• Elliot1

För oss med bim AUGUSTI 2017

AishaK skrev 2017-08-08 15:42:01 följande:

Åh stort grattis!!! <3

Tack! :D
  • Elliot1
    LinaMartina skrev 2017-08-08 15:49:28 följande:

Jättegrattis!! Är det första barnet?

Åh tack så mycket! :D Ja det är första.. Håller verkligen tummarna för att allt går vägen!
  • Elliot1
    SofiaG skrev 2017-08-08 15:54:42 följande:

Grattis! :)

Tack!!! :) Svårt att ta in..
  • Elliot1
    LinaMartina skrev 2017-08-08 15:59:39 följande:

Ååh spännande, då är vi i samma sits! Håller också tummarna SÅ hårt. Inget får hända <3

Åh vad kul!! :) Hur berättade du för din partner? Jag vill göra nåt kul men samtidigt så sjukt nervös. Vi firar tre år tillsammans på lördag, så passande är det ju iallafall!!
  • Elliot1
    Jooosen skrev 2017-08-08 16:12:42 följande:

Gratttis! Hit många försök tog det?

Tack så mycket!! :)

Jag slutade med minipiller vid årskiftet 2016/2017 men var sjukt oregelbunden ända fram till April. Första månaderna låg vi bara och hade ingen förväntningar, sen försökte jag känna när jag hade ÄL och ligga lite extra de dagarna. Denna gång var första gången jag använde mig av en app vi pratade öppet om "nu är mina fertila dagar" och hade sex varje dag i en vecka (semester).. Och då funkade det!!
  • Elliot1
    Jooosen skrev 2017-08-08 16:22:38 följande:

Åå vad underbart!! Jag har äl i dagarna så ska verlfien försöka få till det många ggr!!

Jaa, det tror jag är det absolut bäste metoden ;) Ligg tills ni helt enkelt inte orkar mer!! Önskar dig stort lycka till!
  • Elliot1
    LinaMartina skrev 2017-08-08 16:42:33 följande:

Han vet inte än (ja det är asjobbigt att hålla inne på det, får panik typ) jag vill berätta det face 2 face och dela det ögonblicket med honom, men han är på jobbresa fram till helgen! Funderar också på hur man kan berätta det :) ja vad passande att ni firar tre år också! Mys

Ja jösses vad svårt det är! Stackars dig!! Haha. Hur ska man kunna hålla det hemligt för andra i flera veckor...? Min kille kommer hem vid 03 i natt, det är nästan så jag funderar på att vänta uppe.. Men får helt enkelt hålla mig till imorgon. Att vänta till 3-årsdagen på lördag är inget alternativ :P
  • Elliot1
    evve88 skrev 2017-08-08 16:48:48 följande:

Åh grattis :) syns jätte tydligt!

Tack!! Kunde inte låta bli att köpa ett digital och det var också positivt!!

Hur går det för dig? :)
  • Elliot1
    Chimsi skrev 2017-08-08 18:52:16 följande:

Wow stort grattis! Testade du på BIM eller tidigare?

Tack! Förstår inte riktigt än :)

BIM-2 helt blankt, BIM-1 supersvagt streck, så svagt att jag var säker på att jag inbillat mig..

BIM idag, plus på vanliga ClearBlue (ej testa tidigt) och Gravid 1-2 på det digitala!
  • Elliot1
    mjaomjao skrev 2017-08-08 21:21:24 följande:

Tusenfalt grattis Elliot1!!!!!

Tack så hemskt mycket! :) Hur går det för dig?
  • Elliot1
    evve88 skrev 2017-08-09 08:24:37 följande:

Grattis!!! Så roligt :)

Det går fint! Testade ju positivt förra veckan, är så ofantligt trött och helt suuuuper labil..! Alla dessa hormoner :p kan gå från att vara jätte jätte ledsen en sekund till superglad andra. Så konstig kroppen är. Minns att jag var sån här med min son med. Däremot började mitt illamående om typ ett par dagar om man ska jämför med honom, hoppas jag slipper denna gången :p

Ja så var det, grattis till oss båda då!! :) Hoppas allt går vägen.

Jag är livrädd för att börja må illa, eller framförallt för att börja kräkas. Jag jobbar som Personlig Tränare vilket betyder att jag spenderar dagarna på ett gym med olika kunder, ibland redan från 06:30 på morgonen. Tänk om jag typ spyr rakt ut? Eller måste springa på toaletten hela tiden? Vill ju inte berätta för någon att jag är gravid ännu :/ Håller tummarna för oss båda att vi inte börjar spy!!! :)
  • Elliot1
    AishaK skrev 2017-08-09 12:01:12 följande:

Hej! Var bara tvungen att kommentera när du skrev om illamående. Jag är i vecka 4 och jag mår såååå illa. Var på jobbet imorse och var tvungen att springa ut för att jag trodde jag skulle kräkas. Mår mest illa på morgonen och förmiddagen men sen även lite smått hela dygnet.

