• Serah

BF april 2018

Hej där. Väntar mitt fjärde i april. Har kikat lite här men tvekat, dels pga min historik och dels för att det verkade som om alla gick över till fb istället.... känner inte att jag vill vara med i den fb gruppen så :p

Kul att det ändå verkar vara några som stannar kvar här :) då kanske jag också kommer in, om än kanske inte så frekvent då det är mycket som det är med barn+ jobb ;) kommer nog läsa en del och skriva ibland.

Är beräknad till den 10e :)

• Serah
    JTo skrev 2017-10-23 14:43:26 följande:

Väntar också 4e :) hur gamla är syskonen?

Kul! :)

De är 2.5, 8 och 10, hur gamla är dina barn?
  • Serah

Vad kul med rul! Och skönt med friska bebisar i magen! :D

Längtar som bara den till den 21 då det är min tur att titta till bebisen :) hoppas bara allt ser bra ut. Känner mig nervös då det alltid varit nåt som visats sig vid alla tre rul jag tidigare gått igenom :/ med trean hittades en cysta i buken som skapade stor oro innan alla prover kom tillbaka som visade på att han var frisk.

Har tre (fyra om man räknar med min lilla ängel) pojkar så jag tror detta också är en pojke som jag har i magen.

• Serah
    Lilla Luna skrev 2017-11-20 01:00:58 följande:

Efter att ha haft kraftiga blödningar i 5 veckor befarade vi missfall. Tog tag i saken tillslut och åkte till gyn. Talade om att det börjat i vad jag trodde var vecka 11. Vi blev nog lika förvånade allihopa när vi såg ett hjärta slå och en bebis i vecka 21. Blev skickat på ul och allt såg fint ut. De misstänker att jag förlorat ett foster och därför blött så pass. Men huvudsaken är att den lilla där inne mår bra. BF 2 april. Min andra. Har en son sen innan.

Vilken historia! Vad skönt att allt såg bra ut! :) välkommen in till apriltråden
  • Serah

Var på rul igår. Hade en helt underbar bm som grundligt kollade igenom allt samtidigt som hon berättade vad hon letade efter ich vad hon hittade. Otroligt pedagogisk! Allt såg iaf bra ut och vi väntar en liten pojke :)

• Serah
    Malla1 skrev 2017-12-05 15:59:58 följande:

Hoppar gärna in här! 28åring från Eskilstuna som är gravid med 6e barnet med BF 25 april 2018. Har 5 flickor sen tidigare och fick idag reda på att vi väntar en lite pojke, har svårt att verkligen tro på det men ultraljudsbarnmorskan var helt säker och jag har bildbevis ändå är jag väldigt osäker på om jag törs tro det.

Har en enorm mage och jag känner lillen nästintill hela tiden, man känner den även utanpå nu. Så underbar känsla!

Grattis och Välkommen! :)

Sjätte barnet! Härligt :D hur gamla är dina döttrar och vad sa de när ni berättade att de skulle få ett syskon?

Hur är det med er andra? Jag läser men skriver sällan. Har mycket med familj och jobb, vilket nog ni också har :) inte mycket som skrivs men det är väl lite skönt också så att man inte behöver läsa igenom fem sidor eller så om man inte är aktiv ;)

Här är det iaf bra. Börjar känna av ryggen bara :/ och är så trött vissa kvällar så det känns som benen ska vika sig så fort man ska gå nånstans :/ annars är det full fart i magen vilket känns så tryggt och mysigt :)
  • Serah
    Malla1 skrev 2017-12-05 20:53:13 följande:

Mina tjejer är snart 10, 7, 6, 3 och 1.5 år :) så det är full rulle här hemma. Har dessutom väldigt jobbigt med äldsta som är under utredning på bup för adhd och autism. Så man vet att man lever iaf

Åh, kram på dig <3 känner igen mig lite också, även om det är nr 4 jag väntar men har precis fått bearbeta en process där min mellersta kommer utredas för adhd och autism (remiss till bup skickad). Jag förstår dig precis.
  • Serah
    ho0mii3z skrev 2017-12-06 09:35:09 följande:

Vi fick reda på den 22 nov att vi väntar en pojke vi med ?? Fler som väntar pojkar?

