Inlägg från: MrsGalotti |Visa alla inlägg
  • MrsGalotti

BF april 2018

hemliganatta skrev 2017-07-27 19:22:01 följande:

Har det kommit till någon Facebook-grupp än, Skrev till hon dom skulle starta en grupp men inte fått något svar eller in bjudan än!

Har både svarat dig och skickat inbjudan tidigare. Inte fått något mer efter det.
  • MrsGalotti
    Linluva3 skrev 2017-07-27 13:45:20 följande:

Har också som mensvärk! Blir nästan orolig av den känslan... Men står att det är normalt och att det är livmodern som gör plats för fostret?

Jag kissar dock hela tiden ???? annars har jag ganska få biverkningar

Jag hade mensvärk förra graviditeten. Även kramper som före mens, sprang på toa varje kvart för att se om det kom blod. Och blod kom det men bara lite och bara så att man kunde se på pappret. Barnet växte fint och fyller 3 i november
  • MrsGalotti

Är min egen chef på ett av ställena jag jobbar på så där är caset enkelt På andra stället är chefen min bästa vän så jag ska berätta för hen snart men först behöver jag komma tillbaka från semestern och komma igång med höstterminen och allt som är mer brådskande.

Hade ändå tänkt en del ändringar i mitt jobbupplägg som gör att jag kan jobba mer hemifrån under andra delen av hösten så det här passar faktiskt rätt bra just nu

• MrsGalotti

Och förresten, hungrig varje timme är det som gäller här också. Det var precis likadant första graviditeten

• MrsGalotti
    Linluva3 skrev 2017-07-29 00:05:25 följande:

Åh mysigt!!

Ja jag tänker likadant att jag vill berätta om något skulle hända. Men är inte riktigt redo att säga till min familj än, och så vill jag berätta tillsammans med min sambo och han är nu bortrest 1,5 vecka.

Hur kommer det sig att ni ska på ul så tidigt? Bara nyfiken :)

Minskar riskerna efter v8 redan menar du?

Chansen för att allt går hela vägen ökar när hjärtat börjar slå. Så det är det som menas. Men får man inget ul får man inte veta det utan får lita på sig själv och sin kropp.

Förra gången fick vi göra många tidigs ul pga flera års ofrivillig barnlöshet och blödningar under graviditeten. Denna gång ser allt exemplarisk ut så länge (första försöket, inga blödningar än, lagom symtom så att man känner sig påmind men där vardagen inte påverkas mm) så det kan bli betydligt svårare att övertala bm om att skicka remiss.

Jag har dock en cysta på ena äggstocken och den har växt på sistone så jag kanske ska ringa min gyn och be om att få komma in på ul för att se hur stor den är nu när graviditeten börjat och så får jag se något mer "på köpet"? Klart värt ett försök i alla fall.
  • MrsGalotti
    Linluva3 skrev 2017-07-29 10:03:25 följande:

Då är jag med!

Då verkar det ha varit ganska turbulent för er. Hoppas att det går vägen nu!!

Finns det något "normalt" hur mycket symptom man ska ha? Jag har nästan inga.

Den planen lät ju ändå bra, det känns som att det borde fungera!

Hur fick du reda på att du hade en cysta på äggstocken?

Den var där redan förra graviditeten. Sen när mina symtom för endometrios kom tillbaka efter graviditeten och jag sökte hjälp (eller snarare krävde hjälp, det var i slutet på förra året) gjorde de vul och hittade den igen och dessutom bekräftade att det var en chokladcysta som tyder på att jag med stor sannolikhet lider av endometrios precis som jag alltid misstänkte. Så nu kallas jag till vul med jämna mellanrum för att hålla koll på den. Och den kan besvära mig under den här graviditeten även om chokladcystor i regel inte växer när man inte har mens
  • MrsGalotti
    Casja skrev 2017-07-30 08:15:24 följande:

Vad kul!

När är era andra barn födda? Vi har två pojkar födda i våren 14 och 16.

Nov'14
  • MrsGalotti
    Ballix skrev 2017-07-31 15:33:16 följande:

Är det bara jag som känner att det är så jobbigt att vara tyst? Eller tänker ni berätta för familj o nära vänner snart? Min sambo tycker vi ska vänta.. men känns som jag inte kommer kunna hålla mig :P

Vill ju bara att tiden ska gå till v 12 så allt känns hyfsat säkert! :)

Tycker det är svinjobbigt därför håller jag mih inte till v12. Då har ju hela första jobbiga trimestern gått utan att man fått någons medlidande har berättat för några, några vet inte än och några kommer få veta snart

Förra gången berättade vi direkt för min syster och för svärmor och lite senare för min mamma. Andra fick info mellan v8 och v18. Min syster vet inte än den här gången men hon kommer på besök om 2v, tänkte berätta för henne när vi ses

Min mamma behöver vänta för hon är dålig på att hålla tyst
  • MrsGalotti
    Snorhyveln skrev 2017-08-02 11:37:44 följande:

Hej!

