BF april 2018
Hej tjejer! Plussade i söndags och är i vecka 4+0. Bf 18 april! Jag är 24 år och min man 25 år. Första barnet för oss! Stort grattis till er alla!
Hej tjejer! Plussade i söndags och är i vecka 4+0. Bf 18 april! Jag är 24 år och min man 25 år. Första barnet för oss! Stort grattis till er alla!
Är det någon här som planerar att göra ett kub eller nipt test? Har ni koll på om man pratar med barnmorskan om detta på sitt första besök och hon sedan hjälper till med att boka? Eller om man kan ringa när man vill till de kliniker/sjukhus som utför dessa tester? OBS jag är i vecka 5 och har min inskrivning om 2 veckor.
Tjejer!!! En fråga!
Har ni sex nu med er partner nu när ni precis plussat?
Är så orolig att man ska få missfall...
Hoppar in här, precis fått plus och om jag räknar rätt så är BF slutet på April. Hur tidigt ringde ni barnmorska för boka tider?
Hej! Är i v.5 (4+1). Känner inga symptom förutom växtvärk och lite ömma bröst... Minns inte när illamåendet kom med sonen men jag både längtar dit för att känna mig tryggare men bävar samtidigt då det blir ett töcken i 2 månader... om det nu vill sig lika illa
Hur mår ni alla i tråden? :)
Har ni börjat drömma några konstiga saker? Jag har börjat drömma att min man ska lämna mig/varit otrogen.
Senaste drömmen så berättade han för mig att han skulle diskutera en sak med en kvinna. Vadå frågade jag. "Vi ska se om vi kan ha ett förhållande hon och jag" och så åkte han iväg och jag gick omkring och undrade om han och jag gjort slut , för det kunde i varje fall inte jag minnas.
Så föll poletten ned och jag förstod att vårt förhållande var i fara, så jag försökte ringa honom, men han svarade inte. Så jag sprang utmed en vacker strand och skrek hans namn i telefonen av någon anledning.
Till slut svarade den här kvinnans barn, och barnet gav min man telefonluren. Och han ba "nä vad tror du egentligen? att vi skulle diskutera ett förhållande? nej jag skulle bara hämta några målarkritor som hon lånat"
och så hör jag henne skratta i bakgrunden "HA HA HA trodde hon att vi skulle diskutera ett förhållande? HA HA HA oj oj oj !!"
Lång beskrivning av bara en jättetråkig dröm, sorry.
Men vaknade både upprörd och lättad.
Tjejer ni som gjort vul tidigt i graviditeten, är de alltid så att man kan se ett hjärta som slår om bebisen mår bra? Ska göra ett nästa vecka samma dag som jag går in i vecka 9 och är lite nervös inför det. Har väldigt mycket symptom och känner mig gravid, ingen blödning som tur är. Har valt att göra vul för att det är mitt första barn och jag är nervös och nyfiken på att se att det ligger något där inne, har inte tålamod att vänta tills kub :)
Är det någon mer än jag som mår sjukt illa och kräks flera gånger om dagen? Jag har kräkts 1-3 gånger om dagen sen mitten av vecka 6. Går in i vecka 9 på nu på torsdag och jag mår så himla illa hela tiden.