• julu

Graviditetströtthet

Jag är i vecka 8 och har egentligen enda sen jag plussade varit trött. Det har blivit värre nu senaste veckan, jag är helt död.. Ligger i sängen/soffan hela dagarna, sover 10 timmar per natt men är lika trött ändå. Tur i oturen att vara arbetslös just nu för det finns ingen chans att jag skulle klara av att jobba i detta skick.

Någon annan som är eller varit i samma situation? Gav sig tröttheten för er, när isf?

• Svar på tråden Graviditetströtthet
  • julu
    Linnis92 skrev 2017-07-16 11:36:26 följande:

Hade likadant, i vecka 6 började tröttheten (och illamåendet). Jobbade halvdagar så sov alltid 2-3 timmar på dagarna, ändå så somnade jag klockan 20 på kvällen. Var så sjukt trött. De gick över i vecka 17 för min del.

Jag är likadan, somnar nästan aldrig efter 21 längre. Jag känner mig så himla tråkig..
    Då får jag hoppas att tröttheten vill försvinna för mig också, men gärna lite tidigare än vecka 17, hehe.

• julu
    alade skrev 2017-07-16 11:47:24 följande:

Mitt började i vecka 6, med minst 12 h sömn/dygn och evinnerlig utmattning däremellan. Nu är det några veckor senare och jag sover fortfarande mycket och är väldigt trött, men inte alls på samma nivå som innan. Jag sover på rasten på jobbet och ofta en tupplur när jag kommer hem, men nu ligger sömnen på kanske 9-10 h/dygn. Dessutom fungerar jag rätt så bra på jobbet, vilket jag inte trodde var möjligt när det var som värst (då jag turligt nog hade semester)

Skönt att det verkar ge med sig någorlunda för dom flesta iallafall. Får hoppas det gör det för mig också, jag känner mig ju inte direkt rolig när jag inte gör annat än att ligga hemma och göra ingenting. 
    Skönt att det funkar på jobbet. Jag har hittat en tjänst som jag är väldigt intresserad av och har varit i kontakt med chefen där osv, men man är ju rädd att man ska vara alldeles för trött och kanske behöva sjukskriva sig på halvtid (tillexempel) redan efter 1-2 veckor. Man får nog bara bita ihop så länge det funkar. 

• julu
    Jag är bara jag skrev 2017-07-16 13:19:31 följande:

Nä, det blev bara värre plus allt annat så sista månaderna bara låg jag och att gå till brevlådan blev dagens projekt. För de flesta blir det dock inte så illa, efter v.10 brukar många må bättre på alla håll och kanter.

Men oj, det lät ju inge vidare.. 
    nä men precis, jag hoppas det går över. och skulle det gå över kring v.10 så är jag mer än nöjd. 
  • julu
    Jag är bara jag skrev 2017-07-16 13:25:20 följande:
    Går det inte över kan det vara järnbrist också, men det testar dom ju på mvc. Hur man än mår är det ändå värt det när man väl får barn! Hjärta

Ja precis, man har ju den tanken att det kanske skulle kunna vara det. Det är ju bara att vänta och se, trötthet överlever man ju även om det är såå påfrestande ibland. 

Eller hur.. man vet ju att det kommer någonting bra utav de "mindre bra" Glad

• julu
    HannaA11 skrev 2017-07-20 15:43:05 följande:

Hej!

Jag förstår hur du känner rörande tröttheten. Jag är i vecka 6 och är jättetrött och mår riktigt illa (har även kräkts). Jag orkar inget och känner mig som världens tråkigaste sällskap till min sambo (som är jätteförstående). Hoppas att det inte håller i sig alltför länge utan blir bättre snart.

Ja inte är det allt för kul, och ännu värre med illamående kan jag tänka mig. Hoppas det blir bättre för dig snart.

Efter jag skrev den här tråden fick jag faktiskt tre pigga dagar, trodde förstås att tröttheten släppt för ett bra tag framöver men jag hade fel. Men snart kanske!
Svar på tråden Graviditetströtthet