare :)
    Tack!
    Ingen aning om det är mycket. Jag har själv försökt googla det. Det hade precis delat sig. Tidigare på morgonen var det bara 8 celler. 29 september ska jag testa. Många dagar tills dess...
  • Bli3ifamiljen

En fundering jag haft sen jag blev utredd och de tog en massa prover, amh-värde på 22pmol/l, är det vanligt vid en ålder på 38år?

• Bli3ifamiljen
    Nube skrev 2017-09-23 12:37:34 följande:

Hur mår alla andra som ruvar? Några symptom?

Började blöda i fredags och det har bara fortsatt. Tog ett test som var negativt igår lördag dag 12 :( känns inte särskilt hoppfullt.
    Hur går det för dig?
  • Bli3ifamiljen
    Nube skrev 2017-09-24 20:30:57 följande:
    Vad tråkigt! Fick ni några till frysen?

Jag mår helt ok, orolig bara att mensen ska börja. Har haft typ mensvärk eller tryck i magen ganska många dagar nu..
    Ev ett ägg. Jag har inte ringt och frågat hur det gick med det. Annars är det bara att börja om från början.
    Hoppas det går vägen för dig.
  • Bli3ifamiljen
    Pigall skrev 2017-09-24 21:57:23 följande:
    Usch vad jobbigt. Jag vet hur det känns. Var i precis samma situation en vecka tidigare. Det är tungt. Hoppas att det i ditt fall är en så kallad genombrottsblödning och att det där plusset dyker upp på stickan ändå.
    Ja man kan ju alltid hoppas, men har inte så stora förhoppningar.
    Jag hade smått gett upp hoppet att bli gravid innan vi började med ivf, försökt i 6 år, så ser det här som en möjlighet.
    Det är ju större chans att lyckas än att inte så snart är det förhoppningsvis vår tur.
  • Bli3ifamiljen
    Bli3ifamiljen skrev 2017-09-25 21:59:48 följande:

Vi går på reproduktionscentrum i Uppsala.

Akademiska sjukhuset kanske jag ska tillägga.

• Bli3ifamiljen
    Elise39 skrev 2017-09-26 18:10:28 följande:

Har egentligen TD på lördag men tjuvtestade nyss. Två streck!!!! Kan inte fatta att jag har plussat. Har tittat på stickan och läst instruktionerna minst 10 gånger. Chockad! Maken är inte hemma, ringde nyss men ville inte berätta via telefon.

Grattis!
  • Bli3ifamiljen

Det blev tyvärr som jag misstänkte efter blödningen 14 dagar efter äggplock, ingen graviditet. Men som sambon sa igår, det är iallafall det närmaste vi kommit en graviditet.
    Antagligen blir det nu runda två för oss med ivf. Det finns endast 1 ägg som ev kan ha överlevt till frysning. Jag antar det kommer bli en högre dos gonal-f nu då de bara fick ut 4 ägg, två som delade sig.
    Jag trodde jag skulle vara relativt lättstimulerad då jag har hyfsat bra AMH-värde 22pmol/l, trots min ålder på 38. Jag fick starta med en dos på 225, öka till 250 efter 7 dagar. Kan det bero av att jag väger några kilo för mycket även fast jag gått ner 10kg sen jag anmälde oss till ivf?

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017