Jag har "precis plussat" men är så otroligt nojig och rädd.

Har varit gravid 2 gånger det senaste halvåret som båda slutat i missfall :(

Nu har jag alltså plussat igen och är skraj då jag känt av ömma bröst, molande, svullen mage och trötthet men som nu lugnat sig gansk mkt och gör mig nervös.

Man blir lite skadad av upprepade missfall och tror det värsta hela tiden.

Här är testet jag tog i lördags (BIM+2) och ett CB som jag tog idag på morgonen (BIM+4)

Kan testen se ut så här och man är gravid utan problem?

Tänkte på CB:t som är starkare på ena sidan av sträcket? :S

Beklagar missfallen och förstår att du känner dig orolig. Dina tester är båda otroligt starkt positiva så du är klart gravid.
    Att ena sträcket eller sidan blir starkare är ganska vanligt. Beror lite på hur kisset har "spridit ut sig" på stickan kan jag tänka mig samt testet i sig!
  • MrsGalotti
    JTo skrev 2017-08-02 12:04:27 följande:

Någon annan som har svårt att sova?

Några dagar innan och efter jag plussade gick jag runt som en zombie och somnade så fort jag satte mig ned men nu är det stört omöjligt, jag är småtrött innan jag går och lägger mig men så fort jag kommer i säng så blir jag pigg och ligger bara och vänder och vrider mig..

Som tur var är jag ledig idag för jag somnade inte förrän vid 6 på morgonen, vaknade igen vid 10 och kunde inte sova mer.

När jag väl somnar på natten vaknar jag efter en liten stund igen och så börjar det om, vända, vrida och till slut somna :( det hade inte varit ett så stort problem (för jag är inte trött på dagen efter att jag sovit dåligt) om inte sömnbristen hade gett mig sådan huvudvärk!

Jepp, jag. Det var samma förra graviditeten och är samma strax före varje mens. Jag vaknar många gånger och så vrider på mig och vänder och kan ej sova. Och är otroligt lättväckt från ca 2 på natten framåt...
  • MrsGalotti
    Stenbock7 skrev 2017-08-02 12:10:49 följande:

Jag fick också plus idag :D så glad efter missfall i maj (vecka 6). BF 15 april så jag testade tidigt, innan BIM :) Hur många är med i FB-gruppen nu? Finns det plats för en till? :) Kram

inboxa mig mejladressen så fixar jag inbjudan
  • MrsGalotti

Man kan starta en ny grupp antingen för bara dem som inte får plats i den första gruppen eller en grupp där alla kan vara med och då kan den gruppen vara rätt stor (varning).

Jag är gärna med i en stor grupp om intresset finns eller/och om den startas. Skulle kunna starta den själv (igen) men vill inte ha påskyndande kommentarer om jag inte reagerar på nåns pm snabbare än 24 timmar - jag har annat i livet än fb-grupper och fl också så jag kollar här kanske var 3:e dag eller så.

• MrsGalotti
    Noanda skrev 2017-08-21 19:00:22 följande:

Hej och grattis alla!

Jag är 37 år, bor i Sthlm och väntar första barnet. Har BF 26 mars så att bebis kommer i april är inte osannolikt.

Går in i vecka 10 i morgon.

Jag skriver inte så mycket här på forumet men jag följer Och läser den här och marstråden samt tråden "första barnet våren 18". :)

Jag var på ul igår och blev "flyttad" till samma dag som du
  • MrsGalotti
    emizz skrev 2017-08-26 07:24:31 följande:

Tack så mycket!!!!

Trodde aldrig att man skulle kunna se det så tidigt? Har någon annan varit med om att de sett en uppklarning som visat sig vara en graviditet...kan det gå så fort efter?

Jag. Uppklaring i vad jag trodde vad v6+ men visade sig vara v4+ och sen bebis med tickande hjärta 2 veckor senare!

Det var två värsta veckorna i mitt liv! Så rädd, så osäker... och så lycklig när det visade sig gå bra!
Svar på tråden BF april 2018