• Anonym (Funderaren)

Fula människor?

Har alltid funderat över varför fula människor alltid är tillsammans med fula människor. Har de en annan standard, eller tar de vad de får? Vad tror ni?

• Svar på tråden Fula människor?
  • Rock on
    Meriall skrev 2017-07-12 19:19:08 följande:

På vilket sätt menar du ful då? Syftar du på tex övervikt,

Så du menar att man är ful när man är överviktig?
  • Rock on
    Anonym (TS har rätt) skrev 2017-07-13 00:42:13 följande:

Jag håller med TS och ni försöker fördumma frågan.

Gissar på att alla ni som svarar är ganska fula.

Det är faktiskt såhär att enligt många studier som finns det något som kallas för attraktiv/skönhet vs. oattraktiv/ej skönhet. Många, många studier har kommit fram till olika saker. Visste ni tex om att söta flickor får bättre betyg än "fula" flickor? (Samma inlämningsuppgift = olika resultat).

Vi kommer aldrig ifrån att det faktiskt finns fula vs snygga människor.

Jag tillhör skalan som placerar mig på 9/10 i snygghet. Om inte 10/10. Jag ser väldigt bra ut med andra ord. Mina partner har alltid varit allt mellan 7-9 i skalan. På senare tid upplever jag mig själv sänka kraven pga min ålder (jag är inte 25 år längre). Så jag sänker till 5-6 i skalan.

Samma tankegång tror jag att de mindre attraktiva kör. Är man "ful" eller äldre så kanske man sänker nivån på kraven för partners utseende.

Och snälla, erkänn att det finns fula människor där ute. Detta är inte taskigt sagt eller ointelligent eller på något sätt mobbande. Detta är sanningen. Alla ser inte lika bra ut.

TS. Man siktar oftast på sin egen snygghetsnivå. Man nöjer sig alltid med bättre med sällan med sämre. Men har man inget val så tar man vad man får och det som är logiskt. En het tjej vill sällan dejta en totalt ful kille.

Var på en resa för några år sen. Åkte på sightseeing på en båt men några andra. Några killar började prata på ett språk som jag förstod. De sa om mig "vad gör hon med han killen, hon är ju snygg, ja hennes kille har säkert en massa pengar".

Den här killen visste jag att han var ungefär 7 på skalan och då var jag en 10:a.

Nej han var inte rik.

Du tycker själv att du är en 10:a men det finns nog en hel del som tycker att du är en 1-2:a.
  • Rock on
    Anonym (TS har rätt) skrev 2017-07-13 23:25:26 följande:

Vilken tur att jag inte förstår. Jag är i alla fall snygg och (därav?) lycklig.

Så du menar att man är lycklig endast när man är snygg?

Att du inte förstår beror nog på att du är lite korkad som tror att lycklighet baseras på hur snygg man är!
  • Anonym (Ful = överviktig)
    Rock on skrev 2017-07-14 17:23:57 följande:

Så du menar att man är ful när man är överviktig?

Ja, jag har varit överviktig i hela mitt liv och ja, alla killar jag har haft kontakt med har varit ointresserade el dumpat mig så fort de insåg att jag var överviktig.

Nu är jag för första gången i mitt liv nära mitt ideala BMI, men nu är jag för gammal och tydligen är mitt ansikte för fult. Jag som alltid har trott att jag såg normal ut, t o m ganska fin när sminkningen är riktig lyckad någon gång.

Jag har ALDRIG NÅGONSIN fått höra, ens från mina föräldrar, att jag är fin, söt, gullig, vacker el duktig på någonting.

Att jag duger, att jag är värd att älskas. Det tycker tydligen ingen, jag har gett upp hoppet nu...
  • Rock on
    Anonym (Ful = överviktig) skrev 2017-07-14 17:36:58 följande:

Ja, jag har varit överviktig i hela mitt liv och ja, alla killar jag har haft kontakt med har varit ointresserade el dumpat mig så fort de insåg att jag var överviktig.

Nu är jag för första gången i mitt liv nära mitt ideala BMI, men nu är jag för gammal och tydligen är mitt ansikte för fult. Jag som alltid har trott att jag såg normal ut, t o m ganska fin när sminkningen är riktig lyckad någon gång.

Jag har ALDRIG NÅGONSIN fått höra, ens från mina föräldrar, att jag är fin, söt, gullig, vacker el duktig på någonting.

Att jag duger, att jag är värd att älskas. Det tycker tydligen ingen, jag har gett upp hoppet nu...

Jag tycker verkligen att det är tråkigt hur du har haft det

Jag är lite överviktig men får höra ibland att jag är snygg och charmig.

Dock har min mamma misshandlat mig psykiskt så mitt självförtroende är på botten.
  • Anonym (Moi)
    Anonym (TS har rätt) skrev 2017-07-13 00:42:13 följande:

Jag håller med TS och ni försöker fördumma frågan.

Gissar på att alla ni som svarar är ganska fula.

Jag tillhör skalan som placerar mig på 9/10 i snygghet. Om inte 10/10. Jag ser väldigt bra ut med andra ord. Mina partner har alltid varit allt mellan 7-9 i skalan. På senare tid upplever jag mig själv sänka kraven pga min ålder (jag är inte 25 år längre). Så jag sänker till 5-6 i skalan.

Samma tankegång tror jag att de mindre attraktiva kör. Är man "ful" eller äldre så kanske man sänker nivån på kraven för partners utseende.

Och snälla, erkänn att det finns fula människor där ute. Detta är inte taskigt sagt eller ointelligent eller på något sätt mobbande. Detta är sanningen. Alla ser inte lika bra ut.

