• Frix

Cerklage -hur gick det?

Hej! Jag har cerklage sedan v.16. Tidigare förlorat ett barn i vecka 20. Nu har vi gått in i vecka 29+4 , vilket varken läkaren eller vi trott varit möjligt. Har varit öppen ner till cerklaget i ca 5 veckor, men det har stått emot alla mina sd. Jag har varit sängliggandes i 2-3 månader nu. Hoppas det går bra för oss alla.

• Frix

Hej!

Knappklara skrev 2017-08-18 19:37:47 följande:

Hej! Åh beklagar din förlust, vet hur det känns:(. Fick du cerklage akut eller preventivt? Otroligt vad långt du kommit. Så avundsjuk! Har också funneling, men ca1cm ovanför cerklaget. Är sängliggandes sedan 5v tillbaka, är i v23 nu. Bara fortsätta ligga på med andra ord!!

Jag fick cerklage preventivt i vecka 16/17. Ja, det är bara vila och väntan som gäller. VUL har sett relativt stabilt ut de senaste veckorna, men det är väl bara en tidsfråga. Är i v.32+2 nu, vilket känns väldigt surrealistiskt. Har en missbildning på livmodern dessutom som komplicerar förlossning också, så det är mkt oro här. Men varje dag är bra för alla oss med cerklage. Önskar er alla lycka till.
  • Frix

Hej Alla! Tänkte skriva lite om medicinering och höra hur ni har det? Det kanske bara är jag som har mkt sammandragningar?Jag såg att någon skrev något om lutinus. Jag har tagit Lutinus två ggr dagligen sen vecka 16 och vågar inte sluta nu. Egentligen var ordinationen 1 gång dag, men läkaren gick med på min linje????. Jag har haft mkt sammandragningar sen vecka 20 och tar lugnande på natten (diazepam). Tydligen vanligt att ta i Tyskland. Har även bricanyl x 3 sen vecka 22.

• Frix

Hej! Vi klippte cerklaget 35:0 efter att jag känt mer tryck nedåt och haft lite mindre blödningar. Låg då inne på förlossningen för observation då min läkare sett att huvudet stöd mot cerklaget. Jag öppnade mig direkt 5 cm när cerklaget tigs bort. Sen tog de hinnorna och 40 min senare kom vår lilla prinsessa till världen ????

Svar på tråden Cerklage -hur gick det?