Inlägg från: Snorhyveln |Visa alla inlägg
  • Snorhyveln

BF april 2018

Någon här som varit med om att ha symptom i början vecka 5 som sen försvunnit vid vecka 6 helt och håller men sen fått tillbaka dem inför vecka 7 med förändrad karaktär och allt varit bra? :)

• Snorhyveln
    GravidFetaMorsan skrev 2017-08-13 09:30:45 följande:

Så var det i min förra graviditet.. Var jätte skönt att slippa ha ont, illamående osv.. :)

jaså, försvann dina också V5 o kom tillbaka vid v 6-7 och bebisen fann kvar?

Jag hade lite symptom innan o 2 dagar efter jag plussade såsom ömma bröst, molvärk o svullen mage.

Fick sen tillbaka symptom 9 dagar senare (9 läskiga dagar) och fick då ömmare bröstvårtor, lite svullen mage ibland och svagt illamående
  • Snorhyveln
    GravidFetaMorsan skrev 2017-08-13 10:10:50 följande:

Har för mig att det var lite längre.. Tror dessutom att det står att symptomen kan försvinna ett tag i appen (preglife)

Jajjamen, bebisen levde och ut kom en underbar liten pöjk 2016 :)

Ojdå, va läskigt att gå länge utan.. jag höll på å dö de 9 dagarna jag väntade :/

Åhh så bra! Fick du göra ett UL tidigt eller fick du bara vänta?

Jag harvade MA och MF i bagaget o ska på VUL om 1,5 vecka och kolla..
  • Snorhyveln
    Strandhem skrev 2017-08-13 10:00:37 följande:

Jag känner precis som du! Först tydliga tecken första dagarna och nu ingenting.

Väntar nu på att det ska komma tillbaka även jag.

Det verkar ju vara en del av oss här som känner likadant. Det kan ju inte gå illa för oss alla. Inte sant. Det håller vi tummarna för!

Usch.. de är så jobbigt! Hoppas sina kmr snart igen, känner du ingenting alls?

Har du kontaktat gyn/barnmorska?
  • Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-13 20:06:15 följande:

Nej, nu är det nära!! Är så sjukt nervös!

Haha, tänker precis som dig ibland. Har nog bara ätit för mkt och är förstoppad ;)

Då har du lite drygt en vecka kvar.. låång tid! Men en vecka går ju ändå snabbt! Nästan bättre på ett sätt, då vet du att det ska finnas hjärtslag. Jag är bara 6+0 på tisdag och det kan ju va att det inte syns.. även om fostret lever. Sist gjorde vi ul 6+3.. så nu nojar jag över det med!

Hopplöst ;)

Har du haft en bra dag annars?

Mitt humör har varit helt galet idag, skrikit och gråtit omlott känns det som.

Någon mer som är så hemsk i humöret?

Åhh.. bara en dag kvar ju! Åååååhh.. håller alla tummar o tår för dej, kmr gå så bra tror jag. Du måste skriva när du varit där :D

Ser de inget hjärtslag får dU säkert komma dit igen o kontrollera?

Jag börjar bli smått nervös fastän de är ca en vecka kvar tills jag ska dit, rädd att de ska säga att de är tomt... igen.. :/ usch!

Ja precis, var så barnmorskan på gyn berättade för mig. Hon sa att jag kunde få komma, men att de va så onödigt eftersom de typ inte ser nånting i vecka 5, och med säkerhet kan se både bebis och hjärtljud närmare vecka 6-7 och jag kommer vara enligt appen i vecka 7+2 då..

Jorå, igår och i några dagar har jag känt mig svagt illamående till o från + lite svullen mage. Igår kändes brösten som blåmärken.. aj Aj aj..

Känner av brösten o tycker magen är lite svullen men annars inget.

Har inte känt av ngt molande eller så på länge, så nu nojjar jag över de :/

Bara känt av att de drar när jag ställer mig upp för snabbt ibland, annars inget..

Mestadels så känns de bra känslomässigt, men blid ofta rädd o orolig över hur de egentligen är där inne :(

Jag är lite snäsig mot alla och grinar för reklam på tv ????
  • Snorhyveln
    zenora skrev 2017-08-14 11:13:22 följande:

Kommer man någonsin sluta noja? V. 5+2, och jag har fortsatt att tempa, idag hade jag ett rejält dropp i temperatur. Kan vara felvärde, hade väldigt kallt i sovrummet imorse, men man är ju som man är...

Har ju knappt några symtom heller (har knappt haft några alls). Mest molvärk, och den har varit ungefär likadan sen veckan innan bim.

