Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Hoppar in här!

Pojke 6/7.

• Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-07-12 14:12:22 följande:

Hur mår ni i kroppen och psyket nu efteråt?

Kroppen börjar bli ok, men känner mig rätt trött och svag.

Det är värre med psyket, gråter mycket och är helt överkänslig. Gråter för allt och inget.

Någon mer som drabbats?
  • Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-07-12 16:08:00 följande:

Jag är lika med gråten, börjar bli påfrestande. Sitter helst bara i soffan hela dagarna och "gömmer" mig. Åka iväg ger mig ångest

Kroppsligt känner jag inte att jag varit gravid, syns knappt heller så där har jag haft tur.

Ja samma här.. Sambon föreslog oskyldigt att vi skulle åka och veckohandla idag, jag reagerade som att han föreslagit att vi skulle åka till mars!

Han fick åka själv.

Känns som ett jättestort steg att ge sig ut i världen igen!
  • Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-07-12 18:45:56 följande:

Mår ganska bra men tycker det är jobbigt att man inte får lyfta mer än typ bebisen. Hade dock väldigt ont i ryggen först efter förlossningen och det känns direkt om jag lagt typ en vattenflaska i handväskan så det är nog bra med lyftförbud :)

Magen försvann direkt även denna gång även om man kan se lite av den om man tar av tröjan. Tror såret läker bra men är typ hårt under.

Psykiskt tycker jag fortfarande att det som skedde på Facebook första dagarna efter dottern föddes är skit. Nu väntar födelsedagar, får se om hon skärper till sig.

Jo, tycker med det är jobbigt, glömmer hela tiden att jag inte får lyfta.

Förstår att du är arg. Nu har jag inte fb, men både farmor och mormor var snabba med att lägga ut både bild och namn på fb. Så alla vet redan.
  • Delilah2001

Hur mår ni andra och hur funkar vardagen?

Jag för min del känner att jag har alla känslor på utsidan, både fysiska och psysiska. Känner mig öm i kroppen och väldigt känslig.

Kan inte minnas att det varit så med de andra två.

Gå ut känns enormt jobbigt, i trädgården funkar, men affärer och hälsa på folk känns oöverstigligt.

• Delilah2001

Lucas sover i sin säng eller babynestet. Vågar inte samsova med honom förrän han blir lite större.

Samsov med tvåan i flera år, men inte så mycket med ettan.

På bb med både ettan och tvåan så förespråkade de samsovning redan på bb, men inte nu längre.

Psd, ja... gud jag tänker på det hela tiden.

Samma med ettan, men inte något särskilt med tvåan.

Hade andningslarm till ettan, och funderar på att skaffa det nu också.

• Delilah2001
    Sosozo skrev 2017-07-17 10:28:25 följande:

Någon mer än jag som svettas på nätterna? Jag svettas floder! Alltså, måste vända på täcket under natten och håret är alldeles vått så jag får sätta upp det när jag ska amma. Inte så fräscht haha!

Jag med! Mest i ansiktet och under håret typ.

Började redan första natten på bb.

Kan det ha med hormoner att göra kanske?
  • Delilah2001
    Sosozo skrev 2017-07-17 16:18:21 följande:

Ja, det känns rimligt! Jag relaterade det till amning men hormoner kan det ju också vara. Jag frågade min bm om det och hon sa att man svettas ut överflödet av vatten (från graviditeten eller nu glömde jag fråga). Men hur länge ska det hålla på, undrar man.

Ja, i alla fall jag samlade massa vätska sista tiden av graviditeten, så det är ju inte konstigt att man svettats ut det. Men lustigt att det är just genom ansiktet, haha!
  • Delilah2001

Vilka söta bebisar! Helt underbart!

• Delilah2001

Han sover på rygg i vagnen och babynestet. På mage i famnen och på sidan vid amning i sängen ( men försöker att inte somna så)

Han är kräkig av sig, så ville gärna ha honom på sidan, men bvc var inte så nöjda med det.

Jag har svårt att sova på natten, antingen så gnäller och knorrar Lucas, pga magont antagligen, och är han tyst oroar jag mig för psd.

Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017