Tips till matschema till 7månaders med förstoppning
Önskar mig tips från andra som haft barn med extrem problemage. Min son är 7 månader och har varit konstant förstoppad sedan han föddes (även om han helammades fram till 5 månader).
Känns som vi står helt stilla med kosten då det enda som äntligen fungerar är enbart ersättning, neocate. Vet inte om jag gjorde bort mig som gav honom mp-fri majsvälling ikväll? Kände att han behöver variation stackarn.
Hur ser era matscheman ut för era 7månaders?
Han verkar få ont i magen av banan, mjölkprotein, morot. Katrinplommon gav vi som attans en tag men förstoppningen blev ännu värre. Vi har klyx, microlax, lactulose på recept. Men lactulose får han ont i magen av. Han vägrar mat med tillsatt rapsolja. Testat forlax som gör underverk men han får ont i magen av medicinen så den är borttagen.
Han är i övrigt väldigt matglad. Älskar mat, klämmisar, smoothies. Problemet är vidrig förstoppning som slutar i bajs som är stenhårt.
Nu äter han ersättning dygnet runt. Magen klarar av att äta 1/2 klämmis om dagen. Blir det mer är det tvärstopp. Nu fick han lite mp-fri majsvälling innan natten. Fri tillgång till vatten som är det lyxigaste i världen enligt honom själv :)
Alla tips mottages tacksamt. Ha i åtanke att han har mp-allergi. Läkarkontakt har vi.