Vågar inte ringa mvc för att jag inte vill behöva ringa och avboka... Men då nojar jag för jag måste få lite råd om min levaxinbehandling. En riktig rävsax!

Ja du, jag tror inte de.. man är väl svårt att sluta om man väl börjat, speciellt om man varit med om MF/Ma eller liknande.

Jag har också tempot, tror jag brukar ha 36.6 el liknande men har sedan jag plussat haft 37.0-37.3, men känner mig inte lika varm som jag gjorde i början.

Jag har ju inte haft nån molvärk alls o de känns läskigt.. har du inga andra symptom alls?

Jag vet känslan, sket nästan i att ringa barnmorskemottagningen då jag inte ville ringa nån dag senare o avboka :/

Men levaxin har med sköldkörteln att göra va?
  • Snorhyveln
    zenora skrev 2017-08-14 11:41:42 följande:

Har en del gaser och knorrande tarmar, och lite lätt ömma bröstvårtor, och kanske att brösten är lite större, men inte så mycket.

Yes, äter levaxin för att jag tagit bort halva sköldkörteln då den fick en godartad tumör. Låg dos iofs, men läkaren tyckte jag skulle börja medicinera innan jag försökte bli gravid.

Men du tog mod till dig och ringde barnmorskan ändå?

Okej :)

Ojdå, men va bra att de gått bra o att du fått medicin, då får du ta o ringa o berätta den goda nyheten :)

Jag ringde barnmorskan redan vecka 5-6 då mina symptom försvann, blev hänvisad till gyn och fick ringa dit o har fått en tid nästa vecka för Ultraljud och dagen efter första besöket hoa barnmorskan.. så får se vad ultraljudet visar o utgår från de :/

Har haft ett MA vecka 13+4 och ett tidigt MF i vecka 5
  • Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-12 15:39:01 följande:

Samma här, pendlar mellan att va jätteförväntansfull och glad och i nästa stund förbereder jag mig på att dem säger att där inte finns några hjärtslag på UL. Tvivlen kommer snabbt. Men, vi har ju lyckats en gång innan med fina små flickor så det går ju!! Vi får tänka så!

På tisdag är det dags för mig.. börjar bli super nervös!! Vilket datum skulle du på UL?

Är just nu på kalaset och räddar mig med mobilen för att inte bita huvudet av någon.

Så det kan nog va skönt att ha släkten på lite avstånd.

Smart val att bli hemma :) önskar jag gjort detsamma!

Så svårt det där med molvärken.. man vet ju inte vad som händer där inne. Man får bara hoppas att det växer som det ska! Du känner ju ändå nåt så det är ju positivt :)

Hur gick det idag:)
  • Snorhyveln

Jag/vi väntar t om vecka 13 tidigast.

Jag berättar även för jobbet då om jag kan hålla det hemligt så länge (lite svullen mage nu)

Vi har tidigare kört i etapper, typ föräldrar/arbete-syskon-vänner osv.

De svåra är ju att undvika folk sålänge så de inte misstänker nånting :)

Jag jobbar inom hemtjänsten och får inte utföra vissa moment, men de är bara att berätta för endast chefen isf så hon vet varför du ej kan..

• Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-15 20:01:08 följande:

Det gick bra!!! Tack och lov :)

Var så nervös så jag sov knappt en blund inatt.

Storleken stämde med sista mens och fina hjärtslag <3 kom ett antal tårar.

Pga vår historia så ska vi tillbaka om 2 veckor för en ny koll. Känns skönt!

Hur är det med dig idag?

Jag mår mer och mer illa.. börjar bli ganska jobbigt. Men brösten är i princip som vanligt.. skumt!

Men bebis levde idag iaf!!!

Åååhhh va kul, grattis igen :)

Förstår, jag kommer storböla om de finns en liten räka i magen som mår bra :D

Och va skönt att de kunde säga att allting hittills såg bra ut och stämde + att ni får komma tillbaka på en till kontroll, var de för att ni ville det själva? :)

Idag var första jobbdagen efter semestern, jobbigt när man har annat att tänka på, men de gick ganska bra ändå. Var dock rädd att arbetsbänkens skulle se min svullna mage :P

De är lite för nyfikna av sig o tror att man är gravid så fort man gör ngt annorlunda..

Men annars har jag känt av mina ganska så ömma bröst, småsvullen mage, lite magknipaktig känsla?, och lite svagt illamående imorse påväg till jobbet.

Men inte så mkt annat. Tog ett fyrtioelfte graviditetstest idag bara för att lugna mig själv..
Svar på tråden BF april 2018