Ebo88 skrev 2021-09-09 17:28:47 följande:
Beklagar :(
Jag är änglamamma till två, Dylan som föddes i v.25 och som somnade in 10 dagar senare och åt Ellen som jag födde stilla i v.25.
Jag hade cerklage med Ellen men hon dog i magen pga en infektion jag hade.
Stella föddes 2019 i v.34+1. Cerklage och sängläge och diverse mediciner. Frisk och andades själv men och behövde bara 4 dagar på neo pga gulsot och lite viktökning.
Har dom kollat ifall du har någon infektion?
Jag har försvagad livmoderhals men graviditeten med dylan så hade jag fruktansvärda sammandragningar pga oupptäckt GBS infektion. Det var även det som jag smittade Ellen med :(
Så ledsen för dina förluster. Det måste vara fruktansvärt att gå igenom det igen, vet dom vilken infektion det var som orsakade Ellens död?
Med Stella, var det sängläge hemma eller på sjukhus, och i vilka veckor? Vilka mediciner tog du? Och när sattes cerklaget? Fantastiskt att hon kom till er och att det gick så bra.
Jag var på gynakuten lördagen den 28/8 pga sammandragningar och oro. Tappen mätte 4 cm och allt såg jättebra ut. Dock ett crp på 13, men det är ju väldigt lågt så inget gjordes. Odlingar visade ingenting. Fick ändå antibiotika mot uvi för säkerhets skull.
På måndagen den 30/8 hade jag RUL, allt såg perfekt ut.
På torsdagen började jag få blodblandade flytningar som jag pratade med min bm om på ett besök jag hade samma dag, men hon tyckte inte det var något att oroa sig över och kollade inte heller tappen.
På fredagen den 3/9 fick jag tätare och tätare sammandragningar under förmiddagen som började göra mer och mer ont. Åkte in till gynakuten och hade öppnat mig mycket + buktande hinnsäck. 20 i crp. Det stannade av under kvällen men nästa dag var min crp på 30 och under lördagkvällen drog värkarna igång igen otroligt intensivt och tätt, och på bara 25 minuter var hon ute. Hon levde i nästan 5 minuter innan hon var borta för alltid.
Odlingarna har inte visat något men det finns ändå misstanke om infektion pga att min crp steg. Obduktionen får berätta mer. Det pratades om nödcerklage, men läkaren ville inte sätta det så länge inte min sänka gick ner - vilket den inte hann göra innan det var för sent.