Inlägg från: Hoppas7910 |Visa alla inlägg
  • Hoppas7910

BF april 2018

Hej alla :) och grattis till alla plus!

Hoppar gärna in här med!

Plussade för ca 1,5 vecka sedan och BF är 8-9 april. Har en liten dotter som precis fyllt 1 år och väldigt många tidiga MF och 2 MA i bagaget så jag vågar inte vara glad än.

Ska på tidigt VUL nästa tisdag så vi hoppas innerligt att vi får se hjärtslag då!

Har mkt molvärk och är trött som attans men inga ömma bröst.. får mig att tro att det stannat av igen.

Har alla ni andra ömma/stora bröst?

• Hoppas7910
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-08-07 07:27:45 följande:

Idag skall jag till gyn och egentligen bara fastställa att jag fått missfall. Så tungt. Vet inte hur jag skall ta mig igenom detta...

Jag beklagar ? det är ofantligt tungt!
  • Hoppas7910
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-08-07 07:27:45 följande:

Idag skall jag till gyn och egentligen bara fastställa att jag fått missfall. Så tungt. Vet inte hur jag skall ta mig igenom detta...

Jag beklagar ? det är ofantligt tungt!
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-07 11:38:14 följande:

Hej!

Förstår dig helt, är skitjobbigt att tro de värsta blandat med att försöka vara positiv.. man blir lätt lite tokig.

Jag har själv en dotter som snart är 1 år och 8 månader, har efter henna fått 1 MA, 1 tidigt missfall (samma dag jag plussade) och är nu enligt gravtester gravid igen, enligt app vecka 6 (5+2) men mina symptom jag hade kring BIM är totalt borta :( så jag tror mitt avstannat också.. blir i sådana fall mitt tredje misslyckade graviditet :'(

Har du kontaktat barnmorska eller gyn med din oro?

Ja, det är verkligen supersvårt!

Tråkigt att höra vad du varit med om :( vet så väl hur det känns.

Jag har "bara" haft 2 väldigt tidiga sen jag fick min dotter.

Gravid enligt app 4+6 så jag går in i vecka 6 imorgon.

Ska på ett tidigt VUL nästa tisdag, har tur och har en bra kontakt med gyn IOM vår historik.

Själv då? Ska du på något tidigt VUL? Hjälper ju mot oron iaf.

Har alla dina symtom försvunnit tycker du?

Jag ammar inte längre så det beror dessvärre inte på det för min del..
  • Hoppas7910
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-08-07 15:33:45 följande:

VUL på gyn...Min bebis lever!! Herregud, det trodde jag aldrig..... i vecka 5+4, BF 4 april.

Tänk hur det kan gå ändå. Tack för alla gulliga ord och tankar <3

Åh, Gud så härligt!! Så roligt och skönt för er!
  • Hoppas7910
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-07 14:34:58 följande:

Åh tråkigt med allt det i bagaget. Hoppas innerligt att det håller i sig denna gång <3

Jag har också mycket molvärk, också trött och även hårda och ömma bröst. Men det är väl olika för alla? Vissa känner bara i bröstvårtorna och vissa känner i hela bröstet? Det ska du nog inte oroa dig för :)

Kommer säkert gå fin fint på tisdag då ni får höra det lilla miraklets hjärtslag :)

Tack så mycket för dina snälla och peppande ord :)

Hoppas också det går bra! Olidligt lång tid tills tisdag bara!!

När har du BF? Och hur är det med ditt humör?

Mitt är helt galet.. haha!
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-07 19:13:37 följande:

Va skönt så får du veta snart!

Jag ringde idag andra gången och fick prata med en underbar sköterska på gyn som förstod mig helt. Men förklarade att hon ville att vi skulle vänta med VUL till 6 helst 7 gångna veckor så att de verkligen kan säga som de är. Fick en bokad tid om två veckor och om det händer ngt påvägen så skulle jag bara ringa.

Jag blev direkt lugnad och är inte rädd längre, de blir som de blir och om de blir ett tredje missfall skulle jag få hjälp direkt lät de som :)

Men tråkigt om så är fallet såklart eftersom de gick bra första gången, är mkt ledsen dagligen ändå..

