• emizz

BF april 2018

Hej alla

Fick vårt efterlängtade plus i helgen så BF blir i början på April :) inte gått så långt och hoppas allt går vägen. Är 32 år och har två barn sedan tidigare 8 och 6 år.

Ehliaz-09 Alice-11 Bebis-18
  • emizz

Hej alla!

Har idag börjat blöda :( kommer lite då och då och är klarrött. Är i v 5 nu och har inte haft det så innan i mina tidiga graviditeter, vet att det kan vara vanligt med blödningar men är lite orolig har aldrig haft missfall tidigare. Ni får gärna dela med er om ni har några erfanheter :)

• emizz
    LovisaTilda skrev 2017-07-27 15:01:37 följande:

Hoppas, hoppas att allt går bra <3 ska hålla tummarna gör dig! Blödning tidigt i graviditeten är dock vanligare än man kan tro så det behöver inte vara någon fara. Men det är en ganska klen tröst när man blöder. Man tror ju alltid det värsta :/

Tack hoppas verkligen att allt är ok men har nästan ställt in mig på mf har blött hela dagen nu :( får ta ett test igen om 2 veckor så får vi se
  • emizz

Hej alla!!!

Skrev för en tid sedan att jag fått mensliknande blödningar på dagen jag skulle haft mens efter mitt plus...misstänkte mf men har sedan dess plussat och tog senast sent igårkväll ett nytt (se bild) så starkt har det inte varit innan så håller hoppet uppe fortfarande :)

• emizz
    Amazinglife skrev 2017-08-12 13:28:29 följande:

Ingen :(?

Usch vad hemskt för dig!!! Det brukar avta vid v12 ungefär men om du är så illamående kontakta barnmorska så du får utskrivet något för illamåendet...lycka till
  • emizz

Supernervös!! ska göra ett tidigt UL imorgon....alla symptom är kvar men för 4 veckor sedan hade jag blödning som mens

• emizz
    brennaV skrev 2017-08-24 19:10:55 följande:

Hur gick det idag ?

Tyvärr såg man inget foster :( va nästan inställd på det men man kunde se en uppklaring som eventuellt va början till en ny fraviditet så har fått en ny tid om 2 veckor till läkaren.

Lycka till alla med era små liv <3
  • emizz
    brennaV skrev 2017-08-25 09:05:17 följande:

Åh, då håller vi tummarna på en ny graviditet. Kram

Tack så mycket <3
  • emizz
    Sassa4 skrev 2017-08-26 02:22:54 följande:

Hur lyckas ni få tidiga vul? Jag har bokat in privat ultraljud i vecka 9. Tidigare än så kan jag inte få se den lille. Hoppas allt är bra. Känner knappt någon växtvärk. Bara massa illamående och ingen matlust :(

Jag fick också boka på privat och betala en slant...barnmorskorna inom region skåne gjorde endast test på mig som fortfarande visade positivt så blev bokad för inskrivningssamtal i tron att jag var gravid trots att jag påpekade om min blödning...så i torsdags på 8+0 (v9) visade en tom livmoder. Just nu är jag mest förbannad på hur det gått till. Kommer absolut välja en privat klinik nästa gång.
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    Hoppas7910 skrev 2017-08-26 00:04:49 följande:

Så tråkigt :(

Men jag håller också tummarna för en ny graviditet!!

Tack så mycket!!!!

Trodde aldrig att man skulle kunna se det så tidigt? Har någon annan varit med om att de sett en uppklarning som visat sig vara en graviditet...kan det gå så fort efter?
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    MrsGalotti skrev 2017-08-27 18:19:36 följande:
    Jag. Uppklaring i vad jag trodde vad v6+ men visade sig vara v4+ och sen bebis med tickande hjärta 2 veckor senare!

Det var två värsta veckorna i mitt liv! Så rädd, så osäker... och så lycklig när det visade sig gå bra!
    Jasså :D du menar att du trodde du var i v6 men va i v4 därför man "bara" säg en uppklarning...du finns det hopp även för mig :D Mitt gravtest visade starkt positivt fortfarande så vi får se...nu är det bara 1½ vecka kvar :)
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    Hoppas7910 skrev 2017-08-27 19:29:13 följande:
    Har varit i din sits så jag vet hur jobbigt det är. Men det är ju väldigt positivt att dem såg en My graviditet i ditt fall! :) det tidigaste VUL jag varit på har varit 6+0 så jag kan tyvärr inte svara på hur mkt dem ser innan. Men med en bra maskin så ser dem nog ganska mycket och väldigt tidigt. Inte själva fostret då såklart! Men att något är på gång iaf :) som i ditt fall då!

Så skönt för dig att det tog sig så direkt igen!
    Ja vi får hoppas det va det man kunde se :) tack så mycket
    Ehliaz-09 Alice-11
Svar på tråden BF april 2018