Inlägg från: Sisterofthesun |Visa alla inlägg
  • Sisterofthesun

Pormaskar! Blir knäpp!

Jag undrar om någon vet hur man blir av med dessa fula och envisa porerna. Har haft detta problemet i ungefär ett år, eller det började för ett år sen när jag gick på en medicin som jag sedan slutade med. Fick pormaskar i hela ansiktet och dem vill inte försvinna oavsett produkter. Någon som gjort en portömning på salong med goda resultat?

Är så less på porerna!!! Alla tips tas emot :)

• Svar på tråden Pormaskar! Blir knäpp!
  • Sisterofthesun
    Lyckoslantsprenumerant skrev 2017-07-23 20:30:44 följande:

Tvål o vatten morgon och kväll gissar jag att du har provat. :-/

Tänk om det vore så lätt! Innan medicinen hade jag inga porer alls :(
  • Sisterofthesun
    Sisterofthesun skrev 2017-07-23 21:45:09 följande:

Tänk om det vore så lätt! Innan medicinen hade jag inga porer alls :(

Eller för att rätta lite, porer hade jag självklart men inga pormaskar :)
  • Sisterofthesun

Jag har nog provat precis allt, känns det som!

Jag har försökt med olika produkter och ändrat krämer osv för att veta om det är för att hyn är torr eller kanske för fet. Saken är ju att jag aldrig hade dessa problemen innan jag började med medicinen och pormaskarna kom samtidigt som isättningen. Tänker att det måste ha med tabletterna att göra men det va ju ett tag sen jag slutade och problemet kvarstår (har dock blivit bättre)

Ska testa att byta sängkläder varje kväll och boka in en tid till en ordentlig ansiktsbehandling :)

• Sisterofthesun
    Anonym (Bea) skrev 2017-07-24 17:57:42 följande:

Gå på salong och gör en portömning och börja använda produkter med BHA-syra och niacinamide. Mina pormaskar försvann efter att jag började med det.

Jag använder Paula's Choice 2% BHA och Niacinamide Booster 10%. 

Tack!!! Ska absolut testa :)
  • Sisterofthesun
    Anonym (B) skrev 2017-07-24 19:23:13 följande:

Köp varorna från The Ordinary ist, sjukt bra pris och extremt bra varor.

Funderade på att beställa därifrån för ett tag sen. Får kanske testas eftersom att priserna är super!
  • Sisterofthesun
    Anonym (B) skrev 2017-07-24 19:42:04 följande:

Gör det! Jag köpte alltid paulas choice förut men The ordinary är mycket mer effektiva samt bättre pris.

Beställde igår från asos, fri frakt. Skulle ändå handla lite kläder :)

Okej, perfekt! Va lite nojig över att beställa och va rädd för vad frakten skulle gå på men då kan jag vara lugn :) tack!
  • Sisterofthesun
    Anonym (B) skrev 2017-07-24 20:30:21 följande:

Vad kul :) lycka till!

Vilka exakta produkter från the ordinary tycker du att jag ska beställa för bästa resultat? Vilka använder du? :)

Har hört att den som heter Niacinamide ska vara bra.
  • Sisterofthesun
    Anonym (B) skrev 2017-07-27 22:37:21 följande:

Min kompis använder Niacinamide och hon är supernöjd. Hon säger att porerna ser mycket mindre ut och hela serumet hjälper mot acne.

Själv använder jag Advanced retinoid 2 och Aha 30 + bha 2 peeling solution. Jag är så himla nöjd, mina fina linjer har suddats ut och överlag så känns hyn mer återfuktad och mindre rynkig. Men jag har inte problem med oren hy. I ditt fall skulle jag köpa Niacinamide och Advanced Retinoid 2. :)

Åh, tack för svaret! Ska genast beställa :)
Svar på tråden Pormaskar! Blir knäpp!