Oj, din stackare vad hemskt det låter! Lider verkligen med dig och men håller tummarna för att det går över med tiden. Jag mår inte det minsta illa (v 5) men tänker att det fortfarande finns risk att det kommer, så jag hoppas verkligen jag blir skonad. Att må illa är jag inte rädd för och vet att de flesta gravida gör men jag är rädd att börja kräkas och sånt innan det är officiellt.. Har du berättat för någon? Familj, vänner, kollegor?
  • Elliot1
    AishaK skrev 2017-08-09 12:31:49 följande:

Gud så skönt! Hoppas att du slipper illamående ock kräkningar helt. Jag är en person som känner av väldigt mycket så det var väntat att jag skulle må så här faktiskt! De visste jag typ redan innan jag blev gravid. Har alltid sagt att dagen jag blir gravid kommer jag vara den som åker på alla symptom haha. Det är bara min man och min bästa vän som vet. Du då? Har du berättat för någon? Jag vågar inte säga till någon annan än nu när det är så tidigt..

Okej! Ja alla är ju olika, men tur du var förberedd då ;) Det enda jag känner är lite ömma bröst, annars inget..

Har berättat för min kille och min bästa vän jag med. Vi kommer vara tvungna att berätta det för våra föräldrar om 1,5 vecka eftersom mina svärföräldrar kommer och hälsar på oss en hel helg (vi och min familj bor i Stockholm men mina svärföräldrar bor i Småland) och det betyder vin. De som känner mig vet att jag inte tackar nej till vin så de kommer ändå förstå att vi har något i gärningen.. Är sjukt nervös för att berätta för dem.
  • Elliot1
    AishaK skrev 2017-08-09 13:11:07 följande:

Då kanske det är lika bra att berätta, annars lär dom ju förstå det själva iallafall när vinet åker fram! Är du rädd för att berätta tidigt eller hur tänker du? Ska du berätta på något speciellt sätt eller säger ni bara det rakt ut? :) så spännande!

Ja det kommer liksom inte gå att dölja. Nja, inte nervös för att det är tidigt utan snarare för hela grejen. Min mamma tycker fortfarande att jag är hennes lilla barn och det här med att jag skulle skaffa egna barn är liksom inte aktuellt i hennes värld haha. Men jag är 28 år gammal haha! Vet inte hur vi gör, vi kommer inte berätta för alla samtidigt heller utan tar var och en för sig.. Mina föräldrar är dessutom skilda :)
  • Elliot1
    evve88 skrev 2017-08-09 10:57:10 följande:

Jag mådde illa från v 5-15, men åt postafen, de va de enda som hjälpte, ställde klockan och åt de en timma innan jag gick upp, så att de hann göra lite verkan eftersom mornarna var värst. Spydde ofta på morgonen ändå men klarade dagarna genom att äta Lite hela tiden. Då höll de sig ok i schack. Så tips om du börjae må illa är att äta lite och ofta!! Håller tummarna att du Slipper illamående!! :)

Okej, tack för tips! Det är ju skönt att veta att vi är så långt fram i utvecklingen så det finns mediciner att ta. Jag är absolut inte rädd för att må illa och vet ju att de flesta gravida gör det. Jag är bara rädd för att börja spy framför mina kunder innan det är officiellt att jag faktiskt ska ha barn.. Är i v 5 nu och känner inga symptom alls än så långe, får se hur länge det håller i sig ;)
  • Elliot1
    Annam85 skrev 2017-08-09 14:55:05 följande:

Lergigan comp har gjort att jag tagit mig genom de värsta veckorna hyffsat iaf. Inget som hjälpt helt. Aldrig kräkts, bara konstant illamående från vecka 6+0 och till typ 20....

Tack för tips! Håller tummarna för att jag slipper men känns ändå skönt att höra att det finns sätt att hålla kontroll på illamåendet :) Träffar ju endel tjejer som vill ha hjälp med träning efter graviditet och man har ju fått höra en del historier alltså ;)
  • Elliot1
    AishaK skrev 2017-08-09 15:32:48 följande:

Jag förstår din situation! Jag är 24 men vi har varit tillsammans i 6 år så det är nästan "på tiden" tycker vissa i familjen men andra inte tror jag. Huvudsaken är att man är lycklig själv över sitt beslut!

Jag tror att alla våra nära också kära kommer bli väldigt glada för vår skull, åtminstone efter den första chocken lagt sig haha.. ;)
  • Elliot1
    SofiaG skrev 2017-08-13 10:39:48 följande:

Vi som har plussat redan finns det nån tråd här på fl man kan följa? Hade varit roligt o se hur det går för alla :)

Det finns flera trådar som heter typ "BF April 2018" :)
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017