BF april 2018
Någon här som varit med om att ha symptom i början vecka 5 som sen försvunnit vid vecka 6 helt och håller men sen fått tillbaka dem inför vecka 7 med förändrad karaktär och allt varit bra? :)
Någon här som varit med om att ha symptom i början vecka 5 som sen försvunnit vid vecka 6 helt och håller men sen fått tillbaka dem inför vecka 7 med förändrad karaktär och allt varit bra? :)
Så var det i min förra graviditet.. Var jätte skönt att slippa ha ont, illamående osv.. :)
Har för mig att det var lite längre.. Tror dessutom att det står att symptomen kan försvinna ett tag i appen (preglife)
Jajjamen, bebisen levde och ut kom en underbar liten pöjk 2016 :)
Jag känner precis som du! Först tydliga tecken första dagarna och nu ingenting.
Väntar nu på att det ska komma tillbaka även jag.
Det verkar ju vara en del av oss här som känner likadant. Det kan ju inte gå illa för oss alla. Inte sant. Det håller vi tummarna för!
Nej, nu är det nära!! Är så sjukt nervös!
Haha, tänker precis som dig ibland. Har nog bara ätit för mkt och är förstoppad ;)
Då har du lite drygt en vecka kvar.. låång tid! Men en vecka går ju ändå snabbt! Nästan bättre på ett sätt, då vet du att det ska finnas hjärtslag. Jag är bara 6+0 på tisdag och det kan ju va att det inte syns.. även om fostret lever. Sist gjorde vi ul 6+3.. så nu nojar jag över det med!
Hopplöst ;)
Har du haft en bra dag annars?
Mitt humör har varit helt galet idag, skrikit och gråtit omlott känns det som.
Någon mer som är så hemsk i humöret?
Kommer man någonsin sluta noja? V. 5+2, och jag har fortsatt att tempa, idag hade jag ett rejält dropp i temperatur. Kan vara felvärde, hade väldigt kallt i sovrummet imorse, men man är ju som man är...
Har ju knappt några symtom heller (har knappt haft några alls). Mest molvärk, och den har varit ungefär likadan sen veckan innan bim.
Vågar inte ringa mvc för att jag inte vill behöva ringa och avboka... Men då nojar jag för jag måste få lite råd om min levaxinbehandling. En riktig rävsax!
Har en del gaser och knorrande tarmar, och lite lätt ömma bröstvårtor, och kanske att brösten är lite större, men inte så mycket.
Yes, äter levaxin för att jag tagit bort halva sköldkörteln då den fick en godartad tumör. Låg dos iofs, men läkaren tyckte jag skulle börja medicinera innan jag försökte bli gravid.
Men du tog mod till dig och ringde barnmorskan ändå?
Samma här, pendlar mellan att va jätteförväntansfull och glad och i nästa stund förbereder jag mig på att dem säger att där inte finns några hjärtslag på UL. Tvivlen kommer snabbt. Men, vi har ju lyckats en gång innan med fina små flickor så det går ju!! Vi får tänka så!
På tisdag är det dags för mig.. börjar bli super nervös!! Vilket datum skulle du på UL?
Är just nu på kalaset och räddar mig med mobilen för att inte bita huvudet av någon.
Så det kan nog va skönt att ha släkten på lite avstånd.
Smart val att bli hemma :) önskar jag gjort detsamma!
Så svårt det där med molvärken.. man vet ju inte vad som händer där inne. Man får bara hoppas att det växer som det ska! Du känner ju ändå nåt så det är ju positivt :)
Jag/vi väntar t om vecka 13 tidigast.
Jag berättar även för jobbet då om jag kan hålla det hemligt så länge (lite svullen mage nu)
Vi har tidigare kört i etapper, typ föräldrar/arbete-syskon-vänner osv.
De svåra är ju att undvika folk sålänge så de inte misstänker nånting :)
Jag jobbar inom hemtjänsten och får inte utföra vissa moment, men de är bara att berätta för endast chefen isf så hon vet varför du ej kan..
Det gick bra!!! Tack och lov :)
Var så nervös så jag sov knappt en blund inatt.
Storleken stämde med sista mens och fina hjärtslag <3 kom ett antal tårar.
Pga vår historia så ska vi tillbaka om 2 veckor för en ny koll. Känns skönt!
Hur är det med dig idag?
Jag mår mer och mer illa.. börjar bli ganska jobbigt. Men brösten är i princip som vanligt.. skumt!
Men bebis levde idag iaf!!!