Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Delilah2001 skrev 2017-07-14 17:42:22 följande:

Hur mår ni andra och hur funkar vardagen?

Jag för min del känner att jag har alla känslor på utsidan, både fysiska och psysiska. Känner mig öm i kroppen och väldigt känslig.

Kan inte minnas att det varit så med de andra två.

Gå ut känns enormt jobbigt, i trädgården funkar, men affärer och hälsa på folk känns oöverstigligt.

Jag tycker inte om att gnälla men här är det lite tufft nu. Sambon jobbar sin sista vecka och jag är själv typ 22/24 timmar med Lilleman. Han sover dessutom sämre och sämre på nätterna och äter minst en gång i timmen på natten.

Jag har sett till så vi inte får nå främmande och åka iväg gör jag inte om jag inte måste. Har dock släppt alla måsten och borden, så jag sover när han sover och äter matlådor jag lagat och har bosatt mig i sängen/soffan.

Men längtar rejält till nästa vecka då han kliver på 6 veckors semester och jag kan få lite avlastning på dagarna.
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-07-14 20:40:38 följande:

Ja det är nog det, han har väl inte fått nog med mat stackarn. Nu har jag dessutom försökt pumpa 2 ggr och det kommer absolut ingenting men jag kan klämma fram lite när jag trycker med fingrarna. Det skulle ju inte förvåna mig om jag lyckats sina redan också :/

Håller tummarna att det inte sinat om det är amma du vill göra. Att ni lyckas få igång produktionen igen.
  • Treansresa

Jag har Lilleman oftast i spjälsängen. Men han somnar alltid när han äter så lyfter över honom dit. När sambon inte är hemma så har han dock fått sova i sängen med mig. Men han sover bäst i sin säng.

Har dock beställt ett andningslarm nu. Är orolig för det och andra saker. Gillar inte tanken att ha han i våran sängen då ja är rädd att vi rullar på honom eller lägger en arm/ben över.

Men skulle aldrig klara av att han skrek sig till sömn.

• Treansresa

Hur ofta badar ni era små? Jag läcker enorma mängder mjölk och tycker den lukten fastnar i honom så är rädd att vi badar för ofta:( att man ska vara då osäker även fast det är tredje

• Treansresa
    Beebii skrev 2017-07-18 08:03:02 följande:

Våran lille kille har snart varit ute i 2 veckor villet känns galet! man får ju smått panik över va fort tiden går. Han är helt fantastisk och sover så himla mycket, matar max 2ggr per natt och sen ca var 3-4e timme på dagarna. Han sover med mig i sängen men jag sover väldigt lätt dock, ligg ammar oftast på natten så känns enklast så! Tror han skulle kunna sova egen säng med men jag vill gärna ha honom nära...

Amningen funkar så där.... Han kan ta ordentligt grepp och suga men oftast när han läggs vid brösten så bara munnar han och slickar lite. Han gapar nog inte tillräckligt och inget jag gör hjälper.... sen plötsligt så får han tag och det fungerar bra. Detta ger ju en frustrerad bebis och en massa läckande mjölk! Vi har inte badat honom än men måste nog göra det pga mjölk läckaget

Sen är det detta med namn... Han är fortfarande inte namngiven! Panik över detta med såklart....ett namn som kom spontant till både mig och sambon är Walter. Vad tycker ni om det?

Pust! Om någon orkar och vill höra våran förlossnings historia är det bara att hojta till! Ingen av våra tre har hört till de normala

Walter var riktigt fint! Våran är 16 dagar och fortfarande namnlös! Tycker det är riktigt svårt!

Jag läser gärna din förlossnings historia:)
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-07-18 09:27:09 följande:

Nån här som använder bärsjal? Något lätt och smidigt sätt att knyta på för en bärsjalsnybörjare :) (bör finnas på YouTube så man kan se hur man gör)

Jag har börjat sätta han i sjalen, är riktigt nybörjare på detta. Jag köpte en trikåsjal från Aliexpress. Finns bra videor och bilder på hur man gör! Lilleman trivs riktigt bra:)

Oj jag badar nog han lite för ofta med andra ord.:(
  • Treansresa
    Beebii skrev 2017-07-18 10:21:50 följande:

Tack va snälla ni är! ja det är faktiskt det enda namn som vi har och kommer inte på något mer som skulle passa

Treansresa vilken typ av namn gillar ni? Vad heter syskonen? Våra heter Leia och Sandy så är ju mer moderna och internationella än Walter men det är ändå ett rätt coolt namn...tror jag!

Vilka fina namn ni hade på syskonen! Tycker Walter passar bra där:)

Det är det som är dilemmat att vi har så olika stilar. Mina barn heter Thea och Noel och hans Alicia, Samuel och Sebastian. Jag hade gärna tagit ett kort igen men det vill inte han ha. Enda vi kommer tillbaka till flera gånger är Lucas. Men tycker inte det känns helt rätt.
  • Treansresa

Idag har jag varit väldigt känslig. Lilleman har bf idag och vi har redan fått ha honom här i 17 dagar. vill fortfarande inte tänka på vad som skulle kunna hänt om inte läkaren var så underbar som har var och att vi tog beslutet igångsättning. Kommer alltid vara tacksam att det var just han från Danmark som var här uppe just den veckan! Han följde ärendet hela veckan.

Var på BVC och nu väger han 3520 gram:) så 400 gram upp på 2 veckor från lägsta vikten. Känns helt okej:)

• Treansresa

Här sover Lilleman också tokigt på nätterna. Vaknar oftast 2,4 och 6. Han äter och bökar på minst en timme varje gång. Vill jag somna om fortare måste jag ha honom på mig men då sover jag uselt! Tur jag kan Sova på dagarna. Försöker se det positiva att jag och han får mycket egentid:)

Vi började med napp igår efter allt tjat från sjukvården om psd som minskar med napp. Dock spottar han ut den när han sover så förstår inte vitsen. Vi hade tänkt att köra utan napp. Får se om han vänjer sig snart

• Treansresa

[quote=77861631][quote-nick]acinnaleh skrev 2017-07-22 20:06:27 följande:[/quote-nick][/quote]

Vad söt och fin hon är!

Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017