Karenlucia skrev 2017-10-15 05:18:59 följande:
Oj kämpa på ! Hejar på dig!
Snart v 21 :)
Oj de va länge sedan ja va här inne :/ åkte in v 35+ (minns inte vilken v detta va :o)akut då ja hade mkt förvärkar. Fick träffa överläkaren som beslutade lite snabbt att de bästa för mig är att klippa upp cerklaget. Vi hade passerat 34 å då stoppade dom inte en förlossning med en ?normal? kvinna å då ansåg han att inte ska ja behöva plågas.. sagt å gjort in på ett förlossningsrum å klippte efter 2 h. Han va ensam på mottagningen å fick ta de mellan patienterna :) klippet gick bra. Men ska knte ljuga när ja säger att de gjorde ont :( när cerklaget va borta hade ja lite mensvärk i 1 h för att sedan dö ut helt.. så vi fick åka hem utan bebis :( 37+0 ålte vi in till fl för att hämta ut smärtstillande för att kunna sova.. fick då träffa en läkare som lyssnade på mina sömnproblem. Fick då en tid till läkare på tisdagen för att boka tid för igångsättning.. tisdagen kom å ja fick träffa ännu en gång överläkaren.. han frågade lite skämtsamt ?varför skulle du ha cerklage? Du håller ihop bra ju.. haha? jo tack sa ja.. nu får du göra ditt jobb å vräka henne! Han försökte först skrämma mig att avstå en igångsättning. Sa snabbt till honom att ja vet riskerna.. men att behålla henne i magen kommer göra mer skada. Han gjotörde en undersökning å visade sig 3 cm öppen å nästan helt utplånad tapp. Va bra sa han.. vill du bli igångsatt idag? Absolut säger ja med självsäkerhet. Återkom om 1,5 h så har vi ett rum redo för dig å så kickar vi igång!
Barnvakterna va redo å vi åkte hem åt lite lunch å åkte tillbaka till fl mwd väskorna. Började med cytotec supar kl 13.30. 20.00 spräkte dom hinnorna. Å kl 00.44 den 4/10 v 37+6 föddes vår lilla Freja! 2940 g å 47 cm lång :) hon missade Morfars födelsedag med 45 min men föddes ist på Farfars födelsedag :)