Inlägg från: Hoppas7910 |Visa alla inlägg
  • Hoppas7910

BF april 2018

Thezz skrev 2017-08-09 08:25:15 följande:

Hej på er alla! En till som plussat (men vågar inte riktigt vara glad ännu..)

Fick missfall förra månaden och min kropp har verkligen bettet sig lustigt på senaste små blödningar/spottings hit och dit o ja jag förstår mig inte alls på den.

Den 15 juli var gravtesten iallafall negativa men igår kom det fram ett tydligt nytt streck på testen. Fattar ingenting. Haha. Måste ju såklart vara något nytt där inne? Nu är jag ju dock i vanlig ordning väldigt orolig. Börjat få bruna spottings aktigt idag på morgonen har en ganska jobbig mensvärk o nee, fan är jätteorolig. Jag hoopas verkligen.så att detta ska gå...

Förlåt för långt inlägg, ville bara skriva av mig.

Hej och grattis!

Förstår att du är orolig! Man skulle kunnat spola fram tiden tills det är säkert att bebis lever och mår bra!
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-08 22:42:31 följande:

Ja de hoppas jag med :)

Men du, jag tror det är svårt att lita på CB testen när de gäller stigning. Ibland tar de lite längre för hormonerna att stiga.

Jag var med om de förutom o vart direkt livrädd, men fick då Veta att CB digital inte kan skilja så bra på när man blivit befruktad.

De beror på att hormonnivån är lägre på missa o höre på andra, och när man gått längre in i graviditeten kan de visa mindre än vad man egentligen har, så ta det med en nypa salt ;)

Aha, fick du ta några tester innan som visade någon brist på något el blev ni bara givna läkemedel ändå?

Dem här jäkla testen :( om man bara kunde låta bli och vara glad! Men med vår historia så behöver jag den bekräftelsen att det stiger fint.

Därför känns det verkligen inte positivt idag.

Har också läst att man inte ska lita blint på veckoindikatorn men det ändrade sig på "rätt" dag med vår dotter så jag kan ju inte låta bli att jämföra med det.

Jaja.. får försöka intala mig själv att jag är gravid! På tisdag får vi ju mer besked iaf.

Ja, vi gjorde en massa tester men inget som visade något fel varken på mig eller sambon. Så det var enbart en studie för att se om läkemedel kan hjälpa i de fall som upprepade missfall förekommit. Stödet och alla kontroller var riktigt bra!!
  • Hoppas7910
    Glitterlim skrev 2017-08-09 10:34:38 följande:

Vill ge dig lite hopp. Tidigare graviditeter har det slagit om till 3+ i v 5+0, så när jag tog ett test denna graviditet i v 5+2 och det stod "2-3 veckor" tappade jag allt. Haft många missfall och tänkte att nu är det kört. Men testade igen på 6+0 och då fick jag 3+. Bröt upp båda testen och jämförde remsorna och det var såååå liten skillnad i styrka mellan de två testerna så när jag testade första gången låg jag säkert på gränsen. Är på 6+2 idag och mår superilla så det ska nog gå vägen denna gång. Det kommer gå bra för dig med ska du se :)

Tusen tack för dina uppmuntrande ord! Låter ju som att det inte behöver va kört för min del!

Bara så hemskt när man tappar hoppet så här..

tänk om man kunde haft en egen sköterska här hemma som mätte ens hcg varje dag :) haha!

Skönt för dig ändån att du mår illa! Förstå mig rätt ;)

Då är du nästan exakt en vecka före mig.
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-09 12:16:16 följande:

Ja jag vet, man blir ju tokig.. jag tar också test gå var tredje dag, mest för att lugna mig o se om sträcken fortfarande är starka ????

Jag är så himla nervös över att symptomen försvunnit, tycker ju att om de vore missfall så borde de ju börja snart och att MA vore så konstigt att få så tidigt.

Mest av allt är jag rädd att det är så o att vi misslyckats igen och att livet känns som skit..

Jag försöker också intala mig själv om att jag är ju gravid just nu och att allt kommer gå bra, men de är jäkligt svårt!

De är de att jag vill inte vänta mer, skulle h haft två barn nu om allt gått bra, har inte tålamodet att vänta ????

