Inlägg från: Anonym (Får man glra så?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Får man glra så?)

Hemfridsbrott?

Min pojkvän har flyttat ut sedan en tid tillbaka, men han har fortsatt vara skriven på min adress (jag äger själv bostaden).
    Det har varit många konflikter mellan oss i samband med separationen, vad som är mitt och ditt osv.
    Häromveckan var jag bortrest och då hade han och några fler personer åkt till min bostad (vår fd bostad) och hämtat det de tyckte de hade rätt att hämta. Mestadels hans grejer, någon av våra, samt några som var mina. Inte jättemycket grejer men jag kände mig oerhört kränkt att han m.fl gått runt i min bostad när jag inte var där.
    Han hade tidigare hämtat de flesta av sina grejer och jag har sagt att han är välkommen när jag är där att hämta resten om han är på bra humör (han har varit väldigt hotfull bitvis) Men han valde att åka dit när jag var borta, och dessutom ta med folk dit som rotade runt i mitt hus.
    Dagen efter ändrade han folkbokföringsadress.

Får han göra så eller kan jag anmäla honom?

Jag sa uttryckligen innan till både honom och en av hans "vänner" att jag inte ville att de åkte till mitt hus när jag inte var där, eftersom han var så hotfull.

• Svar på tråden Hemfridsbrott?

Han hade nyckel, ja, han vägrade lämna den till mig innan.
    Han hade som sagt flyttat mesta av sina grejer tidigare, men denna gång hämtade han mer av sina, några av våra och mina saker som han ansåg sig ha "rätt" till.
    Jag fick igen nyckeln efter detta.

Jag har mess där jag skrivit till mitt ex att jag inte vill att de kommer. Och mess jag skrev till en av hans "vänner" att jag inte ville att de kom när jag inte var där.

Inga svar på det dock. De bara åkte dit och hämtade vad de tyckte.

Jo, jag förstår. De valde ju att komma när jag inte var hemma just eftersom de visste att jag hade sagt nej...

Konstigt hur sånt här funkar.

Känns onödigt och bara jävligt att han åkte och hämtade det han ville ha. Vi har tid med bodelningsjurist om ett par veckor så vi har inte ens påbörjat diskussionen om hur vi ska dela bohaget.. Så det var ju bara för att jävlas som han hämtade grejer (tex stora möbler) för sen har ju jag rätt till hälften och då måste jag flytta tillbaka dem.

Så jag kan inte gå vidare än hur som helst

Svar på tråden Hemfridsbrott?