Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Bimbim79 skrev 2017-08-14 18:53:42 följande:

Märkligt att de inte skriver ut flytande zantac istället. Dexter får 0,25 ml 3 gånger om dagen. Det smakar nog sött o gott för han smaskar i sig glatt. :)

Jag vill inte ens ha det längre... det är ju inga större problem för oss... han äter sover som han ska...lite bubblig i magen och små kräk som för vanliga bebisar och sen illamående minen ofta men det kan den lille stå ut med... jag vill säga den läkaren att vi skippar medicin för tillfället och fokuserar på kramperna. Men är det ok att tycka nåt? Gå emot läkarens vilja?
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-08-15 14:13:06 följande:

Nej, nej... inga fler barn här nu. Har inte alls suget efter en till och känner mig klar. Vill bara njuta av min Oskar nu!!!

Mannen sa att han skulle knipsa sig, men nu känner han att han vill fundera..och jag vill inte ha nåt preventivmedel, men får väl bli så att jag skaffar nåt ändå.

Oskar sover bra på nätterna nu tycker jag. Senaste tiden har han somnat hos oss i soffan vid 21-22... lägger oss runt 00 och då får han amma och ersättning. Somnar om till ca. 03 och äter och somnar om till ca. 06... sedan somnar han om till 7.30-8... helt ok tycker jag!

Igår va han 8 veckor och på BVC besöket vägde han nu 5090 och var 56 lång! Blivit stor kille! Gått upp 2 kg sedan födseln!

Sover som min pojke ...jätteskönt. lite Vakentid på natten dock 1-2 timmar men det är ok ändå. Nu har även jag ett dominant bröst den högra ammar endast på. Den andra har drabbats av nån stockning. Pumpar på den fast segt.

Oj vad din pojke lägger på sig bra :) grattis till er
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-08-19 21:39:59 följande:

Efter min första son var mina muskler helt delade 5 cm, lillasyster kom 15 månader senare, kunde efter förlossningen sticka in handen å känna ryggraden typ! Man ska börja med de inre musklerna, googla övning mamma mage, sen plankade jag faktiskt regelbundet och efter 3 år lika platt mage och helt tight mellan musklerna igen! Men man måste vara envis som f-n! Nu har jag ca 0,5 mellan knappt nån delning alls förutom vid naveln där det är nåt större. Muskel korsetten jag hade innan är kvar, men draperad med slapp hud såklart! Men den förväntar jag mig drar ihop sig med vanliga promenader, vatten och tid. Man fortsätter ju va lite slapp även under tiden man ammar. Har så jag kan träna hemma med gummiband, lågt motstånd, få upp lite styrka i övre bröstrygg osv tills kroppen läkt ihop.

Ärret från förra snittet vart buckligt, bukhinnorna hade tryckt ut i snittet och läkt ihop med varandra, förklarar ju varför jag haft så ont vid mens och ägglossning. I övrigt har det inte synts och känts mer än när jag dragit fingret över. Nu är ju det ärret reponerat så får se hur detta blir.

Har idag blödit mer än innan, ser ut som "gammalt blod" men kommit rejält mer än innan. Klarade mig med trosskydd för 3 dagar sedan, nu nattbinda och byta varannan var tredje timme? Trodde ju det skulle bli mindre o mindre? Men kommer vad jag kan se inget färskt blod iaf så nog inget blodkärl som brustit eller så!

När jag gjorde situps efter 2a barnet så fick jag en utrustning ovanför naveln men det försvann tur var och jag gjorde aldrig situps igen :S
  • Summerchild

Inte utrustning....alltså utbucktning

• Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-08-20 20:13:59 följande:

Tycker absolut ni kan testa ersättning. Dagens ersättning är ju så bra och finns så många olika sorter. Vi kör på Semper och det är väl den som kan skapa lite magont, men kör minifom innan hon får den och det hjälper. Men finns ju snällare ersättningar om dom är lite känsliga i magen.

