Lariz skrev 2017-08-06 11:20:45 följande:
Ja jag vet, tycker också det är tidigt!! Men min sambo var borta på jobb i tre veckor, och förmodligen prickade vi in ägglossningen samma dag som han kom hem, den 14e juli. Mensen är jätte oregelbunden och jag har väldigt lång cykel, sista mensens första dag var 21 juni. Har ägglossning cirka tre veckor + tre dagar efter mens :) Så enligt mina beräkningar borde jag ligga på 3(+4) ungefär! Men jättesvårt att veta, men kan inte va längre än tre veckor, för innan dess så var det en hel månad utan sex!
Det du räknar kallas fosterveckor när du pratar om 3+4 :) Det är skillnad på fosterveckor och graviditetsveckor. Du är i gravidvecka 6 (5+2) om du blev befruktad fredagen den 14 juli :)
Kolla denna hemsidan. Om jag skrev in din första mensdag och sedan det datumet ni hade sex fick du en cykel på 37 dagar. Då ser du vilken vecka du är i :) Man får alltid de första två veckorna "gratis" eller så, eftersom de räknar från första mensdag, Inte befruktningen. Hoppas detta makes sense och att jag inte rör till det för dig :p