• Jokri85

För oss med bim AUGUSTI 2017

Jess1233 skrev 2017-08-09 08:07:13 följande:

Ja det är 5 dagar kvar tills BIM så ska försöka vänta tills dess. Men om man gör ett clearblue test med veckoindikator skulle de kunna visa negativt ändå eftersom de är så tidigt? :)

Jag tror att de kan visa negativt. För när jag tog med vårt första barn så tog jag BIM +2 negativt. Med den men sen BIM+4 så stod det gravid 1-2 veckorna och många här skriver att den dröjt med resultatet.

Du kan ju alltid testa, men så tråkigt om det visar negativt. Vänta hellre...om du kan... några dagar kanske 2? Och sen testa med den. :)
  • Jokri85
    Jess1233 skrev 2017-08-09 17:03:03 följande:

Tjejer jag var gravid :D :D

Grattis! :D är det första?
  • Jokri85
    Amazinglife skrev 2017-08-09 20:23:10 följande:

Grattis till alla som plussat! Jag hade helt glömt bort o testa nu de senaste dagarna, hade BIM i förrgår. Kom på att jag kanske skulle testa när jag precis kissat så väntade 10 minuter och kissade mini lite, men titta här?! Hoppas hoppas hoppas den lille/lilla vill stanna!

Grattis :D
  • Jokri85

Ni som PLUSSAT, följs ni åt på något sätt i en annan grupp eller ni bara berättar i denna grupp att ni plussat och sen slutar vara på fl? :)

• Jokri85
    brennaV skrev 2017-08-10 07:44:16 följande:

Det finns en grupp under gravid som heter vi med bf april 2018. Finns några stycken men den som har flest inlägg hänger vi i. Sen finns det en hemlig grupp på fb

Ja okej. :)

Vi blev gravida i juli förra året och fick barn i april. Är ni säkra på om ni blir gravida nu att ni ej får maj barn? :/

Jag tänkte att vi skulle få maj barn om vi blir gravida nu eftersom det är exakt en månad efter vi blev gravida med vårt första barn... om vi nu lyckas alltså..
  • Jokri85
    brennaV skrev 2017-08-10 07:44:16 följande:

Det finns en grupp under gravid som heter vi med bf april 2018. Finns några stycken men den som har flest inlägg hänger vi i. Sen finns det en hemlig grupp på fb

Menar självklart ej förra året...utan förra gången vi blev gravida. :)
  • Jokri85
    Jokri85 skrev 2017-08-10 08:03:50 följande:

Ja okej. :)

Vi blev gravida i juli förra året och fick barn i april. Är ni säkra på om ni blir gravida nu att ni ej får maj barn? :/

Jag tänkte att vi skulle få maj barn om vi blir gravida nu eftersom det är exakt en månad efter vi blev gravida med vårt första barn... om vi nu lyckas alltså..

Vi visste ju exakt vilken dag vi blev gravida med 1-2 dagar... så vi var fel på 2-3 dagar medans barnmorskan hade fel på 5 dagar eftersom hon räknade på sitt generella sätt. ;) :) nästan exakt 9 månader efter datumet ni blev gravida föds ju barnet.
  • Jokri85
    brennaV skrev 2017-08-10 08:40:24 följande:

Mitt bf just nu är 8-10 april. Plussade 1/8

Hmm okej det kommer nog att ändras. Vi blev gravida 12 juli och vår dotter föddes 10 april ;)
  • Jokri85
    mammamalin skrev 2017-08-10 09:34:07 följande:

Visst är det väl 9 månader efter mensens första dag som barnet föds? :) 

Haha ja barnmorskan räknar så. Men jag räknar från det att jag visste att vi blev gravida. 12 juli. Och sen räknade ut hon skulle födas 12 april. Barnmorskan sa 4-5 april. Det blev 10 april så jag var närmast ;) :) för jag visste ju exakt dag det hade skett. Men det kan ej barnmorskan veta därför räknar de från första mensen.
  • Jokri85
    Hormonkarusellen skrev 2017-08-13 00:03:25 följande:

Det här med att man just börjat... jo visst, men jag har drömt om den här dagen sedan jag var14.... det är 14år det. Av att längta drömma hoppas... så 6mån är en evighet. Från att varje månad tänkt att hoppas det skett en olycka till att nu veta att vi faktiskt gjort vad man bör för att göra barn... och så har man inte ens äl! Det är en sån stor sorg för mig så det går inte att beskriva. Samtidigt glad att det är jag som är "felet" och inte sambon, han hade nog blivit ännu mer ledsen än jag över att känna att det var hand fel att det dröjer. Jag vet att han längtar, men eftersom jag väntat ut honom alla dessa år törs jag påstå att jag längtar ännu mer.

Kan även känna sån knäpp stress över att jag vill att våra far/morföräldrar skall gå uppleva våra barn. Nu lever inte alla, men det känns otroligt viktigt med de som är kvar. Knasigt, men så viktigt för mig!

Exakt så kände jag med med första barnet. Att jag ville att mor o farföräldrar skulle få uppleva mitt barn o så.

Har ni testat Clearblue med dubbel hormonindikator? Det enda testet som visar 4 fertila dagar!?
  • Jokri85

Någon som vet?

Hade blinkande smiley igår på clearblue ÄLTEST vilket indikerar att jag har hög fertilitet. Vi passade på igår såklart... Men idag är den fortfarande blinkande så den är fortfarande hög men har inte nått maximal fertilitet.

Imorgon ska jag till gyn. Så vi har haft sex på första dagen då hög fertilitet uppnåddes men kommer ej bli något idag för imorgon ska jag till gyn. Men imorgon är det dags igen och då är det kanske fortfarande högt.. Jag tänker mest någon som vet om vi missar chansen?!

• Jokri85
    5467 skrev 2017-08-20 00:06:28 följande:

Juste vi synkar bim! :)

Otroligt ömma tunga bröst, yrsel och mol+ svullen mage. Kan ju verkligen vara pga vad som helst.

Har dock börjat tro att färre eller inga symptom = plus.

Men vi håller tummarna!

Låter precis som gravid :)
  • Jokri85

ÄL +4 och ska ha mens 27 eller 28 augusti. Inga symptom överhuvudtaget. Sen har jag ej tid att känna efter så mkt heller men köper hem bindor och förbereder mig för mensen om en vecka så försöker vi igen nästa månad :)

• Jokri85
    Prinsessmamma skrev 2017-08-24 09:53:11 följande:

Så kom mensen idag :( va ju trots allt första försöket efter spiraluttag men man kan ju ändå inte låta bli att hoppas.. bara att ladda om till nästa månad! Grattis alla ni som fått plus och håller tummarna för er som fortfarande väntar!

Väntar min mens på måndag...även första försöket efter p piller stopp. Så tror ej vi lyckats då vi ej hade så mkt sex kring ÄL. Jag tror vi får börj på nytt nästa månad. Då gäller det att köra hårt haha
  • Jokri85
    inalife skrev 2017-08-25 17:09:22 följande:

Har BIM den 28/8, hade MF för 6 veckor sedan .

Vågar nästan inte testa och vill verkligen att mensen ska utebli nu ska ha Mens imorgon

Stort grattis ni som plussar nu ????????????

Ska det skapas en nu grupp för sept?

Det finns redan en ny grupp. Du är välkommen till oss :)
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017