Hur känner du dig idag? Några symptom kvar eller alla helt borta?

Ja, man blir helt tokig!! Tog ett vanligt CB i måndags och plusset var jättestarkt så då kändes det bättre. Men sen när det digitala visar samma både igår och idag så sjunker hoppet ner till nästan 0 :(

Jag är sur och arg, trött och mår lite illa så fort magen blir tom. Brösten är nästan som vanligt.. nog det jag hänger upp mig på. Dem borde börja reagera om det inte stannat av tycker jag.

Har du inga symptom alls kvar?

Vet så väl vad du menar med att man borde haft 2 barn redan.. tålamodet är totalt borta för mig med! Mår så dåligt bara av tanken att det ska ha dött igen och så ska man behöva gå igenom allt det jobbiga igen :(

Usch..

har du testat med veckoindikator?

Vad tusan ska vi göra för att hålla hoppet uppe?

Hade du en dotter oxå? Vad heter hon? :)
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-09 13:15:09 följande:

Ja, så är de för mig med, tig ett rfsu test i föregår som visade starkare än kontrollsträcket, nästan för mycket och vart lugnad just då, men efter en stund börjar man tänka igen ????

Jag känner ingenting på 1,5 veckor blir de idag typ. Kände ju först av stora o ömma bröst, kändes som riktiga mjöl-kannor ???? Och svullen stor mage som kändes som en deg som jäste, har alltid känt så när jag varit gravid + blivit hård i magen och fått lite ökade flytningar.

Allt försvann typ i måndags-tisdags förra veckan förutom svag ömhet i brösten..

Men de avtog också sakta sakta, men jag tycker ibland att jag känner av dem o ibland inte alls o då tror jag att jag ska börja blöda närsom.

Igår trodde jag symptomen skulle komma tillbaka, kände att brösten började kännas ömma och att de sträckte sig lite i nedre magen.. men inget idag typ ????

Aaa, jag fog först med vanligt CB förra tisdagen (2/8) och var mkt starkt och sen ett digital med vecoindikator förra torsdagen som visade "gravid 3+" men eftersom symptomen är puts sväck tror jag inte på de, för de kan vara MA igen o visa hur starkt som helst ????

Yes, en liten Molly på 1 år och 7 månader snart 8, mitt livs kärlek (förutom karln dåk).. de är tur att hon inge förstår vad som händer o vad som hänt.

Har du barn sen innan?

Det är ju ändå positivt att du känner av lite symptom! Det kanske är så att din kropp vant sig snabbt vid hormonerna och därför märker du inte så mkt?! Ännu mer positivt att du fått 3+!!

Vilken vecka är du i nu?

Har läst och fått den uppfattningen själv att om det blir missfall/MA så stannar det oftast av när hjärtat ska börja slå på fostret. Det är väl dag 21-23 efter befruktningen om jag kommer ihåg rätt. Då bör det inte öka på veckoindikatorn och man når inte 3+. Jag kan såklart ha fel men för min del har jag inte kommit över 3+ vid någon av mina MF/MA. Har inte testat med veckoindikator alla ggr dock.. Så för mig känns det tryggare att komma över den gränsen.

Försök tänk positivt! Även om vi båda vet att kroppen kan lura en totalt så kan man ju inte göra något åt det ändån. Dem där MA är speciellt luriga eftersom kroppen fortsätter.. men det var någon som sa till mig att det är för att kroppen är så bra på att ta hand om fostret så därför släpper den inte. Snäll kropp men jäkligt dumt!

Låter härligt med en liten Molly :) och ja, det är en livs kärlek. Haha, stackars karlar ;)

Jag har en liten Ellinor som fyllde 1 år 21 juli.

Tackar Gud för att hon finns!
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-09 14:29:20 följande:

Njae, men de känns ändå konstigt att bara ha de och ingen växtvärk nån gång eller annat och att de ömma brösten är typ obefintlig :/

Enligt min app och barnmorska ska jag vara i vecka 5+4 har gått 11 dagar över Bim.

Jaha, de har jag aldrig hört.. börjar inte hjärtat slå i fullgångna vecka 6 el 7?

Hmm, ja, jag tycker ju att testen borde stanna på samma styrka eller minska om man får MA/MF?

