Inlägg från: LovisaTilda |Visa alla inlägg
  • LovisaTilda

BF april 2018

Snart 32 år och har två barn sedan tidigare som är 10 och 8 år gamla. Plussade i torsdags och är beräknad 1/4. Går in i v. 5 nu, alltså fortfarande väldigt tidigt. Har varit skonad från missfall tidigare och kan bara hoppas att det går vägen denna gång. Har ömma bröst och kände molande vår igår. Illamående kan komma i svaga dustar men går snabbt över. Har inte mått illa med mina tidigare barn. Annars symptomfritt ;) Följs gärna åt på vår resa! Lycka till allihop :)

• LovisaTilda

När har ni tänkt kontakta mvc för inskrivningssamtal? Jag har tänkt ringa i början av nästa vecka, då är jag i v.6. antar att det är lite väntetid och att man kanske får komma dit i v. 8-9 kanske? Var ju 8 år sen jag var gravid sist så minns inte hur det funkar :O och mycket har säkert ändrats sedan dess ;)

• LovisaTilda
    NinjaKarin skrev 2017-07-24 17:41:09 följande:

Så himla roligt för er alla, grattis!!!! Ska bli roligt att följas åt här i denna tråden!

Håller med!! Vad har du för BF? :)
  • LovisaTilda
    NinjaKarin skrev 2017-07-24 21:02:49 följande:

4 april enligt Natural cykles :) själv då?

1/4 säger de uträknare jag stött på :) men man brukar ju alltid bli justerad på ul till ett något senare datum, eller det har iaf jag blivit i mina tidigare graviditeter ;) har dessutom gått över några dagar med båda. Men det återstår att se :) har ju iaf ett preliminärt datum att förhålla sig till :D
  • LovisaTilda
    MrsGalotti skrev 2017-07-25 19:22:58 följande:

Nu finns den hemliga gruppen men eftersom den är hemlig behöver jag nog bjuda in er en och en via mejladress. Så inboxa mig här på FL så lägger jag till er

Kul initiativ! :D tack för att du fixar!

Jag har skickat ett meddelande till dig.
  • LovisaTilda

Är nu i v. 5 (4+1) enligt min app. BIM +2. Hade en teststicka kvar som jag tog i morse för att se om hormonhalten ökat. Det hade den :) skönt at veta att det går åt rätt håll än så länge!

Här är mina tre teststickor. Den första tog jag på BIM -4 den andra på BIM -3 och den sista då alltså på BIM +2.

• LovisaTilda
    emizz skrev 2017-07-27 14:36:32 följande:

Hej alla!

Har idag börjat blöda :( kommer lite då och då och är klarrött. Är i v 5 nu och har inte haft det så innan i mina tidiga graviditeter, vet att det kan vara vanligt med blödningar men är lite orolig har aldrig haft missfall tidigare. Ni får gärna dela med er om ni har några erfanheter :)

Hoppas, hoppas att allt går bra <3 ska hålla tummarna gör dig! Blödning tidigt i graviditeten är dock vanligare än man kan tro så det behöver inte vara någon fara. Men det är en ganska klen tröst när man blöder. Man tror ju alltid det värsta :/
  • LovisaTilda

Mina symptom är ömma bröst och kissnödighet. Kissar ofta och behöver gå upp minst en gång på natten. Kan också få plötsliga blodsockerfall där händerna börjar darra. Då måste jag få i mig nåt snabbt. Annars inget annat :)

• LovisaTilda
    Twoblirthree skrev 2017-07-28 01:58:17 följande:

Himla roligt juh...:) Första barnet?

Skrutten93 skrev 2017-07-28 02:28:21 följande:

Ja det är vårt första barn! :) coolt att vi är precis i samma vecka :) var detta ditt första barn? :)

Jag är också 4+4 idag :) säger era appar också bf 1/4? ;)
Svar på tråden BF april 2018