• JTo

BF april 2018

Vad kul, hoppar in här jag också :) har bf 7 april (är i v.3+6) och för oss blir det 4:e barnet, storasyskonen är födda 06, 08 och 11 och jag hade sagt bestämt och absolut "nej" till fler barn men blev ändå glatt överraskad över vad lite slarv kan leda till ;)

Än så länge har jag känt mig tröttare än vanligt, lite lätt mensvärk till och från (vilket jag fick totalpanik över innan jag insåg att det är ett av de vanligast symptomen i början) och att lukten av handsprit och desinfektionsmedel får mig att vilja kräkas (jag jobbar som uska på sjukhus så jag hoppas att det symptomet går över snabbt).
  • JTo

Någon annan som har svårt att sova?

Några dagar innan och efter jag plussade gick jag runt som en zombie och somnade så fort jag satte mig ned men nu är det stört omöjligt, jag är småtrött innan jag går och lägger mig men så fort jag kommer i säng så blir jag pigg och ligger bara och vänder och vrider mig..

Som tur var är jag ledig idag för jag somnade inte förrän vid 6 på morgonen, vaknade igen vid 10 och kunde inte sova mer.

När jag väl somnar på natten vaknar jag efter en liten stund igen och så börjar det om, vända, vrida och till slut somna :( det hade inte varit ett så stort problem (för jag är inte trött på dagen efter att jag sovit dåligt) om inte sömnbristen hade gett mig sådan huvudvärk!

• JTo
    Kadde90 skrev 2017-08-08 15:56:40 följande:

Hej alla fina blivande mammor,

Jag ligger just nu inne på sjukhuset och ska opereras för utomkvedshavandeskap :( är i vecka 6 (5+3) . Började med att det högg till mitt i fikat på jobbet igår. Kunde knappt ställ mig upp och ännu mindre gå. När jag väl kom till en toalett trodde jag att jag skulle avlida. Tröck som bara den där nere och när jag torkade mig var det en 1-1,5 cm klump på pappret. Mina föräldrar kom direkt och körde in mig då min sambo jobbar i en annan stad. Undersöktes, lämnade prover och skickades hem. Sen ringde dom nu imorse och ville ha in mig så snart som möjligt. Är nu inlagd å har väntat på operation hela dagen men det blir först på morgonen fick jag vet för en stund sen. Är så himla rädd och orolig. Första gången jag ligger inne och första gången jag ska sövas. Dom kommer plocka bort hela vänster äggledare också. Hoppas verkligen att jag kan bli gravid igen med bara en och att det inte blir så här igen.

Jag hoppas ni alla får fina graviditeter och fina och friska barn i april ? :)

Nej huvva, beklagar verkligen :(
  • JTo

Jag är också kvar :) har fb men har inte kommit mig för att gå med i den gruppen!

kanske skulle göra det snart :D

• JTo
    Serah skrev 2017-10-23 13:10:47 följande:

Hej där. Väntar mitt fjärde i april. Har kikat lite här men tvekat, dels pga min historik och dels för att det verkade som om alla gick över till fb istället.... känner inte att jag vill vara med i den fb gruppen så :p

Kul att det ändå verkar vara några som stannar kvar här :) då kanske jag också kommer in, om än kanske inte så frekvent då det är mycket som det är med barn+ jobb ;) kommer nog läsa en del och skriva ibland.

Är beräknad till den 10e :)

Väntar också 4e :) hur gamla är syskonen?
  • JTo
    Serah skrev 2017-10-23 15:07:52 följande:

Kul! :)

De är 2.5, 8 och 10, hur gamla är dina barn?

6, 9 och 11. Vi berättade för dom i helgen att de ska få ett småsyskon, jag var lite orolig för hur dom skulle ta det men dom blev jätteglada, mellanbarnet gjorde en liten glädjedans och sedan satt de och pratade barnnamn och sådant hela kvällen :)
Svar på tråden BF april 2018