Jennie1987 skrev 2017-07-21 12:02:46 följande:
Tack snälla för svar!
Okej, då vet jag lite mer. Ska ta nya prover i augusti också, så får se hur dom ligger till då.
Jag har ett ganska pressat tsh om jag fattar min endokrinolog rätt, och att det är bra att det är så, i mitt fall.
Jag har fått det inpräntat i mig sen jag var liten att jag alltid ska äta högre dos levaxin än vad värdena i blodet visar, vet ej om det beror på att jag föddes utan skk eller om det gäller alla med underfunktion.
Jag hoppas att detta ska vara det rätta för mig och min man, vill gärna tro på det!
Men efter såhär många år utan ett enda plus så misströstar jag. Men hoppet ju det sista som överger en sägs det ju.
Tror på högre chans med lägre tsh om man har problem med sköldkörteln och äter medicin. Utomlands godkänner de ofta inte tsh högre än 1,0 av det skälet. Jag fick höja dosen ett tag tills tsh blev stadigt under 2. Ett tag var jag nere på 0,0 nånting, men det gick upp och jag mådde bra med det låga också.
PCO är bästa diagnosen vid infertilitet och framförallt vid IVF p.g.a den oftast höga äggkvaliteten. Bättre chans helt enkelt än de flesta andra.