Inlägg från: wildflowers |Visa alla inlägg
  • wildflowers

Gravid med syskon, BF mars 2018

Hallå! Beräknad 27e mars med andra barnet. Det kommer bli 2 år och 10 9 månader mellan.

Har mått otroligt illa från start. Är i v 12+3 och fortsätter kräkas samtidigt som jag jobbar ????

• wildflowers

Jag småblöder också lite bruna flytningar. sedan dagen efter KUB-testet. Men barnmorskan tyckte att det kan vara missfall på gång och det kan vara spruckna blodkärl. Ingen idé att oroa sig men OM det skulle va nåt skulle ja bli helt förkrossad. För att jag mått SÅ dåligt! De här 12 veckorna. Fick nu i veckan avboka en riktigt fin resa som vat planerad till medelhavet :( samt att jag får kräla mig till jobbet måendes så här. Jag vet ärligt talat inte om jag skulle klara av en ny graviditet då de 3 första månaderna har varit olidliga pga illamåendet.

• wildflowers

Jag har precis kommit tillbaka efter två års ledighet. Blev gravid precis innan jag skulle börja jobba och samtidigt som jag skulle skola in 2åringen. Det känns inte bra mot arbetslaget att direkt sjukskriva mig. Så jag biter ihop och"sparar" sjukskrivning till foglossning. Fick vidrig sådan sist.

• wildflowers

Grattis! Fral13

Du ska absolut inte ha dåligt samvete för det. Du måste ju köra på med ditt liv. Jag vill liksom bli klar med barnafödandet. För mig kommer två barn att räcka sen kan man byta jobb osv.

• wildflowers

Jag hade extrem foglossning med första barnet. Gör mkt knipövningar och undviker ALLT som kan sätta igång värk fogarna igen. För jag började få känningar och gick till sjukgymnasten via bvc (gratis) vet precis vad jag ska göra för att inte förvärra. Inte sitta med benen i kors, sitta skräddarställning eller gå i trappor. När jag väl går så ska det vara i en 4 årings takt. Eller som att gå i ett luciatåg. Jag tycker det är värt för än har inte den där skärande smärtan kommit, den där som gör att det känns som hela bäckenet är trasigt ungefär. Hade sex igår och känner direkt av drt idag.

Det är ju såklart tråkigt att aldrig kunna gå ut och promenera men värt att skippa foglossning från helvetet.

Tråkigt med viktuppgång dock. Jag har redan gått upp iaf 6 kg. Låg redan lite över min normalvikt innan graviditeten. Är rädd för att bli jättetung denna gång med tanke på all orörlighet. Har mått så illa denna gång så nyttig kost har inte kommit på fråga. :/

• wildflowers

Hej hoppas7910!

Välkommen ???? har också mått illa och har nu foglossning. Hur går det att arbeta? Jag ska till läkare och diskutera sjukskrivning. Hon ville sjukskriva mig redan i v 13 för illamåendet. Så det bör inte vara några problem. Puh! Orkar inte en dag mer känns det som...

Ska du ta reda på könet? Lycka till

• wildflowers

Alltså du märker när den är besvärlig. Det hugger och skär, blir liksom stumt så du knappt kan gå. Jag har ont i si-leden, svabskotan. I blygdbenet jättemkt speciellt när jag ska vända mig i sängen eller ta mig upp. Jobbar som förskollärare och blev sjukskriven på heltid ni från v 21. Ja säger bara tur för det för jag kan knappt ta hand om min egen 2-åring. Lyft och huksittande/golvsittande är obarmhärtigt mot bäckenet :/

Hur mkt har ni gått upp? Usch känner panik är helt orörlig och har halva grav kvar. Aptiten är de inte för på..konstant hungrig och gått upp 7 kg. Redan ca 6 kg övervikt sen innan! Fy

• wildflowers

Jag hade foglossning förra gången och pressade mig till att jobba till v 28. Det var hemskt...Det misstaget gjorde jag inte denna gång! För det blir bara värre och värre. Jag skulle aldrig jobba om jag var du gällka88 utan sjukskriva mig direkt. Läkarna är väldigt schyssta när man har foglossning. Men då gäller det att lyfta ens besvär och inte förminska dom!!

Det finns glidmadrasser man kan få av barnmorska som underlättar på natten. Men den hamnar alltid någon annanstans än under mig på natten. Ska nog köpa sidenpyjamas.

• wildflowers

Alltså det är knappt så jag orkar med plocket, matlagning och sysselsätta min son som det är. Så att jobba det kommer inte på fråga! För smärtsamt...

Jag gick till en sjukgymnast för tips och råd typ en månad innan. Så när jag väl var hos läkare såg hon att jag hade varit iväg och jag underströk att jag gjort och tänkt på allt man ska göra men att ja ändå har så ont. Hon gjorde en undersökning av bäckenet där det framgick att jag hade foglossning. Det är verkligen inga problem. Jag skulle aldrig slösa semesterdagar när man har rätt till shukskrivning. Och försäkringskassan godkände utan problem förra gången!

• wildflowers

Vi behöver definitivt köpa en vagn. Min kille kommer vara 2.5 år men är sen så han går liksom inte bredvid. Dessutom vill jag kunna ta promenader också :)

Hur gick det med sjukskrivningen

• wildflowers

Har du bra kollegor och har ni bra sammanhållning i gruppen? Jag kan säga att mitt arbetslag är uruselt och min chef är körd i huvudet. Därför skiter jag blanka fan i dom. Det är min rättighet som skattebetalare att få vara hemma när jag är sjuk. Inte tänker jag gå och slita med foglossning för otacksamma exkluderande kollegor. Som kör utefrysningsmetoden för att man är gravid.

Njuter av Netflix hbo och kvalitetstid med min son samtidigt som jag försöker få bukt med fogarna. Har varit med om svårare saker och förlorat nära anhörig i svår sjukdom vilket har lett till att jag alltid tar min hälsa i första taget. Långt före jag ens bryr mig om jobbet . Jobb finns det alltid.

• wildflowers

Okej men då får du ju tänka att detta ändå är din rättighet. Du har säkert jobbat extra för sjukskrivna kollegor och kommer med största sannolikhet göra det i ditt yrkesliv. Detta är ju bara en kort period i ditt liv. Jag hade inte brytt mig utan släppt det :)

Vi har en ganska bra välanvänd vagn som vi köpte till första barnet. Den bör hålla till ett barn till. Och under den korta tid som vi kommer behöva köra dubbelvagn så tänker vi att vi får ta en billigare begagnad. Än att köpa en helt ny dubbelvagn. Dessutom bor vi i lägenhet så vi måste ha vagnen ståendes i ett rum. Vi har även en sulky i bilen som vårt babyskydd passar ihop med.. så det blir en fråga om utrymme också

Svar på tråden Gravid med syskon, BF mars 2018