Ja, alltså jag hade symptom på BIM+2 när jag plussade men sen efter 2-3 dagar avtog dem, hade ömma bröst, jäsande/molande mage och slut i kropp o knopp. Men hade bara de ömma brösten kvar som försvann helt i helgen typ. Så snart har de gått en vecka utan symptom alls men jag har inte blödit eller haft ont nånstans så börjar bli lite psykisk störd snart ;)

Så skönt för dig att du fick prata med en så bra sköterska! Förståelse och omtanke gör så mkt för ens oro! Då får du ändå veta relativt snart ändån! Du gör ju helt rätt i att sluta va orolig, man kan inte styra över det ändån ju!

Men ack så svårt det är.. tankarna springer så lätt iväg med en.

Jag har som sagt inte haft ömma bröst alls, bara lite som stickningar. Så det är säkert bara att det är för tidigt för den biten ännu!

Vi får hoppas på det :)

Vi var med i en missfallsstudie med vår dotter och fick fantastiskt bra hjälp under graviditeten. Så det var samma BM jag pratade med nu och fick tid till det tidiga VUL:et. Kändes så skönt!
  • Hoppas7910
    Kadde90 skrev 2017-08-08 15:56:40 följande:

Hej alla fina blivande mammor,

Jag ligger just nu inne på sjukhuset och ska opereras för utomkvedshavandeskap :( är i vecka 6 (5+3) . Började med att det högg till mitt i fikat på jobbet igår. Kunde knappt ställ mig upp och ännu mindre gå. När jag väl kom till en toalett trodde jag att jag skulle avlida. Tröck som bara den där nere och när jag torkade mig var det en 1-1,5 cm klump på pappret. Mina föräldrar kom direkt och körde in mig då min sambo jobbar i en annan stad. Undersöktes, lämnade prover och skickades hem. Sen ringde dom nu imorse och ville ha in mig så snart som möjligt. Är nu inlagd å har väntat på operation hela dagen men det blir först på morgonen fick jag vet för en stund sen. Är så himla rädd och orolig. Första gången jag ligger inne och första gången jag ska sövas. Dom kommer plocka bort hela vänster äggledare också. Hoppas verkligen att jag kan bli gravid igen med bara en och att det inte blir så här igen.

Jag hoppas ni alla får fina graviditeter och fina och friska barn i april ? :)

Så väldigt tråkigt att höra! :( Hoppas op går bra och att du snart mår bättre igen!!
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-07 20:13:04 följande:

Javisst, har varit så orolig en vecka nu att jag är utmattad.. usch!

Okej, vad var de det kollade då under studien?

Jag fick veta att jag om så är fallet att jag skulle få ta massa blodprover och eventuellt få någon medicin, och planera med läkaren nästa graviditet så de känns så bra, men nu hoppas jag att de håller den här fången och att kroppen vara lurar mig, de var någon som berättade för mig att symptom kan försvinna för att sen helt plötsligt komma tillbaka och allt är okej, så de håller jag mina tummar på :)

Jag förstår dig!

Skönt du kan slappna av lite nu!

Också skönt att du känner dig trygg i att du får hjälp om det värsta händer! Men jag hoppas såklart att detta går vägen!! April bebis ska det bli :)

Idag har oron stigit väldigt mkt för mig.. tog ett CB digitalt med veckoindikator imorse och det hade inte slagit om till 3+ :(

Känns inte bra alls.. ger det en ny chans imorgon! Då måste det slå över.

Den studien vi var med i bestod av en kontrollgrupp och en grupp som fick läkemedel. Kommer inte ihåg om det heter inhohep.. iaf är det för att förebygga proppar i moderkaka och navelsträng. Sen hade vi kontroller väldigt ofta vilket var väldigt skönt!
  • Hoppas7910
    Strandhem skrev 2017-08-08 22:17:41 följande:

Hoppas 7910,

Håller tummarna för att det slår om imorgon.

Betyder 79 att du är född -79? Det är jag nämligen.

Plussade nyligen 4+6 idag

Tack! Det gjorde det inte :( känner mig konstigt tom i kroppen på något sätt så det känns som allt mitt hopp försvunnit..

har läst att det inte alltid är att veckoindikatorn stämmer men jag fick 2-3 veckor förra onsdagen så rent logiskt borde det slagit om. Sen blir det inte bättre av att brösten ff inte är ömma. Fasen :(

Ja, det betyder det! Vad kul med en av samma årgång :) man känner sig lätt lite gammal ;)

Jag är 5+1 idag! Så vi är nästan lika där med :)
Svar på tråden BF april 2018