TS. Man siktar oftast på sin egen snygghetsnivå. Man nöjer sig alltid med bättre med sällan med sämre. Men har man inget val så tar man vad man får och det som är logiskt. En het tjej vill sällan dejta en totalt ful kille.

.

Visst finns det fula människor, om "fotomodellsnygg" är 10 så är det klart att det finns personer med utseende från 1-10. MEN, för personer med något innanför pannbenet sitter attraktionen inte enbart i utseendet, intelligens och charm väger för de flesta ut ett mindre bra utseende. Den kille i min bekantskapskrets som har absolut lättast att få tjejer har potatisnäsa, acneärr och utstående öron, men sååå smart och charmig, alla vill ha honom

Lite tråkigt att du sänkt dina krav med stigande ålder, betyder det att det enda du har att erbjuda är ditt utseende?
  • Anonym (Funderaren)

Något som verkar vara svårt för de flesta att förstå i den här diskussionen är att världen varken är svart eller vit, den har massor av olika nyanser. Alla människor här i världen är inte heller exakt lika snygga. Ni som påstår det ljuger för er själva. Det finns inte heller en viss egenskap som gör en person ful. Det finns snygga personer som är tjocka, har stor näsa, problemhy osv osv, likaväl som det finns fula personer som är smala, har perfekt hy och glänsande välskött hår. 

Säger vi att det finns en skala 1-10 så finns det alltså ett brett spektra av utseenden inom varje nivå. Även saker så som intelligens, pengar och makt kan höja poängen hos vissa personer, om det är vad betraktaren eftersöker. 
    MEN, det ändrar inte det faktum att lika dras till lika. Du kommer inte att se en 10poängare med en 2poängare såvida inte 2poängaren antingen är Albert Einstein eller snuskigt rik. Thats fact. 

Jag har även svårt att förstå varför hälften anser att man är ointelligent och korkad eftersom att man reflekterar över människors utseenden och sätt att bete sig. Jag är utbildad civilingenjör och har alltid haft toppbetyg. Såsom nämns ovan har även jag blivit ifrågasatt många gånger pga mitt utseende, och då är jag ändå inte SÅ snygg. Har mer än en gång fått höra att "VA? Är DU civilingenjör!?". Men det är som vanligt. Bakom en skärm blir de flesta kaxiga, och har man ett starkt behov av att trycka ner andra för att må bra själv så är det ett ypperligt tillfälle att passa på. 

Men jag tackar för de fåtal intressanta och mogna svar som jag fått! ;)

• Anonym (Himpi)

Jag tycker de flesta människor är 6-7or. Någon enstaka gånger i livet ser man en äkta 10a och lika sälla ser man en 1a.

Har man varit tillsammans länge så har man ungefär samma livsstil, intressen och och budget vilket påverkar ens utseende mycket sålänge man inte är den där 10an som skulle de lika vacker ut i alla lägen.

• Aika

Hur definierar man ordet "ful" i sammanhanget. Asymmetri? Avvikande proportioner? Lättsinne och ytlighet är oattraktivt i mina ögon, oavsett hur någon ser ur rent visuellt. Jag är tjej och rakar mig aldrig under armarna, tycker ni killar det är fult? Vi blir vad vi gör oss till, vi söker sedan en partner som delar ens ideal. Den man älskar är oemotståndligt vacker! Vi är så otroligt hjärntvättade av alla skönhetsideal som syftar till att sudda ut det personliga och det som avviker från normen. Enligt mig är det naturliga vackert!

• Anonym (what...)
    Anonym (Funderaren) skrev 2017-07-15 00:23:43 följande:

Något som verkar vara svårt för de flesta att förstå i den här diskussionen är att världen varken är svart eller vit, den har massor av olika nyanser. Alla människor här i världen är inte heller exakt lika snygga. Ni som påstår det ljuger för er själva. Det finns inte heller en viss egenskap som gör en person ful. Det finns snygga personer som är tjocka, har stor näsa, problemhy osv osv, likaväl som det finns fula personer som är smala, har perfekt hy och glänsande välskött hår. 

Säger vi att det finns en skala 1-10 så finns det alltså ett brett spektra av utseenden inom varje nivå. Även saker så som intelligens, pengar och makt kan höja poängen hos vissa personer, om det är vad betraktaren eftersöker. 
    MEN, det ändrar inte det faktum att lika dras till lika. Du kommer inte att se en 10poängare med en 2poängare såvida inte 2poängaren antingen är Albert Einstein eller snuskigt rik. Thats fact. 

Jag har även svårt att förstå varför hälften anser att man är ointelligent och korkad eftersom att man reflekterar över människors utseenden och sätt att bete sig. Jag är utbildad civilingenjör och har alltid haft toppbetyg. Såsom nämns ovan har även jag blivit ifrågasatt många gånger pga mitt utseende, och då är jag ändå inte SÅ snygg. Har mer än en gång fått höra att "VA? Är DU civilingenjör!?". Men det är som vanligt. Bakom en skärm blir de flesta kaxiga, och har man ett starkt behov av att trycka ner andra för att må bra själv så är det ett ypperligt tillfälle att passa på. 

Men jag tackar för de fåtal intressanta och mogna svar som jag fått! ;)

En av anledningarna till att du inte verkar så smart är att du bara klarar av att lyssna på de som redan tycker likadant som du. Det visar för oss andra att du har en förenklad och rätt liten världsbild, och saknar antingen intellektuell förmåga eller vilja att vidga den och förstå djupare perspektiv. Båda delarna är ganska illa och visar på rätt stora brister i personligheten. Och det är därför som folk i allmänhet här får en rätt negativ syn på dig och kan av den anledningen inte se dig som en attraktiv person, oavsett hur vacker du själv anser att du är ur ett rent ytligt perspektiv.
Svar på tråden Fula människor?