AmandaF skrev 2017-07-31 19:57:44 följande:
Hm. Jag förstår. Det är svårt att ge råd... Kan du försöka få tidigt inslrivningssamtal och lufta dina orosmoment med barnmorskan? Du får tänka att hon är proffs och vet mycket mer än du, sett hundratals graviditeter, så om hon säger att det inte är någon fara så kanske det lugnar? Eller fråga oss i gruppen om vi har samma symptom så märker du ju om det är normalt :)
Det är så himla liten chans att något är fel, och så otroligt mycket större chans att det är en fullt frisk bebis därinne <3
PS. Förlåt om jag har fel men du låter hyfsat ung (eller bara ungdomlig) :D O unga mammor är ofta mycket mer oroliga. Helt i onödan. Det är efter 35 som riskerna ökar enormt med graviditet, så om du är en yngre mamma så är det näästan 100% chans att allt går bra :) Det är många omständigheter bakom "skräckhistorierna" som du inte känner till, och som inte du har. Det tål också att tänkas på :)
Jag tycker du gav mig råd i helt den nivån som jag behöver. Jag är först i min närmsta bekantskapskrets med att få barn och eftersom vi ännu inte har berättat för någon heller så tror jag att det hjälper för mig bara att tala om mina orostankar högt med någon annan än min sambo. Det hade säkert varit lättare om jag kunnat prata med någon som varit gravid. Nu är allt så nytt, omtumlande och skört.
Jag är 26, så det är väl ganska ungt och är en orolig människa överlag, men jobbar mycket med att minska den biten.... Så hela den här graviditeten kommer bli en enorm prövning. Men tusen tack för råden, jag visste inte om jag skulle våga skriva eftersom jag inte varit aktivt i några forum tidigare men bemötandet här är ju helt toppen!