Inlägg från: Anonym (Förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår)

Cerklage -hur gick det?

Förstår precis hur du känner och vad du går igenom. Förlorade vår son i vecka 20+2 för 5 år sen, dom visste inte orsaken då , blev gravid sen igen efter några år och gick på kontroll fick cerklage akut i vecka 25 då, de gick vägen den gången och sista nu fick jag i vecka 13 i förebyggande syfte, de togs bort i vecka 36 och é7+1 startade förlossningen och hon föddes i 37+2

• Anonym (Förstår)

Öppnade mig tyst, va till bm på morgonen och allt såg bra ut, började små blöda på eftermiddagen ringde då in och dom trodde de va nå blodkärl, men de gick bara en kort stund så åkte vi, 10 minuter hemifrån fick vattnet och då ringde vi ambulans som kom å mötte oss sek gick de snabbt, har pco också så trodde de va kört efter de, idag har jag två döttrar en på 2 år och 1 månad och minsta 3,5 månad, tack vare cerklage :) men de är fruktansvärt att förlora barn

• Anonym (Förstår)
    Anonym (Livrädd) skrev 2021-09-09 20:04:52 följande:

Grattis till dina barn <3 vet dom om det var en infektion som orsakade det? Eller bara försvagad tapp?

Jag har en son född i 33+3, vilket jag är såå tacksam för mitt i allt detta. Även om min värld rasar av tanken på att inte kunna ge honom syskon så är han just nu ljuset som för oss att fortsätta gå upp på morgonen.

Försvagad livmodertapp, cervixinsuffiens som de heter, de va inte kul efter heller då jag hade rester kvar efter moderkakan då fick läkemedel för att få ut de annars hade dom varit tvungna att skrapa, hur gammal är din son?
Svar på tråden Cerklage -hur gick det?