Vår tjej har absolut inte föredragit flaskan före bröstet, men tror de har att göra med att hon inte vill ha napp och använder därmed bröstet som napp. Tänker att det kanske blir samma för er? :) hon har heller inte fått fel sugteknik fast hon får flaska. Bara win-win för oss, saga blir ordentligt mätt och mer nöjd, pappan är glada att han kan ge henne allt jag kan ge henne och känner sig därmed lika delaktig som förälder trots att det är hans första barn och mina stackars bröst får vila lite och fylla på ordentligt med mat till nästa mål så Saga blir mätt och belåten då med :) vi ersätter ett helt mål när vi ger ersättning och då oftast sista målet på kvällen innan natten. Då sover hon från 22-05 ungefär så man blir utvilad med ;) men vet att många väljer att amma först och direkt efter ge ersättning för att barnet ska bli ordentligt mätt utan att frångå amningen helt ett mål.

Jag ger semper och han hade gasig mage så jag gav minifom före men då blev han värre och skrek mkt istället och bara semper så är han bara gasig men inte skrikig . Jag har en väldigt lugn kille ....delammar just nu då mjölk strular. Men han får calma flaska så han inte blir tuttförvirrad. Han tar dessutom bättre tag sen på tutten. Men jag har fortfarande problem med hans tag så jag är glad att calma hjälper till då å då. :)
  • Summerchild

Inte brock va? När han spänner sig går den in och avslappnad sådär lite bubblig. Min dotter hade likadant men det gick bort några år senare. Fråga aldrig bvc eftersom det såg ut som en utåtnavel. Vad tror ni det är om den går in om några år? Har nån bebis här lika som han?
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-08-21 17:43:26 följande:

Sådär har min också, har aldrig reagerat på att det är nå konstigt utan har bara tänkt att det är en utåtnavel. Kanske går kolla med bvc

Ja det får vara så ....ser inte ut som brock iaf :)
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-08-21 22:45:35 följande:

Va bra att ni kom på att det va minifomen som gjorde honom skrikig, den är ju till för att hjälpa bebisen satt reda ut detta med gaser om dom har svårt för det själva, men de verkar det ju som eran lille kille gör :) Ja calma ska ju vara väldigt bra flaskor, vi kör på mamflaskorna och det funkar :) angående naveln så tror inte jag det är något att oroa sig för, saga har nästan likadant och BVC säger att hennes navel är fin och att det inte va risk för bråck :)

Ja för medlet kanske oroade hans mage ... men jag tyckte han prutta och bajsade mer... med minifom men tyvärr hysterisk... hans oroliga mage gjorde att han åt oftare än 2 h och tror inte det är bra om dom små slattar....magen blir väl problematisk
  • Summerchild

Ush ..idag har vitrinskåpet klirrade sönder när jag hade sonen i famnen... deras känsliga öron och vilket skrik sen... jag oroar mig om nåt hänt ....kanske överreagerar? Det är väl ingen anledning till att ringa 1177..

Vi var till akuten i förrgår... han såg helt borta ut.... dumma 112 svarar att jag ska ruska barnet hårt...hon sa det om och om igen.... "ruska barnet" riktigt hårt.... å lugn var hon inte heller.... jag ruskade inte på honom för jag vet ju att det är farligt. Men hon fick mig att slå på rumpan och efteråt undrade jag det hade inte jag gjort om jag var ensam. :( hemsk människa ....

Dom tror han har reflux men tvivlar och varför gå på medicin när han ändå äter och går upp i vikt och inte gråtig. Nu verkar medicin göra honom slö men ont i magen. Värjer sig. Är detta bättre? Min kille lämnade oss för det här. Bråkade om medicinering. Jag vill fortfarande inte ge honom detta. Alla tvingar mig göra min son till en testkanin. Inget är bra här. Jag är så orolig över min son :(

Lite inaktivt här men hoppas på lite stöd ändå. Ledsen.

• Summerchild

Ville bara säga att han är såpass slö att han inte äter som han ska... jag tvingar i honom.... det är fruktansvärt... och jag kan typ göra allt jag vill utan att han är pigg och vaken än korta stunder. Jag mår riktigt dåligt.

Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017