Cerklage -hur gick det?
Ja det stämmer, mycket säkrare än kub och man kan få veta bebis kön :)
Någon här i tråden som har tips mot illamående? Legancomp funkar inte :/
Ja det stämmer, mycket säkrare än kub och man kan få veta bebis kön :)
Någon här i tråden som har tips mot illamående? Legancomp funkar inte :/
Vad underbart att läsa <3 Ja 22+0 livsdugligt ja. Men det fanns inte en bebis som överlevt utan framtida men/komplikationer just den veckan här i Sverige iallafall vad läkarna sagt till mig!! Någon enstaka i v.23, men det är knappt! Så det skulle kännas fel att säga att dom kan överleva därifrån, det är väl mer vad teorin säger. Men det funkar direkt inte i praktiken :(
Ja det är helt sant, då heter det ju "barn" (sjukt nog -ett barn är det väl hela tiden) och man tillhör förlossningen. Försöker tänka lika positivt jag med, men samtidigt realistiskt. Dum ovana kanske. Är i v.19, fick akut cerklage v.17+...mitt första barn!
Ja det är helt sant, då heter det ju "barn" (sjukt nog -ett barn är det väl hela tiden) och man tillhör förlossningen. Försöker tänka lika positivt jag med, men samtidigt realistiskt. Dum ovana kanske. Är i v.19, fick akut cerklage v.17+...mitt första barn!
Jag ligger här i min säng. Läkaren sa att operationen gick bra men att den var ganska svår då de både hade svårt se och komma åt ordentligt. Sen krånglade detde lite när de skulle sätta ryggbedövningen.. men men, det är det lilla
Har fortfarande lite ont magen men inte så farligt och blödningen har nästan upphört nu. Ska bli intressant att se imorgon hur allt ser ut. Inga sammandragningar ännu iaf och har inte behövt någon extra medicin eller tillsyn ????
Jag hoppas så att det gått bra men vågar inte tro på något med tanke på min historik och ständiga otur..
Tack för peppen! Natten har varit lite orolig och jag har kännt av väldigt lätta sammandragningar men jag antar att det är normalt såhär direkt efter op.
Det låter väldigt otäckt med så mycket och kraftiga sd. Fick du någon medicin då? Hjälpte det? Jag har iofs inte varit uppe mer än att hämtat te och kissat så vem vet..
Håller alla tummar för er tjejer ! <3
Detsamma från mig med!!! Hur mår ni alla? Har haft lite sd idag och man blir ju nojig för minsta lilla!!!!
Ja fick difloflenak(?) stopiller över helgen. Gick över dagsransonen dom 3 dagarna. Fick sedan utskrivet brikanyl då dom fortsatte.. men de va mest för de psykiska. När ja fick sd så blev ja orolig å de spädde på mina sd så blev de en ond cirkel. Så nu har ja brikanyl vid behov samt alvedon. Men har inte tagit någon tablett på 3 v! Sd kommer å går men inget som inte anses normalt.. livmodern måste få träna inför förlossningen :) v 30 i mon!
Så underbart! Heja heja <3 Har också brikanyl här hemma ifall att. Känns tryggt, men samtidigt läskigt. Är ingen tablettmänniska Fick min första sd idag, magen blev bara hård. Man blir så nojig!!!! Men det är ju normalt..
Detsamma från mig med!!! Hur mår ni alla? Har haft lite sd idag och man blir ju nojig för minsta lilla!!!!
För sammandragningarna. Om dom börjar komma titt som tätt eller gör ont. Då kan man prova ta innan man vidtar andra åtgärder. Ger effekt på vissa, andra inte. Beror ju på vad kroppen vill så att säga. Vissa som äter ofta kan råka ut för moteffekt när det väl gäller, då dessa absolut inte hjälper. Så i nödfall, men det är ju en ganska svår bedömning. Vi känner ju alla olika :/ Hur är det med illamåendet idag?