Delilah2001 skrev 2017-08-03 13:48:42 följande:
Hur är vardagen för er andra?
Lucas vill vara i famnen hela tiden, även om han sover så vaknar han direkt när jag lägger ner honom.
Vill gärna snutta konstant, och blir upprörd och knorrar och småskriker när mjölken är slut. Kompletterar med ersättning också.
Vill ju inte samsova, men det har ändå blivit så att han somnar i babynestet, sen vaknar han på natten och jag liggammar och somnar. Så ligger han och snuttar resten av natten.
Jag har fortfarande inte duschat eller borstat tänderna, och går runt här hemma i amningslinnet jag sov i, och trosor. Och bär på bebis som inte vill vara ensam.
De större barnen har inte klätt på sig, och ingen lunch har blivit gjord heller.
Låter tufft!
Min lilla är iof bara 3 dagar gammal, men jag ammar helt fritt och när henne i sjal däremellan och det trivs vi med. Lägger aldrig ifrån mig henne alls, om jag behöver göra något eller om mannen vill vara med henne bär han henne i sjal ist. Samsover och ammar flera gånger varje natt, så har jag gjort med alla mina barn och känner att det är mitt sätt att vara förälder på.
Gå och bära runt i famnen blir lätt frustrerande då man inte får något gjort, så för mig är sjalen ovärdelig.