Inlägg från: Snorhyveln |Visa alla inlägg
  • Snorhyveln

BF april 2018

Hoppas7910 skrev 2017-08-16 14:50:05 följande:

Åh, tack snälla du :) ja, det var så skönt!!!

Har nog knappt fattat det än, hade nog ställt in mig på att det inte skulle finnas något hjärta där inne som slog.. och så fick vi inte titta på skärmen direkt själva heller så den stunden innan han sa att han såg ett hjärta kändes som timmar!!

Vilket mirakel det är alltså.. 5.4 mm lång och ett litet hjärta <3

Håller alla tummar för att du får ett lika bra besked nästa vecka! Var det den 21:e?

Dem erbjöd kontrollen om 2 veckor själva, just för att hålla koll och göra oss lite lugnare iom alla tidigare förluster.

Idag mår jag riktigt blä.. fy så illa jag mår :/

Har mått illa innan oxå men då har det hjälpt att äta nåt. Hjälper inte längre.. så jag typ ligger och mår illa hela tiden.

Vad drygt att börja jobba mitt i all oro! Jobbar du heltid? Har det gått bra idag?

Själv börjar jag på måndag.. ser inte fram emot det med detta mående och trötthet.

Så arg och sur som jag är så lär dem märka nåt.. magen blir ganska stor oxå med svullnaden så den får gömmas på nåt sätt. Den brukar va hyfsat platt annars.

Din med eller?

Testat nåt idag? ;) haha, jag förstår dig! Det skapar någon slags trygghet. Men nu har jag inte köpt fler tester så jag ska försöka låta bli!

Blir ju sååå dyrt!

Usch.. jaa de få sekunddrama är läskiga :(

Ja de hoppas jag med, på tisdag nästa vecka (22:a) är så häkla nervös och vet inte vad jag ska tro :/

Va snällt att de själva ville kolla upp o lugna er, alla är ju inte så dessvärre :/

Usch.. ja man ska akta sig för vad man önskar :)

Nej, jag jobbar 75% men varit intensivt nu första veckan, och nästa vecka ska vi ha inskolning med Lilltjejen så de är allt på en gång och inte lite heller!

Jobbar du heltid?

Min mage verkar vara smått svullen till o från, på kvällen upplever jag den mer svullen också är jag lite gasig ;D har fortfarande ömma bröst men har inte mått illa av någon grad på några dagar, kan ju vara för att jag äter regelbundnare nu när jag börjat jobb.

Men känner mig i te jättegravid :( vill ju känna mer!! :)

Har inte testat idag.. haha! Och tror inte jag ska göra de mer eller, orkar inte hålla på o få en massa hopp om de nu går åt pipan :/

Vill veta nu nu nu hur de är!!!!
  • Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-17 17:28:21 följande:

En dag närmare till UL nu för dig!! Vet att dagarna dit är plågsamma.. man vill bara veta!!

hur mår du idag? Funkar det på jobb och förskola för lilltjejen?

Vi ska börja skola in i mitten på november så jag kan tänka mig att det blir jobbigt!!

Jag jobbar bara lite än så länge och ganska oregelbundet. Sambon jobbar 5 skift så när han har sin frivecka passar jag på att jobba. Har funkat helt okej hittills! Snällt av mitt jobb att gå med på det :)

Idag har jag varit lite mindre trött och inte illamående hela tiden.. skönt på ett sätt men du vet.. då kommer tvivlen! Har lillen där inne slutat växa nu?

Suck för alla dessa tankar.. :(

Bra du hållt dig från testandet :) försök härda ut till tisdag!!

Jag håller alla mina tummar för dig :)

Var i Sverige bor du? Om jag får fråga :)

Ja verkligen... NUUUU.... så man åtminstone kan försöka njuta en stund iaf.

Just nu känns de bara som om jag inte är gravid eller ska få veta om jag är de trots att jag faktiskt redan är de ???? Skitkonstig känsla, vet inte riktigt hur jag ska rikta känslorna, väldigt psykiskt påfrestande att leva i limbo på nå vis.. usch!

Kroppsligt så har jag fortfarande ganska ömma bröstvårtor, svullen mage till o från, och i em kände jag av lite mol (tror jag) men har fortfarande samma- bröst o mage..

Jag vart jäkligt trött efter jag jobbat två dagar, sov hela em igår :)

Usch, 5 skift är ju drygt.. men skönt att man kan planera så de passar alla, är ju inte alla som är sammarbetsvilliga :/

Haha ja verkligen, men ni hinner ju njuta till november iaf :)

Men Åhh, aldrig nå lugn i kroppen för oss som är skadade efter allt skit :/ man blir ju så utmattad i huvudet av alla tankar :(

Jag bor i Gävle, vart bor du? :)

Idag har jag varit ledig från jobbet men haft fullt upp ändå,
  • Snorhyveln
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-20 17:33:07 följande:

V.14 på tisdag... fortfarande illamående och så onda bröst. Växtvärken har kommit tillbaka och foglossning till tusen...

Ska göra KUB på tisdag... lite små nervös.. :)

Va skönt att ha kommit så långt :D

Åhh, va roligt.. varför är du orolig? :)

Jag ska på Tidigt ul på tisdag och är redan nu skitneevös :(
  • Snorhyveln
    Amazinglife skrev 2017-08-20 19:16:05 följande:

Går snart in i vecka 7, mitt illamående är bättre men har redan mycket problem med foglossning.. hur mår du själv?

