BF April 2018
Hoppar gärna in här med!
Första barnet, 8e försöket. ÄNTLIGEN!
Tog ett digitalt test idag som visade positivt, är troligtvis runt vecka 3 :)
Hoppar gärna in här med!
Hoppar gärna in här med!
Åh Grattis!!! Förstår att ni är glada efter alla månader :D Måste vara en lättnad!
Ja men precis! Men 8 månader måste ju kännas länge ändå även om man vet att det kan ta längre tid.
När blir bf beräknad då? :)
Förstår det! Omöjligt att inte känna så! Men nu är det över :D Bara roligt kvar!
Okej :) Såg i ditt första inlägg att du skrev v 3. Låter tidigt att plussa? De flesta plussar väl i v 5 eller möjligtvis v 4? Alltså 3 + × antal dagar? Eftersom de flesta har en cykel på minst 28 dagar (alltså 4 veckor). Har du någon app du använder och skriver i din senaste mens? :)
Jag plussade på v 5. (4+5) :) Har bf 6 april enligt min Preglife app :)
Det du räknar kallas fosterveckor när du pratar om 3+4 :) Det är skillnad på fosterveckor och graviditetsveckor. Du är i gravidvecka 6 (5+2) om du blev befruktad fredagen den 14 juli :)
Kolla denna hemsidan. Om jag skrev in din första mensdag och sedan det datumet ni hade sex fick du en cykel på 37 dagar. Då ser du vilken vecka du är i :) Man får alltid de första två veckorna "gratis" eller så, eftersom de räknar från första mensdag, Inte befruktningen. Hoppas detta makes sense och att jag inte rör till det för dig :p
Haha förlåt för jag rör till det för dig! Ska försöka förklara.
Alltså vecka 1 och 2 är man inte ens gravid. När man är på 2+6 eller som du 3+3 brukar man ha ÄL. Då befruktas ägget. Så du var redan i v 4 (3+3) när du befruktades.
Ca 2 veckor senare beräknas BIM och man kan börja plussa. Du är alltså på 5+2 :) Men fostret är bara 3 veckor ;) Lyssna på gravidpodden genom appen Preglife :) Avsnittet om första trimestern så förstår du förhoppningsvis mer :)
Va bra :) Har du lyssnat på någon pod? Det hjälper faktiskt mycket :)
Om 3 veckor :) Man räknar alltid i gravidveckor när man pratar om de 40 veckorna och t.ex. när man ska till Mvc osv
Gör du rätt i :)
Går nog bra. Jag tänkte ringa imorgon :)
Så bra! Frågade hon vilken vecka du var i då?
Jag har inte ringt än eftersom jag varit med min mamma och syster hela dagen.. Får se när jag kan komma ifrån och ringa :)
Ja det är mitt första :) Ert med va? Sorry om du sagt det innan men det är så många som skriver här att jag blandar ihop det lite ibland :p Jag har skapat en tråd som heter Första barnet bf våren 2018 om du vill vara med i så fall :)
Hej! Plussade i lördags med vårat andra barn.
Haft känningar i magen i ca 2 veckors tid, gör ganska ont ofta. Hade en kväll sån "kramp" i magen att jag inte kunde resa mig upp på 2 timmar.
När hade ni andra tänkt kontakta MVC? Inskrivning brukar väl inte ske för närmare v 10-12 va? Åtminstone här så vitt jag vet.
Hej! Plussade i lördags med vårat andra barn.
Haft känningar i magen i ca 2 veckors tid, gör ganska ont ofta. Hade en kväll sån "kramp" i magen att jag inte kunde resa mig upp på 2 timmar.
När hade ni andra tänkt kontakta MVC? Inskrivning brukar väl inte ske för närmare v 10-12 va? Åtminstone här så vitt jag vet.
Hehe så bra! Då blev du inte så chockad över att du var i vecka 6 i alla fall ;)
Kanon!