Den nya katten är dräktig..
Jag har tagit över en katt väldigt hastigt som ägaren tänkte avliva. Nu börjar jag misstänka att hon är dräktig. Starka misstankar med svullna tuttar och spänd mage. Tuttarna är inte hallonröda än.
Jag kan inget om kattungar/dräktighet. Jag har bara min kastrerade hankatt som jag hämta hem när han var närmare året. Jag har läst lite på Internet nu och pratat lite med folk men känner mig jäkligt nervös och stressad med tanke på semestern nästa vecka. Jag och barnen ska bo i husvagn (inte så långt bort och jag har kattvakt som kommer gå hem till katterna 2 gånger om dagen) campingen är bokad sen länge men de andra veckorna kommer vi hålla oss till dagsutflykter.
Jag tror inte kattungarna hinner komma under den veckan vi är borta men är orolig ändå. Mest troligast är att ungarna kommer i augusti, men då jobbar jag ju igen.
Jag har flera olika kartonger med filtar i, tecknat en försäkring på henne som även täcker ungarna.
Och kollat upp pris hos veterinären för vaccination, chip märkning på henne+alla ungarna och sterilisering på henne.
Räcker kartongerna eller ska jag ge henne ett helt eget rum? Hon och min hankatt verkar tycka väldigt mycket om varandra men de har ju bara känt varandra i 2 veckor. Jag är rädd att han ska skada ungarna eller att hon ska skada honom för att han är för på? Jag har kompostgaller, ska jag bygga en bebishage?
Hur gör man när man har flera katter i hemmet?
Och är det något mer jag måste tänka på?
Jag har hört mig för så har en del som är intresserade av kattungar också. Men vad ska man ta för pris?
Är så rädd för att sälja till en som gör som hennes ägare nu gjort.
Har även tänkt på tanken att ta henne till veterinären för att ta bort ungarna och sterilisera redan nu, men tyvärr hade mina barn redan fått vetskapen att vi skulle ha kattungar