Nästan samma som mig, gick in i vecka 8 (7+0) igår.. har också känt av svagt-måttligt illamående då å då men däremellan känner jag mig inte alls gravid och är rädd för MA :(

Ska in på tidigt ul på tisdag och är skitnervös redan :(
  • Snorhyveln
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-20 20:58:52 följande:

Ja det är ganska skönt.. :) va på ultra v 10+2 och fick se grodan fara runt. Va tvungen att fastställa hur långt gången ja va , hade ingen aning.. hehe .

Jo ja e nervös för att det ska vara nått fel. För ja vet i tusan om ja skulle våga göra fostervattenprovet ..

Är ju 3e barnet så borde inte va nervös men de blir värre för varje barn tycker ja ;)

Hur långt gången va du ? Hur mår du själv ?

Haha, ja så kan de gå, så skönt att få se att bebben har det bra. Jag ska in i morgon o kolla om det finns en bebis där, hade MA tidigare i år.

Mm, ja de är knepigt. Men du får tänka att oftast så är det ingen risk, är ju som tur är ovanligt att något gått snett.. så tänker jag iaf :)

Jag är i vecka 8 7+2). Har tidigare trott att något är fel då jag inte känt av några symptom på nästan 9 dagar efter BIM, men har de senaste veckorna känt av svagt illamående, svullen mage och ömma bröst.. så jag hoppas på alla fingrar o tår att de är något som lever därinne och inget till MA!
  • Snorhyveln
    zenora skrev 2017-08-20 21:03:37 följande:

6+1. Halsbränna, trög mage, rapar. Lite yr när jag reser mig snabbt, lite hjärtklappning. Och attacker av trötthet. Fortfarande milda symtom, både skönt och oroande, man är kanske aldrig nöjd!

Tänkte ringa gyn imorgon och höra om jag kan få ett tidigt ul, eftersom jag har så oregelbunden mens. Misstänker att jag hade äl dag 22, men det kan diffa minst en vecka åt varje håll. Skulle vara skönt att få en uppskattning från vården sida också.

Kontaktat gyn än?

Förstår dig helt, man vill ju ha de så ditt vis ;)
  • Snorhyveln
    AishaK skrev 2017-08-20 21:49:13 följande:

Vecka 6, (5+3). Jag har väldigt ömma bröst och styva bröstvårtor hela tiden. Super trött, måste powernapa mitt på dagen för att ens klara en dag haha. Illamående, mest under förmiddagarna, värst när jag är nyvaken.

Jadu hade ju lite :)

Jag blir astrött när jag varit o jobbat 5-14 vissa dagar, blir en zombie resten av dagen och orkar verkligen ingenting!
  • Snorhyveln
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-21 19:20:21 följande:

Ja ja försöker tänka så :P

I morgon kl 11.30 ska ja göra kuben. Så ja kommer väl inte kunna sova i natt ;)

Mina symtom har aldrig avtagit , men däremot blir dom värre o flera för varje vecka som går... igår började den ruskiga halsbränna.. tvi.

Men det leder till nått fint så ja kan stå ut :))

Linda2barnsmamma skrev 2017-08-21 19:20:21 följande:

Ja ja försöker tänka så :P

I morgon kl 11.30 ska ja göra kuben. Så ja kommer väl inte kunna sova i natt ;)

Mina symtom har aldrig avtagit , men däremot blir dom värre o flera för varje vecka som går... igår började den ruskiga halsbränna.. tvi.

Men det leder till nått fint så ja kan stå ut :))

Hur fick de för dig idag? :)

För mig gick de tack o lov bra, de fanns en bebis med hjärta som fladdra, och vart t om framflyttade 1-2 dagar :)
  • Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-22 09:29:43 följande:

Hej :)

Ville bara önska dig stort lycka till idag!! Håller alla tummar och tår vi har här hemma! Uppdatera gärna sen!

Har mått så dåligt så jag har knappt orkat göra något mer än att ta hand om lilla Ellie här hemma. Som naturligtvis blivit stormförkyld.

Var hos läkaren igår och fick nåt utskrivet mot illamåendet, får hoppas det hjälper!

Har ingen ork eller lust till nåt utan mår bara superilla :/

Får hoppas det betyder att bebis mår bra!!

Gick in i v 8 idag iaf.

Bor förresten i Perstorp i Skåne så det är lååångt iväg från dig!

Lycka nu till idag! Kram

Tack så jätte jätte jätte mycket :)

DEt gick tack o lov bra :) fäde fanns en bebbe där inne med ett hjärta som fladdrade :) vart så glad att jag började storböla där i gynstolen.. så där hysteriskt t om..

Har vart så oroligt orolig så länge att de bara brast för mig :)

Vart t om frampetad 1-2 dagar så de känns superskönt <3

Har inte haft så mkt symptom de senaste och trott de varit kört pga de, men har märkt att jag har en lite putig mage så måste ha "stora" tröjor så de inte syns, men också mått illa till o från varje dag nästan Sonj nappar hjälp med mat och så lite ömma bröstvårtor. Men så har allt flaxat instyrka o man blir nervklen igen.. men nu vet jag att de iaf ligger en bebis där inne trots allt detta flaxande i symptom!

Oj så långt, jäklar va synd :/
Svar på tråden BF april 2018