För då slutar väl hcg ökningen eller fortsätter den ändå trots man fått Ma?

Mm, man får trösta sig med att kroppen så gärna vill ha en bebbe att den kämpar in i de sista <3

Jag håller ju med dig om symptomen! Man vill gärna ha alla så det känns tryggare på något sätt!

Okej, då är du bara några dagar före mig. Fick du alltså 3+ redan i torsdags? Då har du höga nivåer! Tycker du ska lita på det :)

Hcg nivåerna ska ju inte fortsätta stiga om graviditeten avstannat. Oavsett om det är MF eller MA. Tyvärr är det ju bara ens egen kropp som inte förstår och släpper ut fostret vid MA.

Jo, hjärtat börjar slå 21-23 dagar efter befruktningen :) då ser det ut som ett rör. I v 6 börjar det slå med en kammare och däreftee kan man se hjärtslagen med UL om det är en riktigt bra maskin :)

Vi såg Ellinors hjärtslag v 6+3! Fantastiskt egentligen!
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-09 21:47:22 följande:

Javisst, tar alltid rfsu först, om de visar positivt tar jag ett CB några dagar senare, och om de är positivt in daterat jag i ett digitalt.. en riktigt process jag vet, men de gör mig gladare ju mer jag plussar :)

Tror du? Har heller aldrig haft +3, har haft 2-3 med dottern men annars har jag aldrig hunnit testa med digitala resterande graviditeter :/

Så de höjs inte alls på gravtest om man har MA?

När jag hade MA sist så fick jag positiva test (testen gjorde mig mer lugn) men aldrig starkare som de blivit denna gång.

Oj, de visste jag inte om hjärtat, va spännande :) hoppas den lille klarat sig igenom pärsen :P

Åhh, hoppas allt är bra så jag får se hjärtat om två veckor när jag ska på UL!

Ja verkligen fantastiskt hur de går till egentligen..

Hur mår du ikväll/dag.. jag tror jag blivit lugnare nu då jag tror jag börjar känna lite mer, men vågar knappt säga de ifall de jinxsar set :O :S:/

Hej :) varit fullt upp här! Ellinor har varit ovanligt gnällig och så hantverkare hemma på det.. suck! Och så oron och nojan ovanpå - härligt, or not!

Ja, jag tror faktiskr att man inte kommer över till 3+ om det inte utvecklas som det ska. Iaf fram till att lilla hjärtat ska börja slå. Sen kan det ju såklart gå fel därefter oxå men risken minskar ju iaf! Så jag tror absolut du kommer få se ett litet pickande hjärta på ditt UL <3

Hoppas detsamma för mig på tisdag!!

Provade iaf ett digitalt idag igen och äntligen har det slagit över till 3+!!! Yeah för det :)

Hoppas, hoppas det fortsätter på rätt väg där inne.

Hur mår du idag? Känner du mer?

Jag mår grymt illa om jag inte äter typ hela tiden.. humöret skiftar väldigt och jag är trött! Sen hjälper det inte att lilla hjärtat är inne i en period där hon absolut inte ska sova..

idag blev jag rädd för det kändes som jag skulle börja blöda närsom! Det liksom rann till.. lite äckligt kanske men jag va helt beredd på att se en massa blod. Men inte ännu iaf! Har du eller någon annan märkt något liknande?
  • Hoppas7910
    Joseeefiine skrev 2017-08-10 10:33:49 följande:

Hej! Har idag varit på VUL v 6+2 (7) och fått ett se ett litet frö där hjär tar börjat ticka. Så härligt! Håller tummarna att allt går vägen nu bara. Andra barnet, är 28 år. Bf 2/4-18. Grattis till er alla!

Så härligt och roligt för dig/er!
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-11 15:37:43 följande:

Hur går de för sig hoppas7910, hur mår du? :)

Så snäll du är som frågar :) Tack! Skrev precis ett långt svar till dig!
  • Hoppas7910
    faglin skrev 2017-08-11 23:14:54 följande:

Jag har fått mer flytningar än vanligt och ibland kan det nästan kännas som att det rinner till lite. Har hjärtat  i halsgropen varje gång. 

Så skönt det inte bara är jag då!

Ja, paniken smyger på en när man känner det!!
Svar på tråden BF april 2018