• Anonym (TS)

umgås (ej) med icke biologiska barn

Hej!
    Hjälp mig att tänka klart.

Min man har levt med en tjej där de fick ett barn. Efter att de separerade så berättade hon att han inte var barnets pappa. Flera DNA tester gjordes och det bekräftades att en annan var pappan till barnet. Allt juridiskt togs bort från min man. Min man har mått dåligt över det och har ett umgänge med barnet sedan dess då och då när det passar.
    Barnet har två pappor. Mamman är omgift med barnets biologiska pappa.
    Nu vill han (min man) avsluta bekantskap med barnet. Han har tänkt på detta ett tag och är medveten om vad det innebär.
    Mamman försöker övertala han att inte avsluta deras möten (att han ska tänka på saken). Hon har även sagt att allt kan vara på hans villkor. Jag tycker det är jättekonstigt att hon försöker övertala honom med tanke på att hon har satt honom i den sitsen.
    Jag har sagt till min man att jag tycker det är konstigt att hon vill att barnet ska ha två pappor. Det känns inte som att hon vill släppa honom för att han är "bra att ha som en lekkompis" eller som en avlastning då och då (barnet reds ut för diverse diagnoser).  
    Han säger att han har känt det själv men att han lovade tänka på saken om umgänget.

Nu min fråga..är det jag som är konstig som inte förstår situationen eller är det hon som är konstig som övertalar honom att umgås med ett barn han vill klippa alla band med?

• Svar på tråden umgås (ej) med icke biologiska barn
  • Anonym (Tjej)

Hon tänker väl förmodligen på barnets bästa att det inte ska förlora en anknytningsperson som det ser som sin pappa?

• Anonym (Va)

Det jag främst tycker är konstigt är att det inte någonstans står någonting om vad barnet vill och känner. Hur gammalt är barnet? Hur kommer barnet påverkas om han bara försvinner hur h*ns liv plötsligt?

• Anonym (???)

Ingen bryr sig om barnet här. Hur gammal var barnet när dom separerade??

• Anonym (TS)

Barnet har fyllt 6 år.

Barnet vill att båda pappor ska vara med överallt. Det funkar ju så klart inte praktiskt...
    Hxn tycker det är kul att komma över till oss. Han får mycket mer uppmärksamhet plus att han får göra så mycket mer grejer hos oss än hos föräldrarna.

Barnet var 3 när de gick isär.

• Anonym (TS)
    Anonym (Va) skrev 2017-07-06 13:48:01 följande:

Det jag främst tycker är konstigt är att det inte någonstans står någonting om vad barnet vill och känner. Hur gammalt är barnet? Hur kommer barnet påverkas om han bara försvinner hur h*ns liv plötsligt?

Det är inte plötsligt då de ses inte ens en gång i månaden.
  • Anonym (Va)
    Anonym (TS) skrev 2017-07-06 14:21:02 följande:

Barnet har fyllt 6 år.

Barnet vill att båda pappor ska vara med överallt. Det funkar ju så klart inte praktiskt...

Hxn tycker det är kul att komma över till oss. Han får mycket mer uppmärksamhet plus att han får göra så mycket mer grejer hos oss än hos föräldrarna.

Barnet var 3 när de gick isär.

Då är det väl ganska självklart att mamman vill ha kvar honom i barnets liv för barnets skull. Din man har inga problem med att lämna ett barn som älskar honom och ser honom som sin pappa?
  • Anonym (TS)
    Anonym (???) skrev 2017-07-06 13:56:34 följande:

Ingen bryr sig om barnet här. Hur gammal var barnet när dom separerade??

Han var 3
  • Anonym (TS)
    Anonym (Va) skrev 2017-07-06 14:23:09 följande:
    Då är det väl ganska självklart att mamman vill ha kvar honom i barnets liv för barnets skull. Din man har inga problem med att lämna ett barn som älskar honom och ser honom som sin pappa?
    Fast de ses ju väldigt sällan.

Nej han hade tänkt igenom detta. Hans liv stoppades ju och med att hon berättade att barnet inte var hans. Han orkar inte med varken deras (föräldrarnas) krav och regler på hur de anser sig vi ska ha i vår familj när han är hos oss.
    Det tar aldrig slut och de blir aldrig nöjda och han är den som har fått ta alla samtalen...
    Han har gått med på allt precis allt för barnets skull...tills nu då han känner att han inte orkar mer...
  • Anonym (Va)
    Anonym (TS) skrev 2017-07-06 14:29:42 följande:

Fast de ses ju väldigt sällan.

Nej han hade tänkt igenom detta. Hans liv stoppades ju och med att hon berättade att barnet inte var hans. Han orkar inte med varken deras (föräldrarnas) krav och regler på hur de anser sig vi ska ha i vår familj när han är hos oss.

Det tar aldrig slut och de blir aldrig nöjda och han är den som har fått ta alla samtalen...

Han har gått med på allt precis allt för barnets skull...tills nu då han känner att han inte orkar mer...

Ne det är ju upp till honom.. men han måste väl ändå tycka det är jobbigt att göra så mot barnet?
  • Anonym (Hmm...)

Vad elakt och extremt okänsligt! Skaffa inga ungar med den mannen ts!

Svar på tråden umgås (ej) med icke biologiska barn