Cerklage -hur gick det?
Okej ! Tusen tack :) kram på er alla kämpar där ute ! ??
Precis som svaret innan. De gör så att livmodern slappnar av :) ger de inte önskad effekt kan man även kombinera de med adelat som också är avslappnande :)
Tack för svar! Nu blev jag lite lugnare. Annars mår jag okej. Det gör lite ont när jag sätter mig på toa för att kissa men går över efter några sekunder. Är väl säkert för att jag blir stel av att ligga i samma ställning..
Inte fått antibiotika. Borde jag fått det i förebyggande syfte menar du?
Då är du ett par dagar före mig, 20+5 idag. Skönt att det inte var något konstigt med vattnet. Ja, må de stanna kvar länge länge
Jaha, du räknar så :) Ja, då är jag några dagar före.
Mitt var väl inte planerat utan sattes för att jag stod på mig och tappen var nere på en nivå där den räknas som kort och verkade drastiskt bli kortare med en fet funellering. Men det var ju heller ingen akutoperation så får väl säga halvakut, typ.
Jag har haft väldigt vattniga flytningar under senare veckorna och det verkar kunna bero på tappen då. Till mig sa de att det kan vara vanligt när man öppnar sig så borde ju även kunna vara om tappen påverkas på annat sätt. Den sluter sig eller man kör en nål igenom den tex. Haha. SurrealistisktSka kolla med läkaren på tors samt lämna in en ny urinodling på mån. Så hoppas att det ska hålla sig tills dess iaf :)
Ja jag gjorde det tills idag. Men barnmorskan sa jag skulle räkna på läkarspråk istället, det var enklare & trovärdigare pga hur läget är. Tydligen?!
Men okej. Missade kanske läsa det tidigare. Då förstår jag. Hur lång var tappen nu innan cerklaget? Min är 1,7cm och har också funellering. som växt ihop upptill med en liten glugg ned till cerklaget. Men det har sett ut så i två veckor snart, så det känns bra att det var oförändrat. Såg slemproppen mellan hals & livmoder också, såg så läskigt ut på UL. Men det ser ju ut sådär. Tänkte vad sjutton det var som fanns i livmoderhalsen först!!
Håller tummarna för dig nu. Och ja, antibiotika kanske du skulle ha haft i förebyggande eftersom man vart där och pillat. Men i detta fall kanske du inte behövde <3
De e bra att inte du fick antibiotika.. man ska inte överdosera antibiotika.. ja fick inget efter min op, följdes upp med urinpdlingsr å vaginala odlingar för att se om de va infektion då ja fick mkt sd.
Nu måste jag som tidigare sjuksköterska ifrågasätta :) Vadå överdosera Carolin? Det är väl inte att överdosera i förebyggande syfte? I detta fall, i områden där infektionsrisken är hög, tycker jag det nästan borde vara mer regel än undantag att man får något som kan ge effekt även från insidan. Nu gjorde väl läkaren den bedömningen att det inte behövdes i detta fall, likväl som i ditt fall. Där det räckte med odling. Men det finns inget som säger att det är fel att få. Tycker du är så tillrättavisande, vart har du fått den informationen ifrån? Likväl det du skrev om fostervattnet ovan du läckte, såklart det inte är bra att det sipprar. Det optimala är ju sluten hinnsäck.
Vi är ju alla här i förbannat 'pressade' situationer och jag skulle vilja påstå att alla bedöms individuellt -inget är rätt eller fel. Där det är kroppen som avgör.
No offence liksom. Men är bara otroligt less på alla bättrevetare här inne.
Som sagt, ej ute efter pajkastning. Har mitt första akuta cerklage i nu och är lika orolig & frustrerad som alla andra här inne. Därav min reaktion.
Hur mår ni alla?
De akuta va ja inlagd med strikt sängläge i 4 v innan sonen kom. Dom dagarna fick ja att gå igenom att titta på tv å sova å gå efter mattiderna..
denna gången vet ja inte hur ja får dagarna att gå :/ har en son på 2,5 år som behöver uppmärksamhet. Men de blir mkt liggläge i soffan.. de e helt magiskt känsla faktiskt. Ja väntar ju varje dag på att de ska dra igång.. å varje dag ja lägger mig så tänker ja oj! Vi klarade en dag till! Sen e de extra nervöst vid varje undersökning. Å varje gång har ja gått där ifrån med ett leende.. nytt vul å odlingar om 10 dagar. Då e vi i v 31.. jösses! Har rejäla foglossningar å sömnbrist.. men vem e ja å klaga?! Freja ligger kvar i magen! Varje dag är ett mirakel :)