• gahadas

Domän till länkar m.m.

Google kan klaga om du har dubbelt content. På jobbet har vi många kunder som använder en underdomän till tex bilder.... typ bilder.domän.se.

Mer trafik lär du inte få.

• gahadas
    karlsson n skrev 2017-07-23 18:04:08 följande:

Det här med double content kände jag till att man skulle undvika.

Man kan väl få mer trafik via länkar som leder till underdomänen. Sedan kan man länka ifrån undersidan till huvudsidan & få mer trafik till den också.
    Eller varför skulle man inte kunna få mer trafik via tillagda länkar i gästböcker, forum, e-mail m.m.? Det var ifrån länkarna jag menade att man skulle få mer trafik. Inte bara att ha en undersida till huvuddomänen.

Tror ni båda domänerna straffas om man oavsiktligt skulle råka ut för något ifrån t ex Google på en underdomän. Alltså att huvuddomänen också straffas. Det är ju nästan samma domän på en huvud- & underdomän skulle man kunna säga. Underdomänen hänger ju samman med huvuddomänen.

Exempel på vad jag menar med huvuddomän & underdomän.Så det inte blir några missförstånd:

domänen.se (huvuddomän)
    bloggen.domänen.se (underdomän till domänen.se)

Inga missförstånd. Det finns ingen annan definition på underdomän :)

Ja huvuddomänen kan bli straffad. Sen beror det lite på om huvuddomänen och underdomänen pekar på samma IP/server.

Jag fattar inte var denna ökade trafik ska komma från, som du inte redan får. Då kan du ju lika gärna länka huvuddomänen i inlägg osv. Ska du bara länka fram och tillbaka eller vad?
Svar på tråden Domän till länkar m.m.