Väntar också en pojke :)
  • Serah

Hej alla. Hur ör de med er? Här är det lite sisådär, har smått ont i rygg (bättre nu när jag inte jobbar) ich har sammandragningar emellanåt som är jobbiga. Men nåt som är mest jobbigt är min trötthet, orkar knappt nåt och det gör att humöret tryter. Är gnällig och tillbakadragen. Blir inte bättre av att minstingen sover dåligt vissa nätter och är vaken 1-2 timmar innan han äntligen lyckas somna om. Min man är förstående men har inte fått nån ?egentid? denna julledighet för jag orkar inte :( han vill vara hemma vilket gör att jag måste ta mig ut med alla barn, en med trolig autism och en tvååring som inte vill hålla handen eller sitta i vagn plus äldsta som gärna trissar upp sina bröder... det är ingen rolig kombo alls att dra med på stan dessutom saknar jag körkort så buss är ett måste- något som inte direkt lockar... trots att maken är förstående så gnäller han ibland om sin egentid. Vilket gör att jag känner mig deprimerad för att jag inte orkar eller kan ge honom det :(

Förutom det så är det full fart på bebisen. Han kan leva rövare rejält ibland och mellersta kittlar gärna magen för att få respons med sparkar mot hans hand, vilket gör honom så glad :)

Har också fått svamp i perioder, inget som behandlats då det försvunnit ibland. Fick råd av min bm om att hålla mig undan från socker så skulle det kunna bli bättre.

Gick ner på tvåsiffrigt häromdagen, det kändes också som en milstolpe :) och ja nästa blir vid v 30

• Serah
    MalynCazzandra skrev 2018-01-10 19:28:48 följande:

Idag skickade jag in papper till Försäkringskassan angående graviditetspenning. Någon annan som sökt det?

Ville söka men min arbetsgivare ville försöka med omplacering först... har varit sjukskriven 2 veckor nu pga sammandragningar och foglossning men får inte vara sjukskriven heltid längre utan bara halvtid.. får se hur det går då.... känner mig nere pga det beslutet. Ska tillbaka till läkaren om två veckor och se hur det har gått...

jobbar inom Fsk och med de yngsta, i den äldsta gruppenär det många barn som är utåtagerande... chefen vill ha mig kvar så länge hon kan men jag känner själv att jag inte orkar mer och känner mig motarbetad av både henne och läkare just nu...
  • Serah
    sommar 77 skrev 2018-01-10 10:11:54 följande:

Har bf 30/4.

Mitt fjärde barn. Min mans och mitt första.

Ramlade för några dagar sen. Förmodligen spricka i revben. Ramlade rakt på bröstet ! Så ont!!

Så hemma från jobbet... v25....

Blir osäker om jag kommer tillbaka dit, jobbar på en skola, intensivt och många utåtagerande barn.

Någon här som är sjukskriven?

Aj! Hur är det med dig nu med skadorna? Har du fått din sjukskrivning beviljad?
    Ceciliae skrev 2018-01-11 19:25:39 följande:

Hej, ny här Jag har BF 10/4 , hur mår alla här? Hade varit intressant om folk skrev hur dom mått osv sen dom plussade?

Hej! Välkommen! Samma datum som min bf :)

Har mått till och från sen jag plussade, lite illamående i början men gick över vid v 14. Väldigt trött och nu på senare tid sammandragningar och foglossning emellanåt.

Hur har du mått sen du plussade?
  • Serah

Hej alla aprilmagar- eller ska jag skriva aprilbebisar?

Hur mår ni alla? Någon som fått sin bebis än? :)

Själv tittade min lille ut två dagar innan bf! :D allt gick bra men det var svårt att veta när jag skulle åka in. Hade bara värkar, på natten... jag ringde förlossningen när jag kände att värkarna var alldeles för jobbiga. Maken fick åka och hämta barnvakten och när vik om fram till förlossningen var jag öppen 7 cm! :o var i princip bara att få ut bebben då.

Hoppas det är bra med er! :D

Svar på tråden BF april 2018