Cerklage -hur gick det?
Jag fick ett akut cerklage i v 20 elelr 21 minns ej riktigt.. Hade en buktande fostersäck som puttades in sen sattes ett dubbelt cerklage. Ordinerades strikt sängläge i två veckor därefter vila men jag hittade mycket amerikanska hemsidor där kvinnorna var sängliggande med bra resultat vilket jag följde. Fram till v 31 då en läkare övertygade mig om att ja kan röra mkg lite iaf gå ut och sitta på restaurang. Efter det så rörde jag mig lite och började öppna mig (kontrollerade livmodertappen med vul varje vecka). Blev skrämd och blev sängliggande igen! Därefter hade ja nån my tid v 33 träffade ett as till doktor som tyckte att cerklage va onödigt ja skulle föda v 40 tom ovh art han inte ens behlvde undersöka mig han skulle dock känna och irritera min livmoder för ja fick ont efter atg ha väntat i två timmar han tryckte riktigt hårt på magen och samma dag på kvällen började mina värkar slm ej kunde stoppas ovh ja födde efter en dag... Fick kortison för lugnmognad bebis föddes 33+3 sondmatades... Ja tror verlligen att ja hade kunnat hålla honom inne om ja fortsatt med strikt sängläge! Låt ingen röra era magar gå på er magkänsla! Pojkneen min hade gbs infektion Som han fick av mig ficn sola mit gulsot och fick blod. Efter 2 v åkte vi hem och hade hemsjukvård i tre vevkor... Vila och läs amerikanska trådar finns massa solskens historier. Glöm inte stödstrjmpor heller.
Tusen frågor <3