Inlägg från: FiaLottaPäronkvist |Visa alla inlägg
  • FiaLottaPäronkvist

BF april 2018

Hoppar in här! Gravid i vecka 5 med andra barnet, har en liten solstråle till son på dryga 9 månader!

Lite uppblåst i magen kanske, annars mår jag prima. Dagarna består mest av att busa men lillkillen så veckorna går fort.
    Tänkte ringa MVC nästa vecka när jag går in i vecka 6.

Myspys!

• FiaLottaPäronkvist

Stor blödning idag i ca 10 min, som avtog ganska snabbt med färskt blod. Inga klumpar. Hemskickad från gynakuten, tillbaka på måndag för VUL.
    Gravid 7+2.
    Livet känns hopplöst. :'(

• FiaLottaPäronkvist
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-05 17:36:40 följande:
    Åh förstår att ni är oroliga :( Håller tummarna för ett positivt VUL på måndag <3
    Kommit lite små små klumpar nu på eftermiddagen. Mår ändå ok.. då var det väl inte menat :(
  • FiaLottaPäronkvist

Idag skall jag till gyn och egentligen bara fastställa att jag fått missfall. Så tungt. Vet inte hur jag skall ta mig igenom detta...

• FiaLottaPäronkvist

VUL på gyn...Min bebis lever!! Herregud, det trodde jag aldrig..... i vecka 5+4, BF 4 april.

Tänk hur det kan gå ändå. Tack för alla gulliga ord och tankar <3

• FiaLottaPäronkvist
    brennaV skrev 2017-08-07 17:05:11 följande:
    Men så underbart!! Och fick du se ett hjärta? Kan ju varit så att du bar på tvillingar och den ena klarade sig inte
    Såg inget hjärta än, men bokat tidigt UL 25/8 så då hoppas vi på ett tickande hjärta.. så otroligt lättad! Vågar knappt tro det <3
  • FiaLottaPäronkvist
    Stenbock7 skrev 2017-08-07 16:34:33 följande:
    Åh vad roligt att höra, grattis!!! <3 Kunde de se ett hjärta slå eller var det för tidigt? Så kul!! Jag fick mf i vecka 6 i maj men är gravid nu igen, gick in i vecka 5 idag så det är tidigt och man oroar sig extra mkt när man fått mf tidigare. Skönt med solskenshistorier (Y)
    Ja fy, missfall är hemska. Inte genomgått ett riktigt missfall (som vi trodde detta var), hopps jag slipper för det måste vara fruktansvärt :(
    Nu håller vi tummarna för oss alla! <3
  • FiaLottaPäronkvist
    Kadde90 skrev 2017-08-08 15:56:40 följande:

Hej alla fina blivande mammor,

Jag ligger just nu inne på sjukhuset och ska opereras för utomkvedshavandeskap :( är i vecka 6 (5+3) . Började med att det högg till mitt i fikat på jobbet igår. Kunde knappt ställ mig upp och ännu mindre gå. När jag väl kom till en toalett trodde jag att jag skulle avlida. Tröck som bara den där nere och när jag torkade mig var det en 1-1,5 cm klump på pappret. Mina föräldrar kom direkt och körde in mig då min sambo jobbar i en annan stad. Undersöktes, lämnade prover och skickades hem. Sen ringde dom nu imorse och ville ha in mig så snart som möjligt. Är nu inlagd å har väntat på operation hela dagen men det blir först på morgonen fick jag vet för en stund sen. Är så himla rädd och orolig. Första gången jag ligger inne och första gången jag ska sövas. Dom kommer plocka bort hela vänster äggledare också. Hoppas verkligen att jag kan bli gravid igen med bara en och att det inte blir så här igen.

Jag hoppas ni alla får fina graviditeter och fina och friska barn i april ? :)

Men fy! Stackars dig :'(

Hopps allt går bra, och att du blir gravid snart igen! <3
  • FiaLottaPäronkvist
    Savoy skrev 2017-08-11 08:34:55 följande:

Har någon upplevt detsamma?

Symptomen kan komma och gå lite som de vill :) Det är en enorm omställning för kroppen och ibland hänger den inte med i alla svängar. Låter som att du fått blodtrycksfall vilket inte är ovanligt. Ta det lugnt och försök tänka på annat. Du har säkert en växande liten böna i magen :) <3
  • FiaLottaPäronkvist
    Savoy skrev 2017-08-11 08:49:57 följande:

Finns det något man kan göra för att bekräfta att embryot fortfarande växer??

Du kan boka in ett privat UL från v 8. Annars är det nog bara att ha is i magen tyvärr :(
    Vet att det är jobbigt men försök att sysselsätta dig med annat!
Svar